Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf canon 7D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanschaf canon 7D?

Hallo,

Kan iemand mij helpen ivm dit toestel?
    Ik heb nu al een paar jaar de 450D maar ik zou me een nieuw toestel willen aanschaffen.
    Heb het toestel vooral nodig om autosport te trekken.
    Is het zinvol om dit te doen of weegt het niet op tegen de prijs/kwaliteit!
    Is er echt een wereld van verschil tussen deze 2 of is het niet de moeite?
    Kan iemand mij dit verduidelijken aub?

Re: Aanschaf canon 7D?

Vooral de autofocus van de 7D zal heel wat beter zijn voor actiefotografie in vergelijking met die van de 450D.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Welke objectieven gebruik je ? Kan best zijn dat je meer winst behaalt met een objectief upgrade ;-)
      Met de 450D is mijn inziens prima een auto sport evenement vast te leggen.

Comment

Klopt dat je goeie objectieven nodig hebt, maar ik kan je wel garanderen dat er een wereld van verschil is tussen jouw huidig toestel en de 7D.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb 3 lenzen,

Canon efS 18-55mm
          Canon efS 55-250mm
          Sigma DG 150-500mm 1:5-6.3 APO HSM

En klopt met mijn huidig toestel heb ik al zeer mooie shots gedaan,maar soms wil een mens eens iets anders en beters !
          Daarom vraag ik jullie mening,ik zou toch een 1000 euro moeten betalen zonder lens en is dat dan de moeite ?
          Of indien ik de D7 aankoop met lens of zonder?
          Ik kan bv de kleine lens die ik nu heb op de 450D laten staan en de SIGMA lens op de D7.
          Last edited by Camogli; 25 februari 2013, 17:53.

Comment

Gezien je objectieven. Zou ik deze eerst upgraden. Bijvoorbeeld de:
            18-55 vervangen voor 17-55 f/2.8 IS
            55-250 vervangen voor 70-200 f/4 IS (non IS)

Mijn inziens zul je niet heel veel winst behalen met de 7D met je huidige objectieven.

Comment

De 55-250 kan je ook upgraden door een 70-300 L IS, die heeft een heel snelle autofocus, en een heel goede beeldkwaliteit.
              Van de 70-200 kan je ook wel een 98-280 maken als je er een 1,4x teleconverter tussen zet, maar dan koop je volgens mij beter meteen een 70-300 L IS.

Ik heb de 70-200 f4 L IS ook gehad, maar de 70-300 L IS gebruik ik nu veel meer dan dat ik die 70-200 f4 L IS ooit heb gebruikt.
              Voor de "low light" fotoshoots heb ik nog wel een 70-200 f2,8.
              Maar voor sportevenementen bij daglicht gebruik ik nu dus veel liever de 70-300 L IS in plaats van de veel zwaardere 70-200 f2,8 L IS II.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

7D vraagt trouwens ook kwaliteitsobjectieven om tot een optimaal resultaat te komen.

dus zou ook eerst investeren in glas, en zoniet er rekening mee houden dat bij overstap naar 7D, 60D, 6, 5 of 1D je volgende stap is...
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Met mijn voorgangers volkomen eens!
                  En ik kwam van de 350D, via de 50D naar de 7D, maar intussen (of met de aanschaf van de 7D), was:
                  - de EF-s 18-55 vervangen door de EF-s 17-55 fr/2.8 IS; nog steeds mijn voorkeurlens en het rode label "L" eigenlijk waardig;
                  - de EF-s 55-250 IS (een uitstekende lens, hoor, en nog steeds gebruikt door mijn vrouw) vervangen door een EF 70-200 F/2.8 IS L, weliswaar de 'I' versie
                  - een EF 100-400 IS L aangeschaft. Een uitstekende, en betaalbare (nou ja, niet in de prijsklasse van de door TS genoemde) tele.

Maar wat de 'sprong' van de 450D naar de 7D betreft: een wereld van verschil!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Mij werd de aankoop van een 7D sterk afgeraden. Ik heb nog altijd niet door waarom maar zowel Konijnenberg in Turnhout als 2 zeer bedreven fotografen waarvan eentje een 7D heeft gehad, hebben het me afgeraden. De 7D zou teveel last hebben van ruis die al bij 400 ISO begint. Ik kan niet aannemen dat het slechter zou zijn als mijn huidige 40D (waar ik dan toch weer heel tevreden van ben) en toch blijven genoemde personen mij de aankoop afraden. Terwijl DPreview toch zeer lovend is en terwijl heel wat BDers in eerdere posts het tegendeel hebben beweerd en de 7D wél als een goede camera omschreven. Het blijft een raadsel en er is op dit forum al meerdere malen de verdenking geuit dat er kwaliteitsverschillen zitten in de 7D's.

Tenslotte, de geruchten over een 7DmkII doen al een tijdje de ronde en nu Nikon zijn D7100 heeft uitgebracht, wordt het tijd voor Canon om in actie te schieten.

Djienbe

Comment

Ach... ik denk niet dat er hier zoveel ontevreden 7D-gebruikers rondwaren. De "geruchten" (want het zijn niet meer dan dat) over een 7D MKII doen al lang de ronde. Wat Nikon en zijn D7000 -> D7100 betreft: ik gebruik zelf geen Nikon, maar ook over de D7000 waren niet alle gebruikers tevreden (voorbeelden daarvan hier op het forum te vinden). Is die D7100 zoveel beter?

Geen Nikon vs Canon discussie aub, de twee toestellen zijn niet zomaar uitwisselbaar. Over verkoperspraat, maar evengoed over praat van "zeer bedreven fotografen" (d'er zijn hier ook zeer bedreven fotografen die op BD zitten, hoor), heb ik zo mijn twijfels; d'er is altijd beter, en minder goed, en redenen om iets nieuws, iets beters aan te schaffen, of om volledig van systeem te wisselen... Maar ik denk niet dat deze topic de plaats is om dat uit te vechten.

(mijn keuze voor Canon destijds had NIET met body's te maken, maar WEL met keuze van objectieven; vind het nog altijd lollig om iemand met een dure Nikon te zien met daarop een goedkope third-party lens; want de Nikkor-alternatief is er ofwel niet, ofwel is veel te duur! )
                      Last edited by LesC; 25 februari 2013, 22:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                        Mij werd de aankoop van een 7D sterk afgeraden. Ik heb nog altijd niet door waarom maar zowel Konijnenberg in Turnhout als 2 zeer bedreven fotografen waarvan eentje een 7D heeft gehad, hebben het me afgeraden. De 7D zou teveel last hebben van ruis die al bij 400 ISO begint. Ik kan niet aannemen dat het slechter zou zijn als mijn huidige 40D (waar ik dan toch weer heel tevreden van ben) en toch blijven genoemde personen mij de aankoop afraden. Terwijl DPreview toch zeer lovend is en terwijl heel wat BDers in eerdere posts het tegendeel hebben beweerd en de 7D wél als een goede camera omschreven. Het blijft een raadsel en er is op dit forum al meerdere malen de verdenking geuit dat er kwaliteitsverschillen zitten in de 7D's.

Tenslotte, de geruchten over een 7DmkII doen al een tijdje de ronde en nu Nikon zijn D7100 heeft uitgebracht, wordt het tijd voor Canon om in actie te schieten.

Djienbe
                        Wel jammer dat ik erg weinig onderbouwing vindt van deze bewering. Er is natuurlijk altijd beter etc, maar zo slecht is de 7D niet als het gaat om ruis, maar goed belichten blijft belangrijk. Zelf met regelmaat geschoten op ISO 5000 en resultaten waren nog niet zo slecht. http://www.flickr.com/photos/superda...57623844661843

Heb met de 5D III ook zo nu en dan ruis op bijvoorbeeld ISO 400. Probleem user error. Verkeerd belicht :P

Pixelpeepen is leuk, maar krijg soms het idee dat we er soms te ver in doorslaan ?
                        Last edited by Apple; 26 februari 2013, 11:15.

Comment

Heb ergens gelezen dat de 7D geen opvolger zal krijgen maar dat men eerder een goedkope (nou ja) fullframe als opvolger aan het maken is.
                          Neem het voor wat het waard is natuurlijk.
                          Is ook het eerste wat ik hoor van ruis op een 7D.
                          En die extreem hoge ISO's, wie gebruikt die wel?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

heb nog steeds de 400D maar over 2 jaar ook de 7D als extra aangeschaft, nog steeds geen moment spijt gehad van deze extra aankoop.
                            Nu gebruik ik toch grotendeels de de 7D enkel als ik op stap ga (natuurfotografie) durf ik de 400D wel als extra meenemen, minder lens wissel (praktisch gezien)
                            Deze 2 objecten had ik al wel EF-s 17-55 f/2.8 IS USM, Macro 100mm f2.8 L IS USM en sinds kort de 70-200 L f4 IS USM
                            Wat die ruis betreft kan ik niets van zeggen tot hier toe nog geen hoge iso > 400 gebruikt.
                            groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                              Wel jammer dat ik erg weinig onderbouwing vindt van deze bewering.
                              Ja, dat vond ik er ook van maar ik kreeg er telkens ik het onderwerp aanraakte niet veel meer commentaar uit dan "allez, ne 7D da godde toch nie koejpe" en tot vervelens toe de herhaling dat er al bij 400 ISO teveel ruis optreedt.

En als ik nu weer lees wat hier aan info bijeenkomt, blijf ik bij mijn gedacht, mijn 40D vervangen door een 7D.

Van de andere kant, @ Red Falcon, het gamma van Canon is toch al aangevuld met een "goedkope" full frame, de 6D. Zou jij dan aannemen dat de 7D er binnenkort uit gaat?

Djienbe

Comment

Working...
                              X