Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel voor babyfoto's, alledaagse dingen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fototoestel voor babyfoto's, alledaagse dingen...

Hallo

Met de komst van ons eerste kindje wil ik me graag weer een deftige camera aanschaffen, het zou vooral moeten dienen voor babyfoto's, foto's trekken van alledaagse dingen,...

Vroeger heb ik al eens de canon 550 d gehad maar die is ongelukkig ten val gekomen, sindsdien heb ik geen camera niet meer...

Ik twijfel ook om terug zo een camera te kopen of toch te gaan voor iets compacter...

Mensen die me kunnen helpen?

Groetjes
    canon 500 D /18-55mm IS, tamron 28-75mm

Re: Fototoestel voor babyfoto's, alledaagse dingen...

Ik kan je geen merk aanbevelen of een type, ben nog niet ervaren genoeg, wat ik wel weet is dat ik zou een reflex toestel nemen.
    Ik heb éénjarige zoon, en mijn compactje is traag hoor in vergelijking met mijn reflex, ik ben er altijd te laat mee, de laatste tijd raak ik hem dus niet meer aan.
    Met je reflex kan je veel sneller reageren.
    Proficiat trouwens.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Je gaat inderdaad veel tekort schieten met een compactje. Naast mijn D300 heb ik nog een Panasonic LX5. Goed toestel, maar om kinderen te fotograferen niet te vergelijken me een spiegelreflex. Als ik mijn kleindochtertje fotografeer (nu 1 jaar) doe ik dit meestal met een 50mm 1.4, een 80mm 1.4. Bij ideale lichtomstandigheden lukt het soms met de LX5, maar zoals hier al gezegd, nog veel te traag om de alledaagse dingen van je baby vast te leggen. Je mist ook dat mooi bokeh dat je van een goeie fotolens verwacht. Dus misschien toch beter investeren in een body met goed glas. Daar zal je veel meer van genieten. Een kompactje is goed om overal bij de hand te hebben, maar volgens mij niet om kostbare herinneringen te verzamelen van een opgroeiende baby.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Tegenwoordig zijn er compactcamera's die meer dan genoeg hebben om dergelijke zaken te doen. Denk Fuji X10, X-E series, Nikon 1, Sony RX100 (deze laatste heb ik zelf en is verbluffende kwaliteit)...
        Voordeel van dergelijke camera is dat voor de meesten het gewicht en afmetingen van een dslr hem meer thuis laten liggen dan mee te nemen op uitstap...
        Nikon D700, wat glas en Sony RX100
        BD2424BE
        Klik voor meer!

Comment

als je niet op de hoogte bent van de kwaliteiten van de nieuwe compacts, maak dan ook geen vergelijking
          je geeft mensen verkeerde raad, bv, de sony rx 100 heeft een burst van 10 frames, stelt scherp tijdens het filmen en de kwaliteit bij weinig licht daar sta je van te kijken
          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
            als je niet op de hoogte bent van de kwaliteiten van de nieuwe compacts, maak dan ook geen vergelijking
            je geeft mensen verkeerde raad, bv, de sony rx 100 heeft een burst van 10 frames, stelt scherp tijdens het filmen en de kwaliteit bij weinig licht daar sta je van te kijken
            Het is niet de eerste keer dat men mij dat komt vertellen. Je krijgt het voordeel van de twijfel, maar ik blijf erbij dat een DSLR voor dit soort werk de beste keuze is.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Het is niet de eerste keer dat men mij dat komt vertellen. Je krijgt het voordeel van de twijfel, maar ik blijf erbij dat een DSLR voor dit soort werk de beste keuze is.
              Iedereen is vrij van te kiezen wat hij of zij goed vindt. Ik heb zowel een Nikon D700 en wat lichtsterke primes alsook de Sony RX100. Natuurlijk is er een verschil in kwaliteit. Maar de RX100 doet meer dan perfect wat de TS vraagt. Heeft lichtsterke lens, uitstekende iso prestaties, een 1" sensor, kan in Raw schieten, video in hoogste kwaliteit, 20MP,... Noem maar op.
              Maar inderdaad, het kan niet tippen aan een full frame toestel van €2000 en een lenzenarsenaal van nog eens even veel...

Aan de ts: dit is bvb gemaakt met deze compactcamera, welke ik gebruik voor de dagdagelijkse fotos van kinderen en gezinsuitstapjes:

http://forum.belgiumdigital.com/f85/...en-443644.html

Als je uit de buurt bent, mag je gerust eens langskomen om toestel te bekijken van dichtbij.
              Nikon D700, wat glas en Sony RX100
              BD2424BE
              Klik voor meer!

Comment

Voor de alledaagse dingen zou ik ook een deftige compact aanraden...
                Wat snelheid betreft... ons compact toestel ligt altijd wel binnen handbereik (bureau, keuken,...) mijn 7D... die zit netjes en veilig opgeborgen...
                Tegen de tijd dat ik mijn grote lekker snelle camera genomen heb (hopend dat er de juiste lens opzit) heb ik met het 8 jaar oude "trage" compactje al véél foto's gemaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Dave_ Bekijk bericht
                  Voor de alledaagse dingen zou ik ook een deftige compact aanraden...
                  Wat snelheid betreft... ons compact toestel ligt altijd wel binnen handbereik (bureau, keuken,...) mijn 7D... die zit netjes en veilig opgeborgen...
                  Tegen de tijd dat ik mijn grote lekker snelle camera genomen heb (hopend dat er de juiste lens opzit) heb ik met het 8 jaar oude "trage" compactje al véél foto's gemaakt
                  Als je een handige M43 met een goede/snelle lens klaar hebt liggen schiet je snel prachtige foto's.
                  Het heeft trouwens ook weinig zin om een 7D zo netjes en veilig op te bergen dat je hem nooit gebruikt. Over 3-5 jaar is het toch weer afgeschreven. Kun je er maar beter veel mooie platen me hebben geschoten.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Als je een handige M43 met een goede/snelle lens klaar hebt liggen schiet je snel prachtige foto's.
                    Het heeft trouwens ook weinig zin om een 7D zo netjes en veilig op te bergen dat je hem nooit gebruikt. Over 3-5 jaar is het toch weer afgeschreven. Kun je er maar beter veel mooie platen me hebben geschoten.
                    Er staan anders toch al 45.000 clics op de 7D dus die zal toch wel gebruikt worden
                    Maar de 7D met grip en 24-70 zo effe laten rondslingeren op de keukenkast... het vrouwke zal content zijn (en ik zou het niet aankunnen, het angst zweet breekt mij nu al uit er lopen hier 8 bengels rond tussen 0 en 3 jaar oud, nou allemaal lopen doen ze nog niet uiteraard )

Micro 4/3 valt bij mij ook onder compact (van formaat) snel effe pakken en schieten maar...
                    De 7D blijft veilig en netjes opgeborgen... wordt uiteraard gebruikt... maar niet voor de snelle snapshots...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      uiteraard is een reflex beter, dat weet iedereen
                      mijn 7d zal ook nog wel een bovenkomen voor de babyfotos, maar wat de rx100 kan is amezing
                      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Ik heb jaren geïnvesteerd in het beste glas. Met mijn D300 en D70 (al lang vergeten maar nog best goed als backup) ben ik nog steeds best tevreden.Zoals ik al zei heb ik een compactje (LX5) dat ik enkel gebruik als ik mij niet wil laden of als er plaatsgebrek is qua bagage en om eens rustig op straat te lopen en toch wat herinneringen te kunnen vastleggen. Maar voor baby- en kinderfotografie, een zeer waardevol en boeiend onderwerp voor zowel ouder als grootouder wil ik best wat tijd nemen en mijn beste materiaal boven halen. En de prijs van een compactje spaar ik liever op voor een top-objectief. Mijn gedacht uiteraard.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Voor baby's en alle daagse dingen zou ik een compact of een systeem camera aanschaffen. Een toestel waar je snel foto's mee kan maken, eventueel kan filmen, niet al te veel stil moet staan bij allerlei instellingen en leuze uit welke lenzen.

Comment

iedereen al bedankt voor de antwoorden!
                            Heb de sony eens bekeken, ziet er inderdaad goed uit maar vind nogal duur 650 euro...

Ik weet ook dat je voor een goede camera moet investeren maar dit vind ik net iets te veel :-)

Comment

Deze heb ik op het oog:

Nikon coolpix p510
                              Sony DSC HX20v
                              Canonsx40Hs

Iemand ervaring met deze fototoestellen, of iemand die iets anders aanraad in deze prijsklasse?

Comment

Working...
                              X