Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade van 350d naar ... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade van 350d naar ... ?

    Beste,

    Binnenkort wordt ons gezin uitgebreid met een eerste kindje en zal m'n dslr opnieuw veeel meer gebruikt worden.

    Hetgeen me steeds gestoord heeft bij m'n huidige Canon 350d is, dat vanaf ISO 400 er reeds ruis te zien is.

    Gezien de eerste foto's vooral binnen zullen genomen worden, wil ik meteen goeie kwaliteit zonder de jammere ruis.
    Nu vroeg ik me af in hoeverre een upgrade naar bv een 60d mij betere resultaten zal bezorgen?
    Qua lenzen heb ik momenteel een Canon 85mm 1.8 en vroeger had ik een Canon 50mm 1.4 (die ik jammer genoeg verkocht heb).

    Dus qua lenzen zit ik denk ik alvast goed (eventueel nog een kortere lichtsterke lens).

    Ook vroeg ik me af of ik met een 60d geen achterhaald toestel koop? Die is ondertussen toch reeds enkele jaren op de markt.
    Wanneer wordt deze serie vervangen door een (betere?) 70d?

    Wat is jullie mening hieromtrent?

    Mvg,
    Stijn
    Tevreden Canonist

  • #2
    Re: Upgrade van 350d naar ... ?

    Oorspronkelijk geplaatst door stilldro Bekijk bericht
    Beste,

    Binnenkort wordt ons gezin uitgebreid met een eerste kindje en zal m'n dslr opnieuw veeel meer gebruikt worden.

    Hetgeen me steeds gestoord heeft bij m'n huidige Canon 350d is, dat vanaf ISO 400 er reeds ruis te zien is.

    Gezien de eerste foto's vooral binnen zullen genomen worden, wil ik meteen goeie kwaliteit zonder de jammere ruis.
    Nu vroeg ik me af in hoeverre een upgrade naar bv een 60d mij betere resultaten zal bezorgen?
    Qua lenzen heb ik momenteel een Canon 85mm 1.8 en vroeger had ik een Canon 50mm 1.4 (die ik jammer genoeg verkocht heb).

    Dus qua lenzen zit ik denk ik alvast goed (eventueel nog een kortere lichtsterke lens).

    Ook vroeg ik me af of ik met een 60d geen achterhaald toestel koop? Die is ondertussen toch reeds enkele jaren op de markt.
    Wanneer wordt deze serie vervangen door een (betere?) 70d?

    Wat is jullie mening hieromtrent?

    Mvg,
    Stijn
    Da's een goeie de 60D, zou ik beslist kopen als ik jou was,
    succes,
    Paul

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade van 350d naar ... ?

      Ik ben destijds van de 350D naar de 50D gegaan, en dat was toch een stap voorwaarts hoor (vooral qua ergonomie). Maar op het moment van upgrade had ik ook al betere objectieven, die dan op de 50D nog beter bleken te presteren.
      De 85mm is een uitstekende portretlens, maar voor babies zou ik wat dichterbij willen komen en haal ik mijn (te weinig gebruikte) "plastic fantastic" (50mm f/1.8) van stal. Ik ben een Canon-mens en met bouk akkoord als die zegt van "zet een Canon(lens) op een Canon!", maar de Sigma 50mm f/1.4 "zou" zeker zo goed zijn als het Canon-alternatief. Al mijn andere lenzen (niet de twee genoemde primes) hebben een filtermaat van 77mm, dus persoonlijk zou ik naar die Sigma neigen.
      De 60D lijkt mij een waardige opvolger van de 50D te zijn; zelf ben ik intussen naar de 7D geëvolueerd.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade van 350d naar ... ?

        gewoon gaan voor die 60D.
        met de lenzen die je al hebt een heerlijke/goede combinatie.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade van 350d naar ... ?

          Qua lenzen goed zitten? Ik zie dat je maar één lens hebt de 85 mm 1.8 die ik veel te lang vind. Ik zou een 17-50 (55) 2.8 van Canon/sigma/tamron erbij nemen. Nieuw of okkazie volgens je budget.
          Qua ruis ga je met een 650D misschien nog beter af zijn dan met een 60D/7D. Qua ergonomie/handling dan weer niet.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade van 350d naar ... ?

            Met die 60d zit je wel snor. Ik heb dezelfde weg afgelegd als LesC, dus van
            een 350D naar een 50D en dat was al een mega verbetering. Die 85 1.8 is
            een heel fijne lens. Bewaren. Als het kind iets groter is en buiten speelt, heb
            jij ook het juiste speelgoed om er prachtige foto's van te trekken. Voor binnen
            zou ik me een 35 2.0 bij kopen. Indien je graag met primes werkt tenminste.
            Dan heb je fijn materiaal, tegen een schappelijke prijs.

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade van 350d naar ... ?

              Eigenlijk heeft de 650D op dit ogenblik de beste hoge iso van alle Canon 1,6x crop camera's, en die heeft een AF-systeem dat vergelijkbaar is met dat van de 60D.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Upgrade van 350d naar ... ?

                Ik ga het nog een beetje moeilijker maken. Ik ben van een 350D overgestapt naar een full-frame 5D. Dat was een openbaring. Die full-frame liet, en laat nog altijd, toe om crops te maken. Ik fotografeer heel veel kleinkinderen in hun spel, gewoon in de huiskamer of in de tuin. Er ligt altijd wel iets storend in de buurt. De 5D laat me toe vrij grote stukken weg te croppen en toch nog goede beeldkwaliteit over te houden. Ik heb nog steeds de eerste versie van de 5D. Ik zou die - ze gaan vrij goedkoop in occasie - verkiezen boven een xxxD of een xxD.
                Je zal ervan verschieten wat 85mm geeft op een full-frame.
                Natuurlijk zijn de nieuwe versies II en III nog beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Upgrade van 350d naar ... ?

                  Ik heb mijn 5D MKII verkocht aan iemand die tot dan ook altijd foto's had gemaakt met een 350D, en die is heel tevreden over die aankoop.
                  Als je de juiste lenzen hebt moet je dan alleen maar de camera kopen, als je alleen maar EF-S lenzen hebt, dan wordt het meteen een heel zware investering.

                  Niet iedereen heeft ook werkelijk een full-frame camera nodig.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upgrade van 350d naar ... ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Eigenlijk heeft de 650D op dit ogenblik de beste hoge iso van alle Canon 1,6x crop camera's, en die heeft een AF-systeem dat vergelijkbaar is met dat van de 60D.
                    De 650D zou ik dan ook nemen.
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upgrade van 350d naar ... ?

                      +1

                      De 650D heeft trouwens ook een verstelbare touchscreen, dat toelaat om vanuit moeilijkere posities te richten. Aangezien je centjes bespaart tov de 60D kun je dan ineens ook investeren in een bijkomend/aanvullend objectief!
                      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                      Comment

                      Working...
                      X