Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is deze GSM (Smartphone) van Sony met 13 megapixel Exmor RS sensor zijn prijs waard?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is deze GSM (Smartphone) van Sony met 13 megapixel Exmor RS sensor zijn prijs waa

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Met een budget van 649 euro zou ik een GSM van 49 euro kopen, dan is er nog 600 euro over voor een camera die veel beter presteert op het gebied van fotografie dan eender welke smartphone.
    Maar dat is mijn persoonlijke mening, ik heb zelf geen smartphone nodig, met mijn GSM kan ik zelfs geen foto's maken...

De meeste smartphones hebben een levensduur die beperkt is tot de release van het opvolgend model, met een camera van 600 euro kan je waarschijnlijk nog iets langer blijven fotograferen.
    Nu ook geen té zotte uitspraken gaan doen hé

Comment

Re: Is deze GSM (Smartphone) van Sony met 13 megapixel Exmor RS sensor zijn prijs waa

Met een budget van 649 euro zou ik een GSM van 49 euro kopen, dan is er nog 600 euro over voor een camera die veel beter presteert op het gebied van fotografie dan eender welke smartphone.
      Maar dat is mijn persoonlijke mening, ik heb zelf geen smartphone nodig, met mijn GSM kan ik zelfs geen foto's maken...

De meeste smartphones hebben een levensduur die beperkt is tot de release van het opvolgend model, met een camera van 600 euro kan je waarschijnlijk nog iets langer blijven fotograferen.
      Het probleem is dat ik een intensieve gebruiker ben van zo'n smartphone

Ik gebruik het om muziek te beluisteren, te navigeren als ik in de auto zit of gewoon buiten aan het wandelen ben, films te bekijken en natuurlijk ook foto's mee te maken

Vooral die 13 megapixel Exmor RS sensor trok mijn aandacht aan + het is een toestel met zo'n sterke specificaties die dan ook nog eens robuust is, namelijk dat het stof en waterbestendig is

De kans is groot dat ik het koop maar wou toch allesinds jullie reacties horen, wat ik sowieso enorm op prijs stel en tegen een kritiek kan ik zeker wel hoor hihihi, anders zou ik deze vraag nooit stellen

Comment

Als de sensors van gsm-camera's beter worden, dan worden die van compactjes en DSLR's ook altijd beter (de technologie van een kleine sensor is ook bruikbaar op een grotere).
        De camera met het grootste sensoroppervlak heeft altijd een voordeel, in een gsm steekt de kleinste sensor om alles zo compact mogelijk te houden, die zal dus altijd achterblijven als het op de beeldkwaliteit aankomt.
        Met voldoende licht zullen de beste gsm-camera's nu ook al wel aanvaardbare foto's maken, maar met hetzelfde licht zal een compactje en zeker een DSLR altijd nog een stap hoger staan met de beeldkwaliteit.
        Een gsm-camera zal dus nooit beter worden dan een "echte" camera, omdat er simpelweg niet voldoende plaats is voor een sensor die groot genoeg is, en voor de grotere lenzen die nodig zijn voor de grotere sensor.
        Ze kunnen wel een compactje maken met een ingebouwde gsm-functie, maar dan is die groter dan een gsm...
        Ja maar nu veralgemeen je volgens mij? Want je zegt "GSM's" terwijl ik het over de Sony Xperia Z heb

Deze beschikt over een 13mp Exmor RS sensor, wat toch wil zeggen dat het mooie foto's kan maken ook al is er weinig licht?

Of ben ik verkeerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
          ong. zo goed al mijn SIII.
          Ongeveer???????????????

Hahaha, de Samsung Galaxy S3 beschikt toch over een 8 megapixel camera en helemaal niet over een Exmor RS sensor?

Hoe kan dat dan beter zijn dan de camera van de Sony Xperia Z met een 13mp Exmor RS sensor dat vraag ik mij af?

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere??? Deze keer ben je mis denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Daarvoor koop je beter een Lumia 920, beste smartphonecamera behalve de Nokia 808 (41 mp's met speciale algortimes) en video is zelfs beter dan de meeste compacts! In-camera stabilisatie (optisch, niet digitaal zoals iphone5), f/2.0 lens en zeer goede sensor (voor een smartphone wel te begrijpen ).
            De Iphone 5 blinkt wel uit op het fotograferen van zeeeer dicht (speldenkopjes), ik dacht dat de lumia een scherpstelafstand van "slechts" 10cm had.
            Wel, nu je er over spreek, ik zal eens een paar vergelijkingen doen
            wat betreft de camera's van de volgende toestellen ->

Apple iPhone 5 (8 megapixel camera), Nokia 808 PureView (41 megapixel),
            Samsung Galaxy S3 (8 megapixel) en de Sony Xperia Z (13 megapixel Exmor RS),
            zie hieronder:

Apple iPhone 5

Nokia 808 PureView

Samsung Galaxy S3

Sony Xperia Z

===============
            ===============
            ===============

Apple iPhone 5

Nokia 808 PureView

Samsung Galaxy S3

Sony Xperia Z

===============
            ===============
            ===============

Apple iPhone 5

Nokia 808 PureView

Samsung Galaxy S3

Sony Xperia Z

Wat denken jullie hiervan?

Vooral bij de eerste foto's is toch duidelijk dat de Sony Xperia Z bij weinig licht mooie(re) foto's maakt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
              denk dat je beter af bent met de samsung galaxy gc100.

16,4mpix en is eigenlijk meer pocket camera dan gsm.
              met de Galaxy GS100 kan je helaas niet mee bellen

Comment

De foto's vd Xperia Z zien er inderdaad een pak scherper uit, het contrast is ook beter. Dit is één vd betere smartphone camera's, dat zie je zo. En het feit dat die waterbestendig is tot 1 meter is mooi meegenomen, in bad met je gsm is geen probleem. En ik geloof een 1920x1080 resolutie, voor een 5" scherm is dat heel hoog. Onze 40" lcd tv heeft dezelfde resolutie.

Het verschil met een 'gewone' compact zal inderdaad niet groot zijn, misschien zelfs in het voordeel vd Xperia Z. Maar ga je naar de compacts met grotere sensor zoals de RX100, dan ga je wel een verschil zien.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  . Maar ga je naar de compacts met grotere sensor zoals de RX100, dan ga je wel een verschil zien.
                  Dat weet ik nog niet zo,onderstaand foto komt van de rx100 en is vergelijkbaar met mijn vorige van de s3.
                  Ik vindt hem zelf niet zoveel beter hoor..

Uploaded with ImageShack.us

Comment

Ja je moet een beetje rekening houden met de beperkingen van zo een camera, maar als je dat doet, kan je toch best heel goede foto's maken. Heb een iphone 5 en in goed licht zijn de foto's toch zeer gedetailleerd hoor.
                    In die iphone zit trouwens ook een camera unit in van sony... Dus die experia Z zal wel heel goed zijn.

Mvg
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

In welke Sony toestellen zit die 13mp Exmor RS sensor trouwens? Iemand toevallig een lijst daarvan?

Comment

Ongeveer???????????????

Hahaha, de Samsung Galaxy S3 beschikt toch over een 8 megapixel camera en helemaal niet over een Exmor RS sensor?

Hoe kan dat dan beter zijn dan de camera van de Sony Xperia Z met een 13mp Exmor RS sensor dat vraag ik mij af?

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere??? Deze keer ben je mis denk ik

Is goed jong, maar een ding is wel zo, je hebt de Sony nog niet kunnen uitproberen,
                        maar je weet nu al dat hij beter is?
                        Heb je een glazen bol?
                        Paul

Comment

ik denk niet dat het erom gaat of een smartphone beter wordt dan een compact van nu...
                          Het gaat erom dat een smartphone even goed wordt als deen compact van x aantal jaar terug, iets waar heel veel mensen
                          (80% ofzo) meer dan tevreden mee was... Als je dan geen extra tasje of weet ik veel wat moet meesleuren,
                          dan wint de smartphone meer dan 200%, zo is het nu eenmaal...

Wacht nog een jaar of 3 en goedkope compact cameraatjes gaan gewoon niet meer gemaakt worden omdat niemand ze nog gaat kopen
                          500px

Comment

Een smartphone moet in zijn geheel je bevallen, je koopt die toch wel met de bedoeling van
                            te bellen, te mailen, apps te gebruiken enz. Een van de mogelijkheden is ook foto's maken.
                            Ik ben nogal een aanhanger en gebruiker van de iPhone, die geeft mij wat ik graag vind in
                            een smartphone .

MVG, Jeff C.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door memo357 Bekijk bericht
                              Hallo,

ik ben nieuw op deze forum en vind het geweldig om hier te mogen zijn...

Eind februari/begin maart komt de nieuwe Sony Xperia Z op de markt, dit toestel zal over een 13 megapixel Exmor RS camera beschikken;

Ik was sowieso van plan om een Smartphone te kopen en mijn budget was eigenlijk 500 euro, maar dit toestel zal 649 euro kosten en ik vroeg mij af of het zijn prijs wel waard is?

Uiteraard is het voor iedereen verschillend of het zijn prijs waard is maar jullie meningen zijn heel belangrijk voor mij aangezien ik eigenlijk weinig kennis heb van fotografie, fototoestellen, sensoren etc... die er allemaal aan verbonden zijn.

Ik heb wel enorm interesse en vooral nieuwsgierig en leergierig wat dit betreft, daarom dat ik me ook hier heb aangemeld.

Wat denken jullie van dit toestel eerlijk gezegd?

Alle mogelijke tips en adviezen zijn welkom...
                              Ik denk dat je dat beter in ChitChat had geplaatst.

Hier gaat het over camera's en niet over smartphones.

Wat denk je met dat ding te kunnen beinvloeden zoals scherptediepte sluitersnelheid en diafragma, welk brandpunt en noem maar op.

Volgens mij: Beste smartphone is een Iphone en dat is het.

De optie camera is in al die dingen bedoeld als een bijkomende mogelijkheid, maar hoort absoluut niet thuis onder de noemer camera,
                              daarvoor zijn de mogelijkheden te beperkt.

En als het om Sony gaat, ben ik absoluut contra, alles wat ik reeds heb gehad van Sony viel mij steeds op een of ander vlak tegen,
                              zoals eigen bestandsformaten eigen memory opslag enz steeds moeten die mannen uit de band springen om daarna op kousenvoeten
                              terug te keren naar de standaard 80% van wat Sony maakt is na twee jaar geen € meer waard, dat is ongeveer dubbel zo snel
                              als bij andere merken.

Ik weet dat ik met deze uitspraak sommigen tegen de borst zal stuiten, maar ga het maar eens na.

Veel beloven en weinig geven, zie maar de in de tijd opgeblazen R1 en nu de NEX-7 ik heb mij aan deze twee twee maal laten vangen, maar nu
                              heeft dat merk bij mij volledig afgedaan Sorry.

Comment

smartphones worden meer en meer gebruikt ter vervanging van compact's , dpreview heeft een aparte site voor zulke toestellen http://connect.dpreview.com/
                                panasonic heeft in een interview vorige week ook laten verstaan dat impact van smartphones niet mag onderschat worden.
                                ook beroeps fotografen (pers) maken al gebruik van die toestellen.

Comment

Working...
                                X