Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D4 of Canon 1d-x?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

leven en laten leven, als morgen, het zal meer overoverovermorgen zijn dat ik het kan betalen dan doe ik het, zeker weten
    heeft ts geen zuster die nog vrij is
    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
      Ik val geen mensen aan, maar heb het niet zo op fanboyisme. De rode, soms lichtjes verborgen, draad in jouw posts op dit forum is gewoon dat alles wat van Nikon is geweldig is en alles wat van Canon/Apple is inferieur is. Terwijl ik vind dat elke camera, ongeacht het merk, zijn voor- en nadelen heeft.
      Helemaal niet, een camera als de 1D mk3 dat zo goedkoop is, heeft Nikon helemaal niet en dit is echt wel een machtige body voor zijn prijs. De 35mm 1.4 van sigma is ook beter dan de Nikon en Canon equivalenten enz...
      Ik denk ook in voor en nadelen, en Nikon is daar niet altijd de beste in zoals hierboven. Maar velen onder jullie geven hier commentaar zonder er ooit mee gewerkt te hebben. Hoeveel keer je hier niet leest bv: De Canon 1100D is de beste camera voor uw noden, maar ik heb wel geen ervaring met de Nikon/Sony equivalenten.

Comment

Toen ik in 2004 begon met digitale fotografie, kocht ik n Canon Digital Ixus. n Toestel met 3 Mp en een 32 Mb (!) geheugenkaartje. Toen kostte dat zo'n 500 euro wat ik veel geld vond. Na n paar jaar was ik het beu en kocht ik n Canon Powershot S3IS waar ik 4 jaar mee gespeeld heb. Mijn eerste Dslr kocht ik in 2009, n Canon 500D. Toen kende ik al wel de principes van fotografie. Lichtgevoelige lenzen en andere bodies kocht ik pas als ik voelde dat ik met mijn vorige materiaal tekort kwam of het 'nodig' had.

Als je pas je rijbewijs hebt, koop je toch ook geen Ferrari ?

Maar natuurlijk gun ik het die jongen wel.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
          Heb je het nu tegen mij? Want dan is het misschien slim om reactie 69 even eerst te lezen en dan te zien dat dat van dat stoeffen niet mijn woorden zijn.
          Ik heb dus hetzelfde gedacht als jij hé en als je begrijpend zou lezen wist je dat ik dat sarcastisch bedoelde.
          Ik heb een week geleden mijn hond nog getrokken op het strand met een D3 en een 70/200 VRII, en volgens die van reply 69 mag je dat dus niet hé want dat is stoeffen.
          M'n excuses voor het misbegrip en/of verkeerdelijke uitdrukking , maar je snapt wel wat ik bedoel hee , ongeacht van wie dat geschreven had ...
          Ik had het dus NIET over jou , wel tegen jou...
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
            M'n excuses voor het misbegrip en/of verkeerdelijke uitdrukking , maar je snapt wel wat ik bedoel hee , ongeacht van wie dat geschreven had ...
            Ik had het dus NIET over jou , wel tegen jou...
            Oké, geen probleem.
            D800 en een goed glasservies

Comment

misschien moet dit draadje gesloten worden voor er gewonden vallen? :-)

Comment

Dus vanaf heden niet meer naar de zoo van Antwerpen of plankendael gaan om foto's te trekken met al dat gestoef,met u dure camera en met u dure witte lens,ge zou overvallen kunnen worden en slaag krijgen en dan u speelgoed kwijt zijn en niet weten waarom
                Geef alles maar aan mij,ik heb gene schrik om slaag te krijgen

Comment

De meesten onder ons hebben jaren en jaren moeten sparen om te komen tot op het punt dat ze nu zijn.
                  We hebben het dan niet alleen over sparen als financiële kwestie maar ook sparen als in het vergaren van informatie, ervaring en vooral creativiteit.
                  Na meer dan een jaar te lopen zoeken, lezen, vragen, rondhoren,.... kocht ik als 16-jarige een digitale spiegelreflex. Natuurlijk wil je op dat moment onmiddellijk voor het allerbeste gaan, maar als snotaap van die leeftijd sprak het nogal voor zich dat het gewenste budget natuurlijk niet aanwezig was.

Uiteindelijk krijg je daardoor een combinatie die (allesbehalve slecht is) je enorm veel mogelijkheden geeft maar zoals aangehaald ook al eens tegen beperkingen oploopt. Ik zal je vertellen dat ik (als ik even door het archief ga bladeren) een veel hogere creatieve waarde (lees ook tijd die er genomen werd om een oplossing te zoeken voor het technische probleem waar ik tegenop liep) zie in de foto's die ik destijds nam met mijn Canon Eos 30D dan met de EOS 1DX waarvan ik het genoegen heb om er nu mee te kunnen fotograferen.

Begrijp mij niet verkeerd, creativiteit kent geen grenzen maar je gaat die creativiteit veeeeeel sneller opzoeken wanneer je technisch wel voor grenzen staat. Als ik zie waar ik nu mee weg kan komen in de meest belabberde omstandigheden dan moet ik inderdaad toegeven dat een 1DX/D4 (heb met beide body's ondertussen uren en uren ervaring op kunnen doen) een geweldig toestel is dat je onzettend mooie shots kan opleveren. Maar het is ook een ontzettende gemakzucht en daar betrap ik mezelf al wel eens op.

Nu, en dat is iets heel anders, je hebt ook mensen die creatief gewoon een absoluut godsgeschenk meegekregen hebben. Het maakt niet uit wat je ze in de handen steekt, of het nu een Powershot, een 1DX/D4 of een Hasselblad is, het zal altijd een geweldig shot zijn (mits kennis van het toestel natuurlijk).

Ik treed de rest hier bij als ik zelf (met de beperkte info die de TS gegeven heeft) een body moest kopen, dan zou het een Nikon D800 zijn. De resolutie die dat toestel levert geeft je voor natuurfotografie en macrofotografie veeeeeeel meer voordelen dan buffer/burst/.... op D4/1DX consoorten. Vul die geweldige body aan met zowat alle toplenzen in het uitgebreide lenzengamma van Nikon (als geld toch geen probleem is) en je geeft je zoon tools om de allerbeste shots mee te maken in de vooropgestelde fotografietakken.
                  1DX

Comment

Ik ben geen kenner, maar zou een D800/5DIII niet geschikter zijn, alleen al voor het verschil in grootte en gewicht? Om van prijs/qualiteit nog maar te zwijgen.

Comment

• Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

Maar zo is het toch altijd, ook bij andere technologieën?
                      Als je de laatste 10% betere kwaliteit wil om het beste te hebben, moet je een veelvoud ophoesten.
                      Het is aan ieder persoonlijk om uit te maken of je dit ervoor over hebt (ik in ieder geval niet )
                      Greetz Geert.
                      Canon gerief...

Comment

En men blijft maar doorgaan .....
                        De TS doet al lang niet meer mee .....
                        Die mens is het hier al beu .....
                        De goede raad van velen wordt geinterpreteerd als jaloersheid .....

Hoe zou je zelf zijn ?
                        grts Peter
                        BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                          En men blijft maar doorgaan .....
                          De TS doet al lang niet meer mee .....
                          Die mens is het hier al beu .....
                          De goede raad van velen wordt geinterpreteerd als jaloersheid .....

Hoe zou je zelf zijn ?
                          Tja, dat is het risico om een post te plaatsen in een forum hé. Als je toch zoveel geld te spenderen hebt (zonder jaloersheid ) dan is er maar één goed advies om geen miskoop te doen: huur het topmateriaal wat je wil vergelijken voor een paar dagen en trek je conclusies op basis van eigen bevindingen. Als dat te moeilijk is dan volg je eerst een basiscursus fotografie en waarschijnlijk kom je dan tot het besluit dat het met veel minder ook kan.
                          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                          Flickr - JAlbum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht

Tja, dat is het risico om een post te plaatsen in een forum hé. Als je toch zoveel geld te spenderen hebt (zonder jaloersheid ) dan is er maar één goed advies om geen miskoop te doen: huur het topmateriaal wat je wil vergelijken voor een paar dagen en trek je conclusies op basis van eigen bevindingen. Als dat te moeilijk is dan volg je eerst een basiscursus fotografie en waarschijnlijk kom je dan tot het besluit dat het met veel minder ook kan.
                            Dat klinkt als een meisje in een kort rokje vraagt erom verkracht te worden. Slaat natuurlijk op niks zo'n opmerking!

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                              Dat klinkt als een meisje in een kort rokje vraagt erom verkracht te worden. Slaat natuurlijk op niks zo'n opmerking!
                              En de jouwe wel???
                              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                              Flickr - JAlbum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht

En de jouwe wel???
                                Wanneer je hier op BD het risico loopt om afgezeken te worden zodra je een vraag stelt, slaat mijn opmerking idd ergens op ja.

Iedere vraag is er een en de enige domme vraag is een niet gestelde. Maar sommigen hier denken alles al te weten en vinden dat het beter is om geen vragen meer te stellen. Vandaar!!!

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Working...
                                X