Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knetterend objectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Knetterend objectief

Sinds vele jaren heb ik een Konica Minolta 5D. Ik kocht deze camera in een kit samen met een bijhorend KM standaardobjectief 18-70mm.
    Enkele weken geleden, zonder reden, bij het aan- en uitzettend van de camera, maak het objectief vooraan een tikkend geluid gedurende enkele seconden. Daarna kan ik het toestel zonder problemen blijven gebruiken.
    Het is enkel bij het aan- en uitzettend van de camera dat de lens een knetterend geluid maakt.
    Ondertussen heb ik een oude lens genomen van een analoge spiegelreflex en die lens maakt geen geluid.

Zou het aan de software kunnen liggen ? Kan het zomaar dat een lens opeens een rikketik geluid begint te maken ?
    Konica-Minolta Dynax 5D - Standaardlens : 18-70mm
    Zoomlens : 70-300mm - Flitser : Konica-Minolta Program 3500 xi

Re: Knetterend objectief

dat kan inderdaad gebeuren maar zolang de lens verder bruikbaar is zou ik me geen zorgen maken. Indien de lens nog in garantie zou zijn zou ik ze binnen brengen voor nazicht maar vermits dat waarschijnlijk niet het geval is gewoon verder gebruiken, eens komt ze toch aan zijn einde en dan is het nog tijd om uit te kijken naar vervanging.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Garantie kan je schudden - te oud. Wellicht intern plastieken tandwiel of gears dat stuk aan't gaan is.

't is zeker geen software! Maar de lens - ga oftewel achter een nieuwe 2de handsje - of ga voor iets anders - zoals de betere tamron 17-50 f2.8 - ene nieuwe Sony 18-135, een sony 17-50 kitlens (die is echt goed en kan je voor 30 à 50€ kopen 2de hands) in OEM vaak voor 70€ nieuw met garantie. Ok die is wat korter, maar wel iets beter dan je oude minolta-kitlens. En ja die sony lenzen werken perfect op die minolta - ik kan 't weten, ik heb ook nog een 5D.

Dus zoeken op marktplaats.nl - en de belgische veilingsites - meer aanbod op ebay.de - maar ook hogere prijzen. Mogelijks vind je op ebay.fr beterkoop - maar wat minder aanbod.

Nieuw kan je zeker koopjes doen bij Sigma - al hebben die wel wat kwaliteitsproblemen - dus uittesten en in een handelszaak uit de buurt kopen. Tamron heeft ook een interessant gamma voor Alpha/Minolta! De 5D is een mooie camera - 't is zeker geen reden om 'm weg te doen, als je daarmee tevreden bent! Mocht je van de buurt van Leuven zijn - kan ik je zelfs misschien uit de nood helpen door met een paar lenzen te laten testen.

Comment

toch mee oppassen met die lenzen:

grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          toch mee oppassen met die lenzen:

grt,bouk.
          En dit is nog maar een pancake.

Comment

Working...
          X