Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon met een budget van 1200 euro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe Nikon met een budget van 1200 euro

Hallo allemaal,

Ik heb al meer dan 5 jaar een Nikon D40X met de 18-55 kitlens en heb hier zeer veel plezier aan beleefd.
    Het is tijd voor een upgrade en ik heb een budget van ongeveer 1000-1200 euro.

Ik hou me voornamelijk bezig met landschaps/stads/architecturale fotografie.
    Ik ben op dit moment eerder het type "vakantiefotografie met de occasionele uitstap/feestje."
    Ik merk wel op de exotischere reizen die ik maak dat ik af en toe eens een close-up neem of graag een iets dichtere foto had gemaakt,
    maar heb nog niet direct het gevoel dat ik het over heb om met zoomlenzen te gaan sleuren aangezien dit niet zo makkelijk past in een trekrugzak.
    1 extra lens is dan wel het maximum gezien het wisselen ook nog eens stofproblemen met zich meebrengt.

Ik kijk al een tijdje de kat uit de boom en had de camera's D5200 en D7000 op het oog. De D7100 valt denk ik buiten mijn budget.
    Omdat vaak wordt gesproken over "investeer in een goede lens" dacht ik om ipv de kitlens de Tamron 17-50 erbij te nemen. (VC of niet VC)

Denken jullie dat ik een D7000 moet wagen om mijn grenzen te verleggen?
    Kunnen jullie een betere body/lens combinatie bedenken?
    Is de kitlens voldoende voor mijn noden?

De D40X hou ik sowieso nog als reserve/2de body. Je weet nooit dat ik een zoom lens koop en op safari trek..

Alvast bedankt!

Re: Nieuwe Nikon met een budget van 1200 euro

De D7100 valt niet buiten je budget...

*klik*

Edit: nevermind, ik dacht dat je 1.200 euro ter beschikking had voor enkel de body...
    Last edited by jocau; 21 februari 2013, 21:16.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Een d7000 met een 17-50/f2.8 lijkt me wel de beste deal voor jou, en dat past binnen jouw budget.
      Nikon shooter - Samyang fan

Comment

De D5200 is momenteel goedkoper en nieuwer, de D7000 professioneler/uitdagender?

Ik zou bijvoorbeeld ook voor een D5200 +18-200 VR 2 kunnen gaan gezien ik graag er op uit trek.
        (Er vanuitgaand dat de prijzen nog wat zakken op termijn, nu ongeveer 1250euro in totaal)

Comment

D5200 met de 18/200 is een mooie reiscombo, een Tamron 17/50 is zeker een goede lens maar een stuk(je) beperkter , zijn voordeel is de lichtsterkte van f2.8 maar de vraag is of jij dat nodig hebt.
          Ik heb als allround lens een 24/120 F4.0 en bij citytrips en landschappen staat die bijna nooit op F4.0, ik vind dan de VR belangrijker dan hoge lichtsterkte omdat je bijvoorbeeld in een kerk nog uit de hand kan trekken en toch genoeg scherptediepte hebt.
          D800 en een goed glasservies

Comment

D7000 met 17-50 2,8 (mag gerust die van Tamron zijn), en indien het nog binnen je budget past de D7100. Zelf zou ik gaan voor beter glas en een D7000, daar heb je volgens mij meer aan dan de extra pixels en AF punten of wat extra snelheid en iets minder ruis op de D7100. Ik zou niet voor de 5200 gaan. Bediening via menu vind ik minder handig dan de knoppen die je rechtstreeks toegang geven tot de belangrijke functies.

Comment

Aan de ene kant is er dus de perfecte reiscombo D5200 18/200. (Ik heb hierbij toch misschien de vraag over de ongebalanceerdheid)
              Aan de andere kant, een D7000 met gelijk welke lens, omdat er meer knopjes opzitten om alles in te stellen.

Doesn't make it easier. Iemand nog een geargumenteerde opinie?

Comment

Ik zou voor de D7000 of D7100 (komt bijna uit, meer megapixels, ideaal voor close up) gaan met een 18-200 lens. Moet je je lenzen niet versteken, dus minder risico op stof in je body, en heb je breedhoek en zoom... Voor landschappen is de breedhoek ideaal. Maar ik vrees dat de totaalprijs buiten het budget valt... De 5200 zou ik ook niet nemen, het is interessant als je niet via menu de instellingen moet doen. Mijn D90 heeft ook de knopjes op body om alles in te stellen, en zou niets anders meer willen. Moeilijke keuze, veel succes!!
                D800E - D90 / Nikon 18-105 f3.5-5.6 / Nikon 50 mm f 1.8 / Nikon 24-70 f2.8 / Nikon 24-120 f4 / Nikon 105mm f 2.8 macro Nano VR II / Sigma 70-200 f2.8 / Tamron 28-75 f2.8 / Nikon SB 700

Comment

Working...
                X