Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag wat advies ( Nikon )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Graag wat advies ( Nikon )

Ik zou een nieuw toestel willen kopen ( upgrade van d90 )

Nu twijfel ik tussen nikon d600, d800 of d3s.
    Ik weet dat ik nieuwe lenzen moet kopen dus daar gaat het niet om, wat moet het toestel wel kunnen :
    Ik neem regelmatig foto's in discotheek en donkere plaatsen waar niet geflitst mag worden en wil graag een toestel dat kwa ruis en lichtgevoeligheid beter is dan mijn d90. Oke, elk boven genoemd toestel zal beter presteren

Heb al een paar keer de d3s mogen gebruiken en deze bevalt mij prima kwa prestaties in het donker ( had niet anders verwacht van zo een beest )
    Nu is mijn vraag of de d600 of d800 een beetje de lichtgevoeligheid van de d3s benaderen.

Ps : de lens zou een nikon 27-70 f2.8 worden

Graag een antwoord van mensen met ervaring.

Alvast bedankt
    Nikon D4s en wat glas // en een sb910 lichtje

Re: Graag wat advies ( Nikon )

denk dat de Nikon 24-70 2.8 beter is
    D700

Comment

Waarvoor ga je hem nog gebruiken? Zou je de hogere resolutie van de 2 andere camera's nodig hebben? Als je leeft op hoge iso: D3s. Als je ook optimale kwaliteit wilt op lager iso's: D800 all the way! Deze kan je gewoon niet vergelijken met de D3s qua beeldkwaliteit op lagere iso's en is ongeveer 2 stops minder goed op hoge iso als de D3s.
      Voordeel van de D800 is wel dat je de extra resolutie en detail kan gebruiken om veel meer anti-ruis in te schakelen, wat je op dezelfde iso wel een zeer vergelijkbaar beeld geeft.

Als je alles recht uit de camera wil afgeven: D3s
      Als je de beste resolutie wil en je pc het aankan: D800
      Zal je dezelfde hoge iso geven als de D3s tot iso 12800 als je nabewerking gebruikt (kan je zelfs gewoon een preset voor maken in lightroom dat dit automatisch aan de gewenste iso aanpast zodat je zelfs geen nabewerking hoeft te doen)

Voorbeeldje: (dooscrollen naar helemaal onderaan, want recht uit de camera is het gewoon geen match ) Vergelijkingske

Comment

is idd de 24-70 f2.8 die ik ga gebruiken

Comment

de pc zal hier zeker geen problemen mee hebben.
          Kwa iso zou ik niet boven de 2800 zitten voor discotheek gebruik. Concert zonder flits heb ik niet echt een idee. Er zullen ook foto's genomen worden op lage iso ( minder dan 800 ) dus veronderstel ik dat ik met de d800 een goeie keuze maak of het zou moeten zijn dat de d600 deze waarden ook gemakkelijk aankan?

Comment

D600 kan dit evengoed aan.
            nikon stuff

Comment

Maar de AF van de D800 is zo veel keren beter en sneller, alsook de grip is groter. Voordeel van de D3s is ook dat dit echt een pro-body is dat makkelijk meer dan 10 jaar hard labeur aankan, zo'n body kan tegen een stootje! Heb op youtube al filmpjes gezien waarbij een D3s gewoon uit de handen viel van een persfotograaf op motor (op de tarmac) tijdens een afdaling in een wielerkoers. Hij is hem gaan halen en heeft er de rest van de koers perfect mee kunnen fotograferen. (en daarna ook nog hé )
              Als er dan wat erger met je body gebeurt, moet je weten dat ze voor de pro-toestellen altijd reservestukken hebben, ook voor die van vele jaren geleden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Waarvoor ga je hem nog gebruiken? Zou je de hogere resolutie van de 2 andere camera's nodig hebben? Als je leeft op hoge iso: D3s. Als je ook optimale kwaliteit wilt op lager iso's: D800 all the way! Deze kan je gewoon niet vergelijken met de D3s qua beeldkwaliteit op lagere iso's en is ongeveer 2 stops minder goed op hoge iso als de D3s.
                Voordeel van de D800 is wel dat je de extra resolutie en detail kan gebruiken om veel meer anti-ruis in te schakelen, wat je op dezelfde iso wel een zeer vergelijkbaar beeld geeft.

Als je alles recht uit de camera wil afgeven: D3s
                Als je de beste resolutie wil en je pc het aankan: D800
                Zal je dezelfde hoge iso geven als de D3s tot iso 12800 als je nabewerking gebruikt (kan je zelfs gewoon een preset voor maken in lightroom dat dit automatisch aan de gewenste iso aanpast zodat je zelfs geen nabewerking hoeft te doen)

Voorbeeldje: (dooscrollen naar helemaal onderaan, want recht uit de camera is het gewoon geen match ) Vergelijkingske
                Een interessant vergelijk , het enige dat de TS nog kan missen op de D800 zijn veel frames per seconde ( kan nodig zijn op concerten ), daar is de D3S onbetwist de meerdere van de D800.

Walter
                D850

Comment

Misschien een klein detail, maar waar kan ik de D3s nog nieuw aankopen ???
                  Nikon Df

Comment

denk als je er echt een wil dat je via een goeie winkel wel aan ene geraakt.
                    via procirep kan een gereviseerde ook, zal 100% .

informeren daar kan geen kwaad
                    nikon stuff

Comment

Working...
                    X