Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel voor babyfoto's, alledaagse dingen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fototoestel voor babyfoto's, alledaagse dingen...

Oorspronkelijk geplaatst door Marijkeb Bekijk bericht
    iedereen al bedankt voor de antwoorden!
    Heb de sony eens bekeken, ziet er inderdaad goed uit maar vind nogal duur 650 euro...

Ik weet ook dat je voor een goede camera moet investeren maar dit vind ik net iets te veel :-)
    kijk dan eens naar de nikon 1... die heeft de zelfde kwaliteit maar vind je al voor minder als 400€ click of click

en dit toestellen kan vervolgens met je mee groeien... je kan er later een extra lens voor kopen indien gewenst...
    Last edited by d_oracle; 25 januari 2013, 12:03.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Bij ideale lichtomstandigheden lukt het soms met de LX5, maar zoals hier al gezegd, nog veel te traag om de alledaagse dingen van je baby vast te leggen.
      Inderdaad, de nieuwe generatie baby's: onmogelijk nog vast te leggen met een compact , met een super L lens met turbo injectie, vierdubbele VR III is USM super wave XXXE F0,95... lukt het misschien nog net !
      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Je vergeet het 7-beens statief en de 1MW flitsset met wifibediening (wifi werkt ook voor het statief)

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Na lang zoeken is mijn oog toch weer op een spiegelreflex gevallen :-)
          Net een promotie gezien van de nikon 5100 met 18-55 lens, kaartje en fototas voor 450 euro ipv 600 euro, lees hier ook goede reviews over, ik denk
          dat ik deze zal nemen...

Is dan geen compactere camera geworden maar zal er een plaatstje in mijn luiertas voor vrijmaken
          canon 500 D /18-55mm IS, tamron 28-75mm

Comment

Inderdaad zeer tof toestel! Als het budget het toelaat, is een 35mm 1.8G ook een prachtige aanvulling op de kitlens, perfect voor in donkere situaties of om nog wazigere achtergronden te bekomen.

Comment

ik denk een goede keuze, ben geen nikonkenner, veel plezier gewenst
              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marijkeb Bekijk bericht
                Na lang zoeken is mijn oog toch weer op een spiegelreflex gevallen :-)
                Net een promotie gezien van de nikon 5100 met 18-55 lens, kaartje en fototas voor 450 euro ipv 600 euro, lees hier ook goede reviews over, ik denk
                dat ik deze zal nemen...

Is dan geen compactere camera geworden maar zal er een plaatstje in mijn luiertas voor vrijmaken
                Zeer goeie keuze. Daar ga je tenminste voor wat het moet dienen meer plezier aan beleven dan aan een compactje wat men hierboven ook moge beweren.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Marijke, die twee lenzen in je handtekening, heb je die nog? Dan kan je mss toch beter voor Canon gaan, dan kan je die er toch opzetten?
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Ik wil met mijn vraag graag aansluiten bij dit topic.

Ik wil me graag een nieuw fototoestel aanschaffen om babyfoto's, vakantiefoto's, familiefoto's etc te maken.
                    Momenteel hebben we een eenvoudig compact toestel, maar de kwaliteit van de foto's (zeker binnen of in donkerdere omstandigheden) is niet altijd optimaal.
                    Als fotograaf geschouw ik mezelf als een absolute leek.

Ik heb in het verleden al overwogen om me een reflex camera aan te schaffen (en eventueel een fotocursus te volgen om er deftig mee te leren werken), maar ik merk bij anderen dat het niet altijd handig is om zo een 'zware' camera mee te sleuren. daarom gaat mijn voorkeur dus uit naar een klein 'compact' toestel.

Ik heb ondertussen het forum hier al wat doorworsteld op zoek naar een kwaliteitsvolle compactcamera en mogelijke opties lijken me:

Sony RX100 - €599
                    Nikon 1 J2 - €370

De RX100 spreekt me zeker aan, maar zijn prijs is nogal aan de hoge kant.
                    daarom graag jullie advies.

Is de RX100 zijn prijs waard of een te dure investering voor een foto-leek?
                    Is de nikon 1 J2 een waardig alternatief?
                    Nog andere toestellen die prijs/kwaliteit in dit rijtje thuis horen?

alvast bedankt voor jullie mening.

Comment

J1 of J2 is zeker een fantastisch toestel! De foto's dat uit deze toestellen komen hebben ook zo'n speciale feeling, dat ik nog nooit gezien heb bij digitale toestellen.
                      De beeldkwaliteit van een RX100 mag dan wel wat beter zijn, je zal het nooit merken als je uw foto's niet bekijkt op 100% (belachelijk als je dit telkens doet ). Maar zelfs mocht de prijs gelijk zijn, zou ik de voorkeur geven aan de J1/2 gewoon al voor hoe het toestel aanvoelt, de enorm snelle autofocus en de fantastische beeldkwaliteit. Dat is gewoon iets wat ik niet heb bij de RX100.
                      Als je nog een J1 vindt, is dit een uitstekend alternatief voor de J2, want het enige waarin deze toestellen verschillen is de schermresolutie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LieveD Bekijk bericht
                        Ik wil met mijn vraag graag aansluiten bij dit topic.

Ik wil me graag een nieuw fototoestel aanschaffen om babyfoto's, vakantiefoto's, familiefoto's etc te maken.
                        Momenteel hebben we een eenvoudig compact toestel, maar de kwaliteit van de foto's (zeker binnen of in donkerdere omstandigheden) is niet altijd optimaal.
                        Als fotograaf geschouw ik mezelf als een absolute leek.

Ik heb in het verleden al overwogen om me een reflex camera aan te schaffen (en eventueel een fotocursus te volgen om er deftig mee te leren werken), maar ik merk bij anderen dat het niet altijd handig is om zo een 'zware' camera mee te sleuren. daarom gaat mijn voorkeur dus uit naar een klein 'compact' toestel.

Ik heb ondertussen het forum hier al wat doorworsteld op zoek naar een kwaliteitsvolle compactcamera en mogelijke opties lijken me:

Sony RX100 - €599
                        Nikon 1 J2 - €370

De RX100 spreekt me zeker aan, maar zijn prijs is nogal aan de hoge kant.
                        daarom graag jullie advies.

Is de RX100 zijn prijs waard of een te dure investering voor een foto-leek?
                        Is de nikon 1 J2 een waardig alternatief?
                        Nog andere toestellen die prijs/kwaliteit in dit rijtje thuis horen?

alvast bedankt voor jullie mening.
                        De J2 zou ik niet kiezen, je neemt dan beter de V1 (zelfde prijs, maar met viewfinder), of de J1 (goedkoper).
                        Ik denk wel dat je best er de 18.5mm zou bijkopen om goede resultaten te behalen binnenshuis.
                        Geen idee hoe de prestaties van de RX100 zijn, misschien is er iemand die ervaring heeft met beide systemen. Qua ruis vind ik de V1 in ieder geval indrukwekkend (bijna zo goed als mijn 600D)

Ik kan eventueel wat samples posten van V1 in donkere situaties (wel met kitlens, met de 18.5mm moeten nog betere resultaten te halen zijn)

Comment

ik heb zowel de V1 als de J1, maar als je zonder een vieuwfinder ("normale" zoeker ipv schermpje achterop) kunt leven ben je voor alledaagse dingen beter af met een J1, ook al staat de V1 nu overal voor een "prikkie" te koop, is niet echt handig zonder flitser, je moet deze weer apart erbij kopen en dan ben je een stuk minder flexibel, de J1 heeft dezelfde beeldkwaliteit als de V1.
                          Ik kan ook beide toestellen van harte aanbevelen, toestel heeft een haast filmische weergave van beeld, erg mooi, een perfecte scherstelling en meting, elke foto is raak of je nou een ervaren fotogrraaf bent of onervaren, daarbij komt dat het toestel ook nog eens prima HD video aflevert, ik vind persoonlijk de 1 serie van Nikon het meest ondergewaardeerd toestel van alle systeemcamera's.
                          Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Qua ruis is de RX100 ongelofelijk. Ik heb em al een tijdje en ik vind het een erg leuke camera en goede camera!
                            Als je graag verwisselbare lenzen wilt is het Sony Nex systeem ook een optie, niet? De Nex 3N ziet er alvast wel goed uit!

Comment

Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat het de J1 gaat worden. Bij de J1 komt een 10-30mm objectief.
                              Is dit voldoende om te starten of schaf ik me best onmiddellijk ook een 10mm objectief aan?

Comment

Ik ben een Nikon man.
                                Maar als compact heb ik zeer bewust gekozen voor een Sony RX 100. De voor en nadelen in acht genomen van beide toestellen: je kan er meer mee, de kwaliteit van de lens is beter, de resolutie is beter, de flits is beter, manueel veel makkelijker mee te werken,... De prijs is ook hoger en het doelpubliek is verschillend.
                                De vraag is, waar ben jij bereid geld aan te geven?

Deze werd bvb met de RX100 gemaakt: http://forum.belgiumdigital.com/f85/...en-443644.html
                                Nikon D700, wat glas en Sony RX100
                                BD2424BE
                                Klik voor meer!

Comment

Working...
                                X