Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade D90-D7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Upgrade D90-D7000

Allen,

Zoals de titel al aangeeft is mijn vraag,loont het de moeite om nog een upgrade te doen van de D90 naar de D7000?
    En ineens deze vraag..Wat kan ik nog krijgen van een D90 van mei 2011 met een 10k kliks?
    Vliegtuigspotten is mijn main fotografie...

Marc

Re: Upgrade D90-D7000

Hangt er vanaf wat je wilt.
    Ik heb ook een D90 en wacht bewust nog af.
    Verschil is er natuurlijk wel (betere iso/AF en iets meer MP), maar voor mij niet genoeg redenen
    Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Hier een lijst met 2de-hands-prijzen:

Ik wacht ook nog om te upgraden, mijn D90 voldoet nog ruimschoots.
      Nikon Df

Comment

Ik heb vroeger met hetzelfde dilemma gezeten.
        Ik las toen nogal veel dat het niet de moeite was , maar toch heb ik de D7000 gekocht.
        En ik vind het echt de moeite.
        Hogere iso waarden zonder ruis, en wat je niet veel leest is ook dit:
        De eerste tekenen van ruis beginnen zo rond de 800 , en ga je hoger dan komt er meer en meer ruis in , maar de grain van die ruis is bijzonder aangenaam, en niet zoals de D90
        Er zijn beslist voorbeelden te zien op internet.

Verder is dit wel handig :fine tuning van de AQF van lenzen.
        Het gebruik van manuele lenzen wordt ook ondersteund en dat had de D90 maar beperkt.
        Meer Mp zodat je meer kan bijknippen.
        en een hoger dynamisch bereik van de beelden.

Comment

Ok thanks already,het begint nu echt wel te kriebelen..More comments are welcome ;-)

Comment

Ik ben een maand of 6 geleden overgeschakeld van D90 naar D300 heb er nog geen spijt van gehad.Mvg Yves.
            What you see is what you get

Comment

Ik heb ook de D90, waar ik nog steeds heel tevreden over ben, heb ook al getwijfeld tussen D7000 of D600, nu blijkt dat de D600 het op alle gebied toch een stuk beter doet dan de D7000. Dus ga mijn geduld op de proef stellen en binnen enkele maanden voor de laatste gaan..
              Hoewel voor vliegtuigen je inderdaad beter een croptoestel hebt. Ik ken iemand die vliegtuigen fotografeert met de D300s, een super goed toestel, heel tevreden over. Groetjes Valerie
              Last edited by Valerie1414; 29 januari 2013, 08:25.
              D800E - D90 / Nikon 18-105 f3.5-5.6 / Nikon 50 mm f 1.8 / Nikon 24-70 f2.8 / Nikon 24-120 f4 / Nikon 105mm f 2.8 macro Nano VR II / Sigma 70-200 f2.8 / Tamron 28-75 f2.8 / Nikon SB 700

Comment

Heb een D7000 gekocht, zeer tevreden. Prijzen staan laag nu wegens opvolger op komst...maar ik heb niet meer nodig. Mijn D90 heb ik gewoon gehouden. Ik wilde 2 bodies om lenswissels te vermijden en kansen te missen op events. Ik denk dat de D90 nog max 250 a 300 euro zal gaan tweedehands.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                  Heb een D7000 gekocht, zeer tevreden. Prijzen staan laag nu wegens opvolger op komst...maar ik heb niet meer nodig. Mijn D90 heb ik gewoon gehouden. Ik wilde 2 bodies om lenswissels te vermijden en kansen te missen op events. Ik denk dat de D90 nog max 250 a 300 euro zal gaan tweedehands.
                  Beste Gilles,

waar heb je gehoord dat er een opvolger van de D7000 op komst is?

grtjes
                  D800E - D90 / Nikon 18-105 f3.5-5.6 / Nikon 50 mm f 1.8 / Nikon 24-70 f2.8 / Nikon 24-120 f4 / Nikon 105mm f 2.8 macro Nano VR II / Sigma 70-200 f2.8 / Tamron 28-75 f2.8 / Nikon SB 700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Valerie1414 Bekijk bericht
                    Beste Gilles,

waar heb je gehoord dat er een opvolger van de D7000 op komst is?

grtjes
                    Zou ik ook eens willen weten..

Comment

De vervanger is nog niet aangekondigd maar met een gemiddelde 2-jaarlijkse vervangcyclus is een nieuw model te verwachten begin dit jaar.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

het lijk mij normaal dat hij er dit jaar aankomt ; Als ik me niet vergis ging de D7000 bij zijn lancering voor 1200 euro over de toonbank, nu is dat nog 750.

Comment

Mijn dilemma raakt niet opgelost.Ben aan het twijfelen,met wat ben ik het beste...Body vervangen en doorschieten met de 70-300 vr of voor beter glas gaan en met de d90 nog een tijdje doordoen..Met beter glas had ik aan deze gedacht:

Iemand raad?? Ik geraak er niet uit...

Comment

als het voor de vliegtuigen is zou ik voor de lens gaan, daar moet een D90 toch nog goed genoeg voor zijn.
                            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Ik zou zeker voor beter glas gaan en niet voor andere body...moest je betere foto's willen in mindere lichtomstandigheden dus minder ruis dan zou ik opteren voor de D7000 maar niet voor wat jij het wil gebruiken.

Grtz

Templar
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
                              X