Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dillema [300d - D70] ---> de 300d gekozen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by roadrunner
    Originally posted by Jochen

    "gelul"... Mooite taal RR.

    Inderdaad,erg mooie taal Jochen.Ik wil gewoon maar zeggen;je kan met alles goochelen hé.De nieuwe camera is geen koploper maar een achtervolger,het is geen voorsprong maar een bijbening...Zo kan je alles draaien en keren zoals het het beste uitkomt.En van augustus naar maart is geen jaar bij mijn weten.(zie je,ik ken dat truukje van dat draaien ook)

    En of ik nu een camera heb van de marktleider of niet.'t Zal me worst wezen.Daar worden mijn foto's niet beter door.
    Ge gaat toch niet beginnen zoals de Amerikanen hee? Of moet dat jaar écht perfect 365 dagen zijn? A nee, 366, want er zit een 29 februari bij. Als ik zeg "een jaar" dan zal "ongeveer een jaar" er kort genoeg bij zijn zeker?
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #77
      Originally posted by Jochen

      Ge gaat toch niet beginnen zoals de Amerikanen hee? Of moet dat jaar écht perfect 365 dagen zijn? A nee, 366, want er zit een 29 februari bij. Als ik zeg "een jaar" dan zal "ongeveer een jaar" er kort genoeg bij zijn zeker?

      Daar zal het em zitten,Jochen.Ik zie te veel naar de Amerikaanse feuilletonnekes (en ik moet tijdens m'n lessen Engels dan nogeens voortdurend de verschrikkelijke Amerikaanse uitspraak van m'n leerlingen corrigeren en ja,daar zal ik ook al besmet worden zeker ).

      Persoonlijk dacht ik dat het eerder Amerikaans was om van een tijdspanne die ongeveer een half jaar bedraagt (Augustus-Maart) een jaar te maken.

      Danny's Photosite

      Comment


      • #78
        In de signature van een dpreview lid:

        "Which piano should I buy if I want to play like Mozart?"

        “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
        Scott Adams

        Comment


        • #79
          Originally posted by markali
          In de signature van een dpreview lid:

          "Which piano should I buy if I want to play like Mozart?"


          Ze geven het op precies; diegene die de laatste posting doet heeft gewonnen (kwestie van de topic weer op kruissnelheid te brengen )
          Danny's Photosite

          Comment


          • #80
            Originally posted by Kevlar
            Das een fixed 15 mm fisheye. De mijne is een sigma maar er is ook een canon versie van. Geeft een 35mm beeld van ong 20mm na vervormingscorrectie. Das dus zo ongeveer het wijdste dat je kan gaan op een canon DSLR voor een goedkope prijs.

            Nu ja deze lens interesseert je waarschijnlijk ook niet want dan moet je toch weer vaak van lens wisselen he. Maar voor mij is het de ideale lens voor als het toch wel een keer wijder moet. En voor het tussenliggende gedeelte waar ik niks heb loop ik wel een paar meter vooruit. Tot ik een 17-40 heb natuurlijk (En zou ik er nu in geslaagd zijn in elke post voor jou bestemd de 17-40 te vermelden ik denk het wel )

            Razzi heeft ooit eens een leuke pagina online gezet over deze lens en hoe de vervorming corrigeren in 3 seconden : http://www.razziphoto.com/archives/000023.php
            F-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h-e tip! Heel hartelijk bedankt!
            Hij staat niet in mijn signature omdat ik hem te weinig gebruik, maar ik heb al enkele jaren een Zenit FishEye in mijn bezit. Ik had hem toen gekocht omdat het mij een aardigheidje leek, en vooral, omdat hij heel weinig geld kostte (<50 €). Maar het feit dat hij schroefdraad is (de adapter kostte mij bijna evenveel als de lens) en omdat de vervorming toch wel moeilijk creatief inzetbaar is, gebruikte ik hem maar in 3 gelegenheden.

            Danke Kevlar, ik zie hier iemand dat lenske van onder het stof halen...
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #81
              De lafaards! En we zijn zelfs nog niet aan de 100 replies!!!
              Originally posted by roadrunner
              Originally posted by markali
              In de signature van een dpreview lid:

              "Which piano should I buy if I want to play like Mozart?"


              Ze geven het op precies; diegene die de laatste posting doet heeft gewonnen (kwestie van de topic weer op kruissnelheid te brengen )
              “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
              Scott Adams

              Comment


              • #82
                Wow mensen, dezen topic marcheert blijkbaar wel goe. Er valt blijkbaar heel veel over te zeggen.

                Perrush, Tom en Roadrunner, tnx voor de tips, momenteel is m'n keuze naar de 300d aan het gaan. Ik keek net nog even op de website van 'top-foto', want ik ga waarschijnlijk daar bestellen, en ik zag dat je daar 2 mogelijkheden hebt:

                1)300d met canon lens 18-55mm EF-S (999€)
                2)300d met sigma lens 18-55mm EF-DC (1044€)

                klopt het dat optie nummer 1 het toestel is zoals ze hem hier verkopen als kit? Wat is trouwens het verschil tussen beide lenzen?
                GO ON...BE A TIGER!!!

                Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                Comment


                • #83
                  Originally posted by mauske
                  Het gekke vind ik dat hier geadviseerd wordt om een keuze te maken voor een bepaalde camera omdat het ene merk meer keuze heeft in lenzen dan het andere merk.

                  Maar vergeten we nu niet iets ??
                  Hoeveel leden hier op het forum werken niet mer glas van een 3de ?
                  zoals Tamron, Sigma ed... Veel van die merken maken toch glas voor Canon én Nikon, of niet ?

                  Wat je bij Nikon mist kan je dan toch met een lens van een 3de merk aanvullen ? en andersom !

                  Dus lijkt mij het beter om de functies van de 300D en de D70 naast elkaar te leggen en daar je keuze bij te maken.

                  En ga eens voor jezelf na waarom je eerst een 300D wilde en nu twijfeld ?? wat zijn daar de reden van ?? Iets wat je graag zou willen hebben en dat de D70 je dat kan bieden ?? Nou, dan heb je je keuze toch gemaakt ?

                  Maar welke je ook kiest, je kunt het niet fout doen in mijn ogen.
                  Ik ben zelf super tevreden met mijn 300D, elke dag leer ik hem nog beter kennen.

                  Ga op je eigen gevoel af.. Heb ik ook gedaan met mijn lens keuze.. ik weet dat de 28-300 van Sigma niet de beste lens is, maar ik heb dacht ik al wel bewezen dat je er mooie scherpe plaatjes mee kan schieten !

                  Dus suk6 met je keuze !
                  Dat was ik die geadverteerd had...
                  OK daar gaan we:
                  - Canon heeft (oa) 28-135 IS , 17-40 f/4, 85 f/1.8 , 70-200 f/4, 70-200 f/2.8 IS, 16-35 f/2.8, 70-300 DO, 24 TSE , 45 TSE , 90 TSE , MP-E 65 ,... (de lijst is lang);
                  - Nikon heeft 24-85 F/2.8-4, 24-120 VR , 17-55 f/2.8, 70-200 F/2.8 VR, 105 Dc , 135 DC, 85 F/1.8, 70-180 Macro ,...
                  - Pentax: 17-45 f/4 , 85 f/1.4 , 250-600 f/5.6 , 77 ltd , 43 ltd , 31 ltd , + nenelenoop tweedehands lenzen voor een prijsje ...
                  - Sigma: Bigma (50-500) , 135-400 , 80-400 OS , 20 f/1.8 , 24 f/1.8, 28 f/1.8, 12-24 , 15-30,...
                  zeg mij eens bij welke Tamron, Cosina, Tokina of andere je dat zal vinden?

                  Nu zal je ongetwijfeld zeggen, ja maar, daar zitten lenzen tussen die niemand zou overwegen vanwege de prijs. Dat is waar, maar het volstaat dat er tussen dit lijstje slechts eentje zit die aan je wensen voldoet om bij deze of gene merk te gaan. Behalve Sigma dan natuurlijk want die kun je ook in Pentax, Nikon of Canon vattingen krijgen...

                  Bewijs uit het ongerijmde...
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by fcr-boy
                    Ik keek net nog even op de website van 'top-foto', want ik ga waarschijnlijk daar bestellen, en ik zag dat je daar 2 mogelijkheden hebt:

                    1)300d met canon lens 18-55mm EF-S (999€)
                    2)300d met sigma lens 18-55mm EF-DC (1044€)

                    klopt het dat optie nummer 1 het toestel is zoals ze hem hier verkopen als kit? Wat is trouwens het verschil tussen beide lenzen?
                    Ja dat klopt. Maar ik zou voor de Sigma kiezen:
                    - de Sigma kan gebruikt worden op alle Canons , de Canon EF-s (voorlopig) alleen op EOS 300D ,
                    - De Canon is scherper in het midden maar zacht aan de randen , de Sigma is veel consistenter ,
                    - de filtervatting van de Sigma draait niet tijdens AF , bij Canon wel .
                    - de sigma wordt standaard geleverd met een zonnekap , bij Canon kost je dat meer dan 1000 frank extra ,
                    - de Sigma stelt scherp tot 25cm , de Canon slechts tot 28cm .

                    Uiteindelijk is het dan toch de canon geworden, hé? Ik denk dat dat nog zo'n slechte keuze niet is...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by markali
                      De lafaards! En we zijn zelfs nog niet aan de 100 replies!!!
                      En ik die dacht dat ik al wel mijn best gedaan had in deze topic...
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #86


                        Ja dat klopt. Maar ik zou voor de Sigma kiezen:
                        - de Sigma kan gebruikt worden op alle Canons , de Canon EF-s (voorlopig) alleen op EOS 300D ,
                        - De Canon is scherper in het midden maar zacht aan de randen , de Sigma is veel consistenter ,
                        - de filtervatting van de Sigma draait niet tijdens AF , bij Canon wel .
                        - de sigma wordt standaard geleverd met een zonnekap , bij Canon kost je dat meer dan 1000 frank extra ,
                        - de Sigma stelt scherp tot 25cm , de Canon slechts tot 28cm .

                        Uiteindelijk is het dan toch de canon geworden, hé? Ik denk dat dat nog zo'n slechte keuze niet is...

                        het is nog niet 100% zeker dat het de canon wordt, maar het gaat wel die richting uit, aangezien veel BD'ers zeer postieve kritiek leveren over dit merk.
                        GO ON...BE A TIGER!!!

                        Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by fcr-boy
                          het is nog niet 100% zeker dat het de canon wordt, maar het gaat wel die richting uit, aangezien veel BD'ers zeer postieve kritiek leveren over dit merk.
                          fcr-boy:
                          volgens mij denk je nog altijd dat er een verschil in kwaliteit te vinden is tussen de D70 en de EOS 300D. Hoewel er zeker een verschil in functionaliteit bestaat (de D70 wint met glans), wil ik diegenen nog eens zien die aan de hand van blinde foto's kunnen aanduiden van welke camera ze afkomstig zijn. Conclusie: beide toestellen maken uitstekende foto's.

                          In jou plaats zou ik mij laten leiden door:
                          - functionaliteit: wat wil ik, flitsbelichtingscompensatie, USM, enz
                          - beschikbaarheid in lenzen: welke lenzen heb ik nodig voor mijn fotografie (inkluis de lenzen die je niet onmiddellijk denkt te zullen kopen, maar die je wel op één of andere manier aanspreken en die je denkt te willen in een niet bepaalde toekomst).

                          Als je denkt te zullen beginnen met 1 standaardobjectief, dan is de D70 jou keuze, want verkrijgbaar met 18-70 in kit:
                          - 18-70 heeft 15mm meer dan de 18-55 Canon/18-50 Sigma ,
                          - 18-70 heeft AF-s: snellere en stillere autofocus ,
                          - 18-70 is lichtsterker en dus polivalenter ,
                          - 18-70 is wsch scherper
                          Dus: j je betaald een meerprijs voor de Nikon, maar daar win je heel wat voor terug!

                          Ik vermoed dat ik de keuze voor jou weer een stuk moeilijker heb gemaakt...
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #88

                            fcr-boy:
                            volgens mij denk je nog altijd dat er een verschil in kwaliteit te vinden is tussen de D70 en de EOS 300D. Hoewel er zeker een verschil in functionaliteit bestaat (de D70 wint met glans), wil ik diegenen nog eens zien die aan de hand van blinde foto's kunnen aanduiden van welke camera ze afkomstig zijn. Conclusie: beide toestellen maken uitstekende foto's.

                            In jou plaats zou ik mij laten leiden door:
                            - functionaliteit: wat wil ik, flitsbelichtingscompensatie, USM, enz
                            - beschikbaarheid in lenzen: welke lenzen heb ik nodig voor mijn fotografie (inkluis de lenzen die je niet onmiddellijk denkt te zullen kopen, maar die je wel op één of andere manier aanspreken en die je denkt te willen in een niet bepaalde toekomst).

                            Als je denkt te zullen beginnen met 1 standaardobjectief, dan is de D70 jou keuze, want verkrijgbaar met 18-70 in kit:
                            - 18-70 heeft 15mm meer dan de 18-55 Canon/18-50 Sigma ,
                            - 18-70 heeft AF-s: snellere en stillere autofocus ,
                            - 18-70 is lichtsterker en dus polivalenter ,
                            - 18-70 is wsch scherper
                            Dus: j je betaald een meerprijs voor de Nikon, maar daar win je heel wat voor terug!

                            Ik vermoed dat ik de keuze voor jou weer een stuk moeilijker heb gemaakt...

                            ja, nu heb je inderdaad de keuze weer moeilijker gemaakt
                            GO ON...BE A TIGER!!!

                            Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by fcr-boy

                              ja, nu heb je inderdaad de keuze weer moeilijker gemaakt
                              Je kan natuurlijk altijd een nieuwe topic opstarten.Ik zal wel voor de animatie zorgen

                              Voel je meer voor een 300D,kopen en niet meer omzien!!!Fotookes trekken en plezier beleven aan je hobby.'t Zal zeker wel een goede camera zijn:Kanon is niet voor niks marktlijder.
                              Danny's Photosite

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by roadrunner
                                Originally posted by fcr-boy

                                ja, nu heb je inderdaad de keuze weer moeilijker gemaakt
                                Je kan natuurlijk altijd een nieuwe topic opstarten.Ik zal wel voor de animatie zorgen

                                Voel je meer voor een 300D,kopen en niet meer omzien!!!Fotookes trekken en plezier beleven aan je hobby.'t Zal zeker wel een goede camera zijn:Kanon is niet voor niks marktlijder.
                                Toch raar: een kanonian die een Nikon aanraadt en een Niconian die een Canon aanraadt...
                                http://www.digifotofreak.nl

                                Comment

                                Working...
                                X