Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk Toestel aanschaffen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk Toestel aanschaffen

Ben gestart met lessen te volgen fotografie maar ben er nog niet uit welk toestel ik me zou moeten aanschaffen.
    Heb wel al informatie gekregen voor te kiezen voor een nicon maar welk type zou ik me dan aanschaffen ??
    heb geen ervaring met nicon.

Re: Welk Toestel aanschaffen

Oei.
    Er zijn zoveel keuzes te maken. Je kan al een deel uitsluiten als je een budget voor ogen hebt.
    Moet je zelf een toestel meebrengen naar de les? Anders wacht je nog even af en kijk je wat de andere meebrengen.

Je kan alvast even googlen op Nikon en Canon. Dat zijn de grote spelers en ze zijn beide gelijkwaardig.
    Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

Denk eens aan wat je zoal wil gaan doen, dit kan ook meespelen in de keuze.

Leg min of meer een budget en ga dan eens langs winkel en neem verschillende modellen vast. Nikon, Canon,...zie wat voor jou goed in de hand ligt.
      Laat je niet te snel iets aanpraten door verkopers en lees enkele reviews.

Hopelijk heb je hier iets aan. Veel succes met je zoektocht.

Comment

Stel een meer gerichter vraag. U kan toch ook niet naar een autoforum gaan
        en zeggen dat u een auto wilt kopen, en dat anderen dan maar moeten raden
        naar voorkeuren, prijzen, doelstelling...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door catronics Bekijk bericht
          Ben gestart met lessen te volgen fotografie maar ben er nog niet uit welk toestel ik me zou moeten aanschaffen.
          hangt een beetje van uw (in)validiteit af.
          of is dat geen probleem.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nee invaliditeit is geen probleem

Comment

Ja doudeke voor de prijs speelt weinig rol,maar ben niet van plan om een toestel aan te kopen en binnen 1 a 2 jaar in de kast te leggen en een ander aan te schaffen.
              Wil wel degelijk een toestel waar ik enkele jaren mee verder kan, maar koop ik een toestel met lens erbij of een body en een lens apart de bedoeling is voor het fotograferen van vliegtuigen, boten,dieren en vogels. Heb daar helemaal geen kaas van gegeten en ze kunnen mij wijs maken wat ze willen als je er niets van kent ben nu niet zo erg gelovig maar vraag liever raad aan personen die er ervaring mee hebben.

Comment

Nikon D7000 is momenteel zeer goed qua prijs-kwaliteit. Persoonlijk zeer content van en de kit samen met 35mm 1.8 is perfect om te beginnen met fotografie!

Comment

Die 35 is een heel mooie lens maar niet erg nuttig voor vliegtuigen, dieren...(naar mijn mening). ik denk dat je dan wat meer mm gaat nodig hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Nikon D7000 is momenteel zeer goed qua prijs-kwaliteit. Persoonlijk zeer content van en de kit samen met 35mm 1.8 is perfect om te beginnen met fotografie!

Comment

Daarvoor dient de kitlens.

Comment

vliegtuigen, dieren en vogels: vaak mm nodig (indien in het wild). Dus voorkeur zou best uitgaan naar cropcamera. Bij canon een 7D of 50D/60D ook goed. Een canon 100-400mm is een ideale lens voor dieren en vogels (vogels in wild altijd minimaal 400mm nodig, maar grotere dieren (honden etc) kan de 100mm van pas komen. Vandaar voorkeur voor 100-400mm ipv vaste 400mm.

Comment

Een camera die lekker in de hand ligt en de juiste knoppen op de juiste plaats.
                        Ik heb zelf de 120-400 mm van Sigma en die bevalt me erg goed.

en als je een statief aanschaft zwaarste objectie plus body = KG
                        Last edited by jessey; 10 februari 2013, 10:46.

Comment

Working...
                        X