Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hongkong spullekes........Cheong

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by NataliaNL
    dan zou ik NU DIRECT 't geld terugeisen!
    Of als je twijfelt of hij daar gevoelig voor is, iets kopen wat hij nog wel onmiddellijk kan leveren ter waarde van het openstaande bedrag en dat hier proberen weer naar centjes om te zetten...

    Comment


    • #32
      Zou ik allemaal graag doen, maar hij reageert niet op mijn mails, en ik denk toch echt niet dast hij het geld zomaar teruggeeft. ! Ik hem al verscheidene malen gevraagd voor een refund.
      Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

      Comment


      • #33
        Sinds vandaag blijkt mijn tracking number te werken bij Hongkong post. Gechecked op aanraden van Johan. Ik hoop dat we nu eindelijk door kunnen. En dat er alles inzit wat we hebben besteld !
        Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

        Comment


        • #34
          Originally posted by monsi
          Sinds vandaag blijkt mijn tracking number te werken bij Hongkong post. Gechecked op aanraden van Johan. Ik hoop dat we nu eindelijk door kunnen. En dat er alles inzit wat we hebben besteld !
          Gaat het dan toch nog goed komen??? ik hoop het van harte!!!
          suc6

          Comment


          • #35
            Laten we hopen hé Monsi.

            Ik heb die 70-200L IS na al 7 weken gemist.

            Ik had ze ondertussen kunnen gebruiken voor 1 week Frankrijk, 1 uitstap naar Madrid, 1 huwelijk, 1 communie, en maandag terug 2 weekjes Frankrijk.

            Maar ja, we zijn al tevreden zekers als ze hier toekomt

            Nooit verkoop ik nog een lens voor ik de nieuwe in mijn bezit heb !!

            Jo(han)

            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #36
              Ik ken het verhaal, had mijn Sigma 70-200 2.8 ex ook verkocht. Maar owee wat heb ik die gemist de laaste dagen/weken ! Ik koop iig geval nooit meer iets van Cheong, Hij mag dan wel goedkoop zijn, maar dat is dan ook alles. Voor mij is hij gewoon erg onbeschoft hoe hij met zijn klanten omgaat.
              Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

              Comment


              • #37
                wat vertelt je tracking nummer je, Monsi? Waar is het spul nu?

                Comment


                • #38
                  Trackingnummer verteld dat het pakketje in ingeleverd bij Hongkong post, wat er inzit weet ik nog niet, maar ja, laten we nu geen gekkere dingen gaan bedenken.
                  Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                  Comment


                  • #39
                    niet om lullig te doen maar je neemt toch een aardig risico.
                    je praat niet over een bestelling in duitsland.

                    maar een heeel stukje verder hongkong.

                    als het dan nog een echt bedrijf is.
                    maar als het enige contackt gaat met email die hij alleen beantwoord voor als je wilt bestellen maar als je vraaagt hoe het zit dan is ie effe niet thuis.

                    hij hoeft alleen maar een tijd veel geld te innen en niks leveren.
                    en hij is dan niet aan te pakken. dan is zijn naam wel bedorven
                    en uiteindelijk verkoopt ie niks meer maar ok.
                    als het kwaad wil zit zo iemand in een ideale positie.

                    niet dat ik zeg dat hij dat doet maar mocht je er een tussen zitten die er misbruik van maakt.
                    dan heb je geen poot om op te staan.

                    ik vindt het persoonlijk niks. en zou zo ver nooit iets bestellen.

                    ik hoop dat bij jouw alles mooi wordt afgehandeld.
                    is hij overgens zo ontzettend goedkoop?


                    aangezien de internet winkels in nl al veel goedkoper zijn dan gewone winkels.


                    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                    Canon EOS600d

                    Comment


                    • #40
                      Geloof me, hij is ONTZETTEND goedkoop, zelfs moest je taksen en invoerrechten moeten betalen, zijn de prijzen er nog een stuk goedkoper.

                      Comment


                      • #41
                        Ik vind dit verhaal best erg, maar ook een beetje grappig.
                        Wat ik mij kan herinneren van mijn bezoek naar China is dat de prijzen daar niet extreem veel lager liggen, tenzij je via een lokaal iemand kan kopen en/of via een min of meer zwart circuit. Je hebt dan je spullen gekocht, maar dan moet je ze nog verstuurd krijgen uit Hong Kong, laat staan ze binnenkrijgen in Hong Kong. Is er iemand de laatste maanden nog in China geweest? Je moet er de ene na de andere controle doorlopen. Vanuit Hong Kong naar China mainland alleen al moet je 3 keer door douane controle en 5 briefjes invullen om er zeker van te zijn dat je geen SARS hebt. Mij verbaast het dan ook niet dat een persoon gedurende enige tijd dit winstgevend handeltje kan voeren, maar als je in China tegen de lamp loopt.....
                        Ik raad het IEDEREEN af om zonder iemand die je PERSOONLIJK kent in China of Hong Kong iets te bestellen of te kopen in dat 'apenland'.
                        Ik ondervind regelmatig problemen om dingen van en naar China te krijgen. Als je de pech hebt dat de duane daar een container van uw firma begint te 'ontleden', dan kan je er zeker van zijn ook al is alles in orde dat je toch vanalles en nog wat moet gaan verantwoorden (smeergeld ).

                        Ik wil hier niemand een slecht gevoel geven, waarschijnlijk komt alles wel goed. Maar denk alstublieft na voor je in zo'n niet westers (corrupt) land een bestelling begint te plaatsen van enkele honderden euro's.
                        Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                        Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                        Comment


                        • #42
                          Ik heb daar nochtans al 3x iets besteld, een deze dingen binnen de 10 dagen thuis gekregen. Zonder problemen of onderschepping. Dit over een periode van 3 maand ongeveer.

                          08-2003 - 10-2003

                          Comment


                          • #43
                            @r.marijnissen,
                            Jij hoeft zover niet te bestellen, en dat moet je helemaal zelf weten. Maar laten we zeggen als ik mijn spullen in Nederland/Belgie Of Duitsland via een internet winkel zou hebben gekocht. Dan ben ik 2000 euro kwijt minimaal, en dan moet het al goedkoop zijn ! Bij Cheong ben ik 1485 euro kwijt voor precies hetzelfde. Voor mij scheelt dat genoeg, misschien voor jou niet ! Zover ik weet heeft deze meneer altijd geleverd, en meerdere malen aan heel erg veel BDers en DPZers, dus een te overzien risico.
                            Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                            Comment


                            • #44
                              ja dit moet iedereen voor zich weten maar wat kost bij hem dan b.v nu een canon 300d met kitlens?

                              er zijn genoeg gevallen van mensen die zijn bedonderd.
                              dat komt omdat er steeds meer via internet gekocht wordt
                              en dan met name de verder gelegen landen.

                              je geeft hem geld hij leverd niks en wat dan?

                              echt je staat nergens.
                              een hoop papier werk krijg je dan voor een kans van niks dat je het terug krijgt.

                              maar weet iemand wat een 300d met kitlens kost?
                              bij hem.

                              als het een goed bedrijf is ok maar als ie niet eens reageerd op emails als hij niet wil.

                              het is gewoon een groter risico.
                              verder moet je met een nl internetwinkel eens onderhandelen er is meer mogelijk dan je denkt.

                              en 2-3 maanden wachten op je spullen wat dus voor komt?

                              dit is verder natuurlijk een eindeloze discussie

                              je moet voor je zelf uitmaken of jij het er voor over hebt.

                              de echte prijs verschillen zullen vooral bij grote bedragen echt gaan tellen.
                              maar ja dan moet je ook veel geld over maken en daar ben ik ook niet kapot.











                              FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                              Canon EOS600d

                              Comment


                              • #45
                                ja dit moet iedereen voor zich weten maar wat kost bij hem dan b.v nu een canon 300d met kitlens?

                                er zijn genoeg gevallen van mensen die zijn bedonderd.
                                dat komt omdat er steeds meer via internet gekocht wordt
                                en dan met name de verder gelegen landen.

                                je geeft hem geld hij leverd niks en wat dan?

                                echt je staat nergens.
                                een hoop papier werk krijg je dan voor een kans van niks dat je het terug krijgt.

                                maar weet iemand wat een 300d met kitlens kost?
                                bij hem.

                                als het een goed bedrijf is ok maar als ie niet eens reageerd op emails als hij niet wil.

                                het is gewoon een groter risico.
                                verder moet je met een nl internetwinkel eens onderhandelen er is meer mogelijk dan je denkt.

                                en 2-3 maanden wachten op je spullen wat dus voor komt?

                                dit is verder natuurlijk een eindeloze discussie

                                je moet voor je zelf uitmaken of jij het er voor over hebt.

                                de echte prijs verschillen zullen vooral bij grote bedragen echt gaan tellen.
                                maar ja dan moet je ook veel geld over maken en daar ben ik ook niet kapot.
                                Je moet er dan ook geen 300D bestellen hee. Daar ga je niet veel profit uit halen. Bij Cheong moet je zijn voor het glas.

                                Voorbeeld : de Canon EF 100-400 L IS USM kost bij hem 1200USD, reken dat even uit naar euro en je zult al gauw een verschil van minimum 350€ ondervinden.

                                Ander voorbeeld : wat is de goedkoopste winkel in Europa voor de Sigma 15mm fisheye. Denk dat dat 425€ zal zijn of zo. Bij Cheong deel je dit maar door 2.

                                Ach, iedereen kan voor zichzelf wel uitmaken of hij het risico wil nemen of niet. Ik ben er al meermaals GOED mee geweest.

                                Comment

                                Working...
                                X