Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade D90-D7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Upgrade D90-D7000

Body gaat (voorlopig) blijven denk ik, wat denken jullie van de Nikkor 80-400mm VR F4.5-5.6 ED VR ?
    Heb hievan een tweedehands vastgelegd..Eerst toch op de camera proberen vooraleer ik aankoop.

Comment

Die nikon 80-400 is zeker niet de beste nikon...ik twijfel zelfs of ze zoveel beter is dan de Sigma 120-400. Nikon 80-400 focust niet snel. Als je geen 400mm nodig hebt...is een 70-200 2,8 de moeite om te bekijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
        Zijnde (on topic) ???
        Gewoon de body, viewfinder, extra mogelijkheden om in te stellen, veel steviger (het regent toch ook als je vliegtuigen spot? (geen ervaring mee)).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
          Die nikon 80-400 is zeker niet de beste nikon...ik twijfel zelfs of ze zoveel beter is dan de Sigma 120-400. Nikon 80-400 focust niet snel. Als je geen 400mm nodig hebt...is een 70-200 2,8 de moeite om te bekijken.
          Gilles,
          Is waar,de 80-400 is niet de snelste qua focus maar het valt al bij al nog mee en voor vliegtuigen te fotograferen hoeft die zelfs niet eens zo snel te zijn.
          Heb me vandaag zo eentje gekocht bij konijnenberg (wel een tweedehands) Hopelijk valt hij nu een beetje mee hé
          Ohja en om terug naar het originele topic te komen...Heb me dan toch ineens maar de D7000 meegebracht.

Comment

Zeker een body voor jaren mee voort te kunnen en momenteel voor een goeie prijs. Ik heb mijne vorige zomer gekocht aan dezelfde prijs (dankzij cashback actie). 'Wanneer' er een opvolger uitkomt zal het eerste jaar zeker nog hoog geprijst staan.
            D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
              Zeker een body voor jaren mee voort te kunnen en momenteel voor een goeie prijs. Ik heb mijne vorige zomer gekocht aan dezelfde prijs (dankzij cashback actie). 'Wanneer' er een opvolger uitkomt zal het eerste jaar zeker nog hoog geprijst staan.
              Is zo,daarom dat ik deze meegebracht heb aan een mooi prijsje..

Comment

Voor diegenen die wat twijfelden aan het feit dat er binnenkort een D7000 vervanger zal komen.

Comment

Bedankt voor deze info, nu ben ik al iets wijzer! Ik wacht op deze...

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  http://nikonrumors.com/2013/02/01/ni...lacement.aspx/
                  Voor diegenen die wat twijfelden aan het feit dat er binnenkort een D7000 vervanger zal komen.
                  D800E - D90 / Nikon 18-105 f3.5-5.6 / Nikon 50 mm f 1.8 / Nikon 24-70 f2.8 / Nikon 24-120 f4 / Nikon 105mm f 2.8 macro Nano VR II / Sigma 70-200 f2.8 / Tamron 28-75 f2.8 / Nikon SB 700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Valerie1414 Bekijk bericht
                    Bedankt voor deze info, nu ben ik al iets wijzer! Ik wacht op deze...
                    Tja..kan je doen,maar die gaat weer een pak duurder zijn. D7000 staat nu aan een mooi prijsje..En gaat die zoveel beter zijn?? Konijn vertelde me dat er bv tussen de D90(die ik had) en de D7000 nauwelijks zichtbaar verschil zit in fotokwaliteit.Denk dat je dit vergelijk ook kan gaan doortrekken van D7000 naar de "opvolger"

Comment

Jij hebt de D7000 gekocht heb ik hier gelezen, ondervind je zelf veel verbetering in vergelijking met de D90? Want als er niet veel verschil op zit zou ik voorlopig wachten met de D7000 aan te schaffen (heb daar ook lang over getwijfeld) en toch opteren voor de nieuwere versie. Maar je hebt groot gelijk, nu de D7000 kopen is inderdaad een koopje, vorig jaar stond hij nog veel duurder...
                      Het zou ergens toch wel te verwachten zijn dat de opvolger van de D7000 iets beter is? De D7000 is, trouwens niet de opvolger van de D90 (ook maar van horen zegggen, kan mis zijn).

Toch veel succes met je nieuwe toestel en lens, en laat je foto's maar eens zien op BD

Grtjes

Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                      Tja..kan je doen,maar die gaat weer een pak duurder zijn. D7000 staat nu aan een mooi prijsje..En gaat die zoveel beter zijn?? Konijn vertelde me dat er bv tussen de D90(die ik had) en de D7000 nauwelijks zichtbaar verschil zit in fotokwaliteit.Denk dat je dit vergelijk ook kan gaan doortrekken van D7000 naar de "opvolger"
                      D800E - D90 / Nikon 18-105 f3.5-5.6 / Nikon 50 mm f 1.8 / Nikon 24-70 f2.8 / Nikon 24-120 f4 / Nikon 105mm f 2.8 macro Nano VR II / Sigma 70-200 f2.8 / Tamron 28-75 f2.8 / Nikon SB 700

Comment

Ik heb recent ook een D7000 gekocht. Reden was vooral dat ik op reis liefst 2 bodies heb...ik moest niet absoluut de nieuwste versie hebben dus vond ik 16 MP genoeg. Bovendien zal de nieuwe wel aan 1200 euro op de markt komen, de D7000 is nu 745 dacht ik. Verschil dat ik toch opmerk tov D90: betere AF, en de ruis is toch aanzienlijk beter onder controle hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                          Ik heb recent ook een D7000 gekocht. Reden was vooral dat ik op reis liefst 2 bodies heb...ik moest niet absoluut de nieuwste versie hebben dus vond ik 16 MP genoeg. Bovendien zal de nieuwe wel aan 1200 euro op de markt komen, de D7000 is nu 745 dacht ik. Verschil dat ik toch opmerk tov D90: betere AF, en de ruis is toch aanzienlijk beter onder controle hoor.
                          qua beeldkwaliteit zal er weinig verschil zitten tussen de D90 en de D7000,maar zoals GillesH aanhaalt heb je 39AF punten ipv 11 en de ruis vindt ik tot nu toe ook ietsje beter,maar heb nog niet veel foto's in donkere omstandigheden genomen,dus daar spreek ik me nog niet echt over uit.Ik heb het ook gedaan voor de net iets meer MP.In mijn soort fotografie moet ik redelijk croppen en dan is dat toch wel meegenomen.

Comment

Working...
                          X