Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blokkeren van Nikon Reflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Blokkeren van Nikon Reflex

Kan een toestel blokkeren omwille van een slechte/kapotte CF kaart?
    grtz
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

Re: Blokkeren van Nikon Refelx

Wat is blokkeren? Afhankelijk van de instellingen zal de camera weigeren de foto te nemen (de spiegel opklappen) als er geen CF kaart inzit. Scherpstellen kan je wel zonder CF kaart.
    Zeg niet dat je maar 1 CF kaartje hebt hé .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dwm400 Bekijk bericht
      Kan een toestel blokkeren omwille van een slechte/kapotte CF kaart?
      grtz
      Als dat ingesteld staat in je menu, zal hij geen foto nemen als hij geen CF kaart weet te herkennen. Iets meer info misschien (toestel, CF-kaart, werkt het wel met andere,...).

Comment

Ik nog eens.
        Ik werk met Sandisk cf kaarten, verschillende types, naargelang de snelheid die nodig is voor de opnamen.
        Zie problemen met 3 d s.
        Sedert mijn probleem altijd verder dezelfde kaarten gebruikt of????????? Ik zie dus niet direct een verband met de kaarten, alhoewel uw denkpiste mij heel plausibel lijkt.
        Hugo Janssens

Comment

IK heb inderdaad meerdere CF kaarten ik gebruik meestal EMTEC kaartjes en de die dat ik vermoed dat de oorzaak is is een 4GB.
          Ik steek mijn twee sleuven vol met twee van 4GB dan formatteer ik de eerste en dan de tweede bij de tweede blokkeert mijn toestel en kan deze alleen uitzetten door de batterij eruit te halen.
          Nu probeer meerdere malen foto's te nemen met de andere kaarten en te formatteren en nu loopt mijn D3s niet meer vast.
          Dus ik vermoed dat mijn kaartjes stuk is.
          Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
          www.dewolfmarc.be

Comment

Of niet 100% compatibel, op de Nikonwebsite vind je een lijst per toestel.

Comment

Working...
            X