Ik ben gevraagd om zaterdag voor 't school van onze kleine foto's maken maar ze hadden graag gehad dat ik dat doe met het toestel van de school een 500D. Het is op een 'tocht door donker', de vraag was om groepsfoto's te maken van de deelnemende groepen. Het zal in een klas zijn en dus onder TL verlichting door de fluovestjes wil ik flitsen daar zeker vermijden. Dus vroeg ik me af hoe de ruis prestaties zijn van dat toestel in vgl met mijn eigen d90.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ruis canon 500D vgl Nikon D90 (nu met fotootje)
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Ruis canon 500D vgl Nikon D90
Welke camera beter of slechter is, zou voor mij niets uitmaken. Ik zou mijn eigen gereedschap gebruiken.
Je vraagt toch ook niet aan de timmerman om jouw hamer te gebruiken als die een klusje komt doen of wel?Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
-
Inderdaad! Werk met de tools dat je kent en gebruik nooit een toestel waarmee je nog niet gewerkt hebt op een opdracht. Volgens mij is de D90 toch een stuk beter (500D is al van enkele generaties terug).
Snel even opgezocht en ja hoor: DXO
Comment
-
De bedoeling is eigenlijk, dat ik een setup maak met de camera van de school op statief en in het begin daar ook foto's maak. Ik zou daar dan afgelost worden door een leerkracht om zelf naar buiten trek om 'reporter' stijl enkele sfeerbeelden te maken. Ze vonden het beste om dus in de school van in het begin hun toestel te gebruiken.
Ik ben ondertussen eens in de klas kunnen gaan kijken waar het te doen zal zijn, ik zal naast de tl verlichting ook 1 of 2 bouwspots hebben als extra verlichting. Als ik die naar het plafond richt zal er wel voldoende licht zijn denk ik om met een aanvaardbare iso-waarde te werken met die 500D
Comment
-
-
-
Inderdaad in ieder geval "Licht uit, spot aan".Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk berichtInderdaad in ieder geval "Licht uit, spot aan".
Comment
-
Ik zou nog steeds blijven bij uw D90, met een camera dat je niet door en door kent, is het niet makkelijk om goede foto's te maken (je concentreert je CONSTANT op de technische kant, waar zit dit knopje, waar is deze functie,...). Met uw D90 heb je waarschijnlijk ook beter glas dan de kitlens dat op de 500D zit (dat verwacht ik toch). Focusmechanisme is compleet anders, veranderen van spot naar matrix, enkelvoudig punt naar continuous, meerdere foto's per seconde naar enkelvoudig,... Onmogelijk om dit onmiddellijk te vinden op een andere camera (van een ander merk).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk berichtIk zou nog steeds blijven bij uw D90, met een camera dat je niet door en door kent, is het niet makkelijk om goede foto's te maken (je concentreert je CONSTANT op de technische kant, waar zit dit knopje, waar is deze functie,...). Met uw D90 heb je waarschijnlijk ook beter glas dan de kitlens dat op de 500D zit (dat verwacht ik toch). Focusmechanisme is compleet anders, veranderen van spot naar matrix, enkelvoudig punt naar continuous, meerdere foto's per seconde naar enkelvoudig,... Onmogelijk om dit onmiddellijk te vinden op een andere camera (van een ander merk).
Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk berichtDe bedoeling is eigenlijk, dat ik een setup maak met de camera van de school op statief en in het begin daar ook foto's maak. Ik zou daar dan afgelost worden door een leerkracht om zelf naar buiten trek om 'reporter' stijl enkele sfeerbeelden te maken.Met de vriendelijke groeten, Ruud.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk berichtTS blijft dus niet ter plaatse.
Vanaf welke iso geeft die 500D onaanvaardbare Ruis?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk berichtPersoonlijk maak ik met mijn 500D nog foto's op 1600 ISO als het moet. Aangezien de afdrukken vaak niet groot zijn is dat nog zeker goed te doen maar dat is mijn persoonlijke mening.
ISO800 bleek voldoende te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk berichten nog een fijne dag gehad?
Dat is toch ook wel belangrijk.
maar de avond eindigde toch in mineur want m'n vrouw viel en brak haar pols.
Last edited by kawaracer; 22 januari 2013, 19:08.
Comment
Comment