Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D4 of Canon 1d-x?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon D4 of conon 1d-x?

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Waar staan ze, want ik zie enkel deze discutie bij zijn post's staan.
    Jij die àlles weet te vinden via magazines en internet (+500 reacties in 5 maand) hier even een hulpje: http://www.digifotopro.nl/users/djorven/gallery

Comment

Re: nikon D4 of conon 1d-x?

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
      Moraal van deze ellenlange topic: Nikon versus Canon....................
      Heeft niks met Canon versus Nikon te maken , 't gaat hier over duur en goedkoop en wat men verantwoord vind..
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

Comment

Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Een vriend van mij is n enorm goeie (amateur)fotograaf en hij heeft n 1Dx gekocht voor concertfotografie, maar vindt dat het prijsverschil (dubbel) met de 5DIII niet te verantwoorden is.

t Is niet omdat je duur speelgoed koopt, dat je foto's beter worden.
        Helemaal mee eens ..
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

Comment

Er zijn ook mensen met n 1DIV en n 70-200 die hem vooral gebruiken om foto's van hun kinderen op t strand te maken. En dus vooral te stoefen. En dan krijgen ze n pak rammel en wordt hun speelgoed gepikt en weten ze niet waarom.
          Is dat dikke zever zeg dus je mag je kinderen niet fotograferen met een dure camera?? Want ik zou zomaar eens kunnen overvallen worden pff...
          Als iemand beslist om dergelijk materiaal aan te kopen en daarmee zijn kinderen te fotograferen is dat iedereen zijn volste recht!

Comment

Er zijn ook mensen met n 1DIV en n 70-200 die hem vooral gebruiken om foto's van hun kinderen op t strand te maken. En dus vooral te stoefen. En dan krijgen ze n pak rammel en wordt hun speelgoed gepikt en weten ze niet waarom.
            Toch goed? Je kan dat toestel dan makkelijk gebruiken om die kerel zijn kop in te slaan Combo is even sterk als een hamer lol
            Ontopic, dit is echt geen argument he, je gaat toch geen rekening houden met je materiaalkeuze omdat een ander wel eens op verkeerde gedachten zou kunnen komen??
            Akkoord in bepaalde landen kan je idd wel beter opletten wat je meeneemt op reis
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

De reactie zegt meer over de poster dan over degene die op het strand de foto's trekt.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                De reactie zegt meer over de poster dan over degene die op het strand de foto's trekt.
                +1
                En on topic,niet ieder zijn budget is hetzelfde en als iemand zich permitteren om zo een duur toestel te kopen voor zijn/haar zoon/dochter dan is dat zijn volste recht.
                Ik hoor hier van sommige toch wel enige jaloezie in de commentaar

Comment

Een 16-jarige neemt wat leuke foto's en heeft een grote droom: zo een supertoestel. Hij voelt zich sterk genoeg om aan de volwassen wereld een vraag te stellen waaruit moet blijken dat hij weet wat de wereld te bieden heeft, maar dat hij de raad van de semi-pro wereld toch op prijs zal stellen. Vervolgens wordt er gehakt van hem en zijn droom gemaakt en eindigt het verhaal in verzuurdheid en agressie. Als dit de teneur is waarop jonge mensen in het leven worden begeleid, dan hoeft dit voor mij niet meer. De moraal van dit verhaal is: leer omgaan met sociale media (dit geldt zowel voor jong als oud), geef dromen een kans en laat iedereen zijn mogelijkheden en grenzen verkennen. Creativiteit kent maar één vijand: daar waar de andere de vrijheid om creatief te zijn, beknot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
                    Jij die àlles weet te vinden via magazines en internet (+500 reacties in 5 maand) hier even een hulpje: http://www.digifotopro.nl/users/djorven/gallery
                    Bedankt voor de link.
                    En ik zoek amper dingen op via internet om hier iets te posten (wel om eens wat te staven). Ik post gewoon enkel in een topic als ik er iets van ken.

Comment

Misschien heb je hier iets aan:

D4 vs 1Dx
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                        Wel een beetje belachelijke uitleg ... Vind je dat zelf niet ? Precies of dat het verboden is om met goe materiaal kinderen te fotograferen ..
                        Het is met duur materiaal altijd opletten geblazen , ongeacht van wat je fotografeert .. En als jij dat stoefen vind , heb jij een probleem !!
                        Heb je het nu tegen mij? Want dan is het misschien slim om reactie 69 even eerst te lezen en dan te zien dat dat van dat stoeffen niet mijn woorden zijn.
                        Ik heb dus hetzelfde gedacht als jij hé en als je begrijpend zou lezen wist je dat ik dat sarcastisch bedoelde.
                        Ik heb een week geleden mijn hond nog getrokken op het strand met een D3 en een 70/200 VRII, en volgens die van reply 69 mag je dat dus niet hé want dat is stoeffen.
                        D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                          Misschien heb je hier iets aan:

D4 vs 1Dx
                          Ze hebben toegegeven dat het een D4 was dat veel fouten had: totaal niet representatief dus. Bij de eerste modellen zaten er enkele met schuine af-modulle en zo (op fm ook een draadje over geweest). Deze persoon had zijn D4 teruggestuurd en een nieuwe gekregen, welke perfect werkte: snelle en accurate focus en perfecte beeldkwaliteit (sensor stond ook wat getilt, waardoor beelden onscherp leken).

Comment

Ze hebben toegegeven dat het een D4 was dat veel fouten had: totaal niet representatief dus. Bij de eerste modellen zaten er enkele met schuine af-modulle en zo (op fm ook een draadje over geweest). Deze persoon had zijn D4 teruggestuurd en een nieuwe gekregen, welke perfect werkte: snelle en accurate focus en perfecte beeldkwaliteit (sensor stond ook wat getilt, waardoor beelden onscherp leken).
                            Van jou had ik eigenlijk geen ander antwoord/excuus verwacht.
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                              Van jou had ik eigenlijk geen ander antwoord/excuus verwacht.
                              http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1183543/2

Extractje van de TS dat vertelde dat zijn D4 niet goed was:
                              "This thread got bumped again! I thought it was done. Well after playing around more with a friends d4 I realized it actually has some advantages. Biggest one is focusing in low light, One 1dx has a very difficult time focusing in ai servo in low tungsten light (eg poorly lit reception hall). It seems like the one-shot AF is much better than the ai servo in the 1dx, Whereas in the Nikon there is no difference between the continuous and single autofocus mode. The D4 locks focus without any hesitation in any light, and in any autofocus mode. The ability of the Nikon D4 to focus in low light has baffled and impressed me, There is quite a big difference between d4 and 1dx in terms of low light af in the d4's advantage.

And for the record, the D4 is just as sharp as the 1DX. I now know for a fact that the test I mentioned in my very first post was flawed in some way.

After having personally seen both those cameras and playing around with them, they are both great. I give the edge to the Nikon for lower light shooting, and the edge to the Canon for Overall speed in good light.

Seems like this thread keeps getting bumped. As I stated before, my final conclusion was the D4 is amazing and produces ridiculously sharp images. I'd be happy with either the 1dx or D4."

Nog eentje:

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1184971

Conclusie van de TS: "

New D4 body arrived and gave it a good workout. Wow what a difference! Sharp at f2.8 (I only use fast zooms of the holy trinity variety) and up, and the colors are superb. Although I am disappointed at the waste of time with the exchange, I have to say that it was a very smooth process. and the new body ROCKS."

Lijkt mij duidelijk... Maar als jij graag mensen aanvalt: ga je gang.

Comment

Maar als jij graag mensen aanvalt: ga je gang.
                                Ik val geen mensen aan, maar heb het niet zo op fanboyisme. De rode, soms lichtjes verborgen, draad in jouw posts op dit forum is gewoon dat alles wat van Nikon is geweldig is en alles wat van Canon/Apple is inferieur is. Terwijl ik vind dat elke camera, ongeacht het merk, zijn voor- en nadelen heeft.

Comment

Working...
                                X