Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D4 of Canon 1d-x?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

    Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
    Wat een vreemde reacties allemaal.

    Leercurve van een D4? Larie.

    Sinds de uitvinding (ontdekking?) van de fotografie zijn nog steeds dezelfde basisprincipes in werking: sluitertijd, diafragma, gevoeligheid; grootte van de film/sensor en het brandpunt van de lens. Op dat vlak is er geen verschil tussen een gsm camera of een D4. De D4 laat wel meer handmatige instellingen toe, maar in tegenstelling tot wat ik hier gelezen heb beschikt die ook over een P-modus (automatisch dus). Je hoeft echt niet verstandiger te zijn om de P-modus op een D4 te gebruiken dan de P op een D5100. En dat het zonde zou zijn om een D4 op auto te gebruiken is onzin. Het zijn de resultaten die tellen. Uiteindelijk interesseert het alleen maar de materialisten met welk toestel een foto is gemaakt.

    Koop dus wat je wil en wat binnen je budget past. Maar besef dat de verschillen tussen toestellen met dezelfde sensorgrootte van dezelfde generatie miniem zijn.

    +1,

    op bijna elke camera staat een "P" stand, bij een Sony zelfs op de 99 nog steeds onderwerpstanden en dus voor niet kenners van al die héél moeilijke leerstof.

    Er worden alle dagen Porsches 911 verkocht waarmee nooit eens deftig gereden wordt, mag dat dan niet meer tegenwoordig?
    Ik vind dat een beetje een bekrompen reactie van een aantal mensen.
    Ik heb nog nooit een meter gekoerst maar heb jaren een mooie koersfiets gehad waarmee ik misschien 2500km mee deed op een jaar, maar ik poetste hem wel zeer goed want ik vond hem zooo mooi om naar te kijken.
    Nu heb ik een D3, heb ik die nodig? Natuurlijk kan ik het ook met een D700, maar die D3 vind ik fijner om mee te werken en ik heb er geen boterham voor moeten laten.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #62
      Re: nikon D4 of conon 1d-x?

      Allez zenne,

      een topic dat een dikke week geleden gestart is heeft nu alweer 3 pagina's met info waar de TS totaal geen boodschap aan heeft.
      Zo ver zelfs dat de TS zelf geen reactie meer geeft.
      Zo helpen we echt mensen he.

      Het gaat hier meer over eigen frustraties dan over iets anders.

      Even een vraag aan jullie:

      Hoeveel van jullie heeft materiaal dat hij eigenlijk niet nodig heeft. (wel ik in ieder geval)
      ik denk dat 75% van wat hier op dit forum komt eigenlijk genoeg heeft met een camera (type d7000, een flitsje en een 18-200 )

      Als ik naar het topic "aangeboden" kijk dan zie ik het D700 's regenen. Allemaal voor de upgrade naar D800 of hoger.
      Zijn dat allemaal professionele fotografen dan?
      Nee het zijn mensen die een hobby hebben en die beslist hebben om met hun geld een betere camera te kopen die zij denken nodig te hebben.
      En dit is hun recht!

      Net zoals deze man recht heeft om zijn zoon te kopen wat hij wil.
      Maar hij komt naar ons forum met een vraag omdat hij het zelf niet goed weet.

      Eigenlijk had gewoon iemand van ons hem moeten zeggen:
      Welkom op ons forum,
      een d4 of 1dX heeft hij niet nodig want er zijn er betere voor natuurfotografie. De camera's die jij zegt zijn ontwikkeld voor een ander doel.
      Het doel dat jij aangeeft kan je beter bereiken met bvb de d800,
      welke lenzen heef hij nu al,...
      Heeft hij al eens en Nikon systeem vergeleken met een canon systeem?

      en geen 3 pagina's onzin en persoonlijke frustraties.

      en nu ff "on-topic"

      Ik ken enkel Nikon dus ik spreek enkel over Nikon.
      Canon is net zo goed als Nikon.
      Heeft hij een D4 nodig?
      neen, hij neemt beter een D800
      Doe ik er goed aan om hem een duur professioneel toestel te kopen zodat hij er de komende 10 jaar mee verder kan?
      Ja en Nee, je kan zeker met zo'n toestel binnen 10 jaar nog perfecte foto's nemen maar binnen 3 jaar heeft waarschijnlijk een instap camera een even grote resolutie als een prof toestel van nu. Een camera is en slechte investering.
      Waar geef ik wel best geld aan?
      lenzen, lenzen,lenzen,....
      Kan mijn zoon mooie foto's maken met een camera type d7000, 2e handse D700, d3200?
      Jazeker, maar jij koopt wat je wil.

      Verder wil ik mijn voorganger nog even bijtreden:
      Ik ben tegenwoordig sneller weg met een D4 dan met een d3200 net omdat een D4 enkel de halfautomatische en vol automatische standen heeft.
      Ik moet op een D4 geen rekening houden met Guide settings, U1, U2,.....

      Comment


      • #63
        Re: nikon D4 of conon 1d-x?

        Moraal van deze ellenlange topic: Nikon versus Canon....................
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

        Comment


        • #64
          Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

          Ik denk niet dat dit de moraal van deze topic is want hier gaat het totaal niet over Canon vs Nikon. Maar wel over als je de duurste camera nodig hebt en of je dit niet met minder kan.

          Comment


          • #65
            Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

            De moraal van dit topic is dat je met beide camera's nooit te kort zult komen, maar dat de meesten van ons zich een dergelijke camera niet kunnen of willen permitteren ;-)

            Mijn advies zou zijn: als je het je kunt en wilt permitteren -> doen. Als je de foto met een van deze camera's niet kunt maken is hij niet te maken.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #66
              Ik heb vooral de indruk dat TS vrij vastberaden is, ondanks de adviezen of bijkomende vragen over bvb de lenzen, en dus niet meteen om raad vraagt.
              Ik zie dus ook niet meteen in wat de bedoeling is van dit topic.
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #67
                Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

                Een vriend van mij is n enorm goeie (amateur)fotograaf en hij heeft n 1Dx gekocht voor concertfotografie, maar vindt dat het prijsverschil (dubbel) met de 5DIII niet te verantwoorden is.

                t Is niet omdat je duur speelgoed koopt, dat je foto's beter worden.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #68
                  Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

                  En ik ben het meestal roerend eens met het gezonde oordeel van Danny.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                  Ik heb vooral de indruk dat TS vrij vastberaden is, ondanks de adviezen of bijkomende vragen over bvb de lenzen, en dus niet meteen om raad vraagt.
                  Ik zie dus ook niet meteen in wat de bedoeling is van dit topic.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

                    Er zijn ook mensen met n 1DIV en n 70-200 die hem vooral gebruiken om foto's van hun kinderen op t strand te maken. En dus vooral te stoefen. En dan krijgen ze n pak rammel en wordt hun speelgoed gepikt en weten ze niet waarom.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #70
                      Re: nikon D4 of conon 1d-x?

                      Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht
                      Nee het zijn mensen die een hobby hebben en die beslist hebben om met hun geld een betere camera te kopen die zij denken nodig te hebben.
                      En dit is hun recht!
                      Absoluut! Maar op een fotografieforum komen vragen of je 6000 euro moet spenderen aan een D4 dan wel aan een 1Dx... Dat vind ik gewoon dom.
                      En dit is gewoon mijn mening, en daar heb ik ook recht op!

                      BTW: véél te weinig mensen hebben de moeite genomen om die gast zijn foto's te bekijken. Tip: doen - ze zijn écht niet goed. Kans is miniem dat ze beter worden met D4/1Dx.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #71
                        Re: nikon D4 of conon 1d-x?

                        Nikon D800 zou perfect zijn.....D4 die kost dubbel en is niet dubbel zo veel beter als de D800. Zeker niet voor wat jij hem nodig zou hebben.
                        Maar een Nikon D3200 daar kan het ook mee hoor
                        2 x Nikon Z6 met wat glas
                        www.janvanginkel.be

                        Comment


                        • #72
                          Re: nikon D4 of conon 1d-x?

                          Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                          BTW: véél te weinig mensen hebben de moeite genomen om die gast zijn foto's te bekijken.
                          Waar staan ze, want ik zie enkel deze discutie bij zijn post's staan.

                          Comment


                          • #73
                            Re: nikon D4 of conon 1d-x?

                            Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                            Absoluut! Maar op een fotografieforum komen vragen of je 6000 euro moet spenderen aan een D4 dan wel aan een 1Dx... Dat vind ik gewoon dom.
                            En dit is gewoon mijn mening, en daar heb ik ook recht op!

                            BTW: véél te weinig mensen hebben de moeite genomen om die gast zijn foto's te bekijken. Tip: doen - ze zijn écht niet goed. Kans is miniem dat ze beter worden met D4/1Dx.
                            Ik heb dit wél gedaan.
                            Verstandig besluit van ThierryM, die kans is imho gewoonweg nul.
                            Het belangrijkste is om die kerel ervaring te laten op doen, veel meer dan hem te leren examenrijden met een F1. Met de jaren en de inzet komt dat wel goed.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Er zijn ook mensen met n 1DIV en n 70-200 die hem vooral gebruiken om foto's van hun kinderen op t strand te maken. En dus vooral te stoefen. En dan krijgen ze n pak rammel en wordt hun speelgoed gepikt en weten ze niet waarom.
                              Dus als je met zo'n dure camera rondloopt en wél weet wat je doet (en zeker niet stoeft of er je kinderen mee trekt) zal zo'n stuk krapuul je niet overvallen en beroven??
                              D800 en een goed glasservies

                              Comment


                              • #75
                                Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                                Dus als je met zo'n dure camera rondloopt en wél weet wat je doet (en zeker niet stoeft of er je kinderen mee trekt) zal zo'n stuk krapuul je niet overvallen en beroven??
                                Wel een beetje belachelijke uitleg ... Vind je dat zelf niet ? Precies of dat het verboden is om met goe materiaal kinderen te fotograferen ..
                                Het is met duur materiaal altijd opletten geblazen , ongeacht van wat je fotografeert .. En als jij dat stoefen vind , heb jij een probleem !!
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

                                Comment

                                Working...
                                X