Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hongkong spullekes........Cheong

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Heb vandaag een reply gekregen dat de lens vorige week is verscheept. Aangezien dit normaal tussen de 4-6 dagen duurt, zou het kunnen zijn dat mijn spullekes er maandag of dinsdag zijn.

    Als de douane je pakketje inneemt en controleerd, kan deze je pakketje wel 3 weken extra vasthouden. Maar de douane geeft dit wel aan je door ! Dus dan weet je waarom de vertraging er is. Nadeel is dat je wel VAT zal moeten betalen. Maar ja, dat vind ik allang niet erg meer !
    Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

    Comment


    • #17
      Originally posted by monsi
      Heb vandaag een reply gekregen dat de lens vorige week is verscheept. Aangezien dit normaal tussen de 4-6 dagen duurt, zou het kunnen zijn dat mijn spullekes er maandag of dinsdag zijn.

      Als de douane je pakketje inneemt en controleerd, kan deze je pakketje wel 3 weken extra vasthouden. Maar de douane geeft dit wel aan je door ! Dus dan weet je waarom de vertraging er is. Nadeel is dat je wel VAT zal moeten betalen. Maar ja, dat vind ik allang niet erg meer !
      Goed nieuws dus!!
      Danny's Photosite

      Comment


      • #18
        Ik hoop het, maar vorige keer had hij me ook al verteld dat het verstuurd was. Ik had zelfs al een tracking nummer gekregen van Hongkong post.

        Maar ja, ik blijf hopen.
        Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

        Comment


        • #19
          Originally posted by monsi
          Ik hoop het, maar vorige keer had hij me ook al verteld dat het verstuurd was. Ik had zelfs al een tracking nummer gekregen van Hongkong post.

          Maar ja, ik blijf hopen.
          Ik duim voor je, de douane zit er zeker NIET tussen hoor, mijn zending die onderschept was, had een vertraging van 24uur, netjes met een aanslagbiljet bij, en zelfs dat viel ook nog reuze mee hoor. Plus, Cheong heeft me die extrakost teruggestort, weliswaar na 6 weken, en vele emails.
          Ik bekijk het zo, 4x gekocht bij cheong, zonder noemenswaardige problemen, wel eens een tas van een 24-70 2.8L die er niet bij was, maar voor de rest alles altijd netjes verlopen. De enige keer dat de boel onderschept was dus een aanslag van (ik geloof 65$ omgerekend), heeft ie me ook nog correct behandelt.
          Dus, tenzij er geen positieve kentering komt, en de huidige mensen niet terugbetaald of hun spullen krijgen, zou ik het nog doen. Weliswaar beperkt voor de winst die ik er in het verleden uit gehaald heb, tov de duiste prijzen. op sommige lenzen scheelde het wel tot 50%!!

          Comment


          • #20
            Ik heb hetzelfde probleem als Monsi en nog verscheidene anderen.

            En toch zal ik mijn levering krijgen of een refund. Koste wat kost, gewoon uit princiepe

            De eerste 2 mails vertrekken deze namiddag naar de HK politie, later volgen mails naar andere instanties / organen / media ,tot iemand interesse heeft voor / reageert , op het verhaal.

            Groetjes

            Jo(han)



            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Jo
              Ik heb hetzelfde probleem als Monsi en nog verscheidene anderen.

              En toch zal ik mijn levering krijgen of een refund. Koste wat kost, gewoon uit princiepe

              De eerste 2 mails vertrekken deze namiddag naar de HK politie, later volgen mails naar andere instanties / organen / media ,tot iemand interesse heeft voor / reageert , op het verhaal.

              Groetjes

              Jo(han)




              Ik wens je veel suc6, maar eenvoudig zal het niet zijn, aan de andere kant van de wereld liggen ze echt niet wakker van onze problemen. Zelfs de plaatselijke politie niet vermoed ik.

              Comment


              • #22
                Inderdaad dat zal een moeilijke zaak worden om dat aan te klagen ik hoop dat jullie toch op een of andere wijze alles terug krijgen
                Originally posted by Jo
                Ik heb hetzelfde probleem als Monsi en nog verscheidene anderen.

                En toch zal ik mijn levering krijgen of een refund. Koste wat kost, gewoon uit princiepe

                De eerste 2 mails vertrekken deze namiddag naar de HK politie, later volgen mails naar andere instanties / organen / media ,tot iemand interesse heeft voor / reageert , op het verhaal.

                Groetjes

                Jo(han)




                Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                Comment


                • #23
                  Het enige wat ik er nog over wil zeggen, is dat mensen nu toch moeten inzien dat ze niet bij deze meneer moeten gaan kopen . Ok als hij de spullen alsnog levert, ben je een heel stuk goedkoper uit, maar stel je voor dat je spul niet in order is, en je moet het terugsturen !!!!! Amaai, dan weer zolang wachten ?!

                  Denk dat ik Corne maar eens ga bellen als hij terug is van vakantie. Want ik weiger nog langer op een tele te wachten want dit loopt de spuigaten uit. zo erg dat ik er serieus over denk mijn vakantie OM te boeken ! , het moet niet mogelijk zijn om mekaar op deze manier te behandelen
                  Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                  Comment


                  • #24
                    Ik heb indertijd 3 maal bij cheong besteld.
                    3 maal zonder problemen, spullen na 1 week in huius, splinternieuw.

                    Ik weet ook niet wat er nu aan de hand is.

                    Comment


                    • #25
                      Het is spijtig dat je altijd machteloos staat als er zoiets gebeurd hé. En niemand verliest graag zijn zuur verdiende centen maar ja als je zulke zaken probeert en het loopt verkeerd af moet je daar van leren het is als de beurs daar krijg je ook geen garantie dat je niet alles verloren bent hé
                      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                      Comment


                      • #26
                        komt dat spul helemaal uit hongkong?

                        ik zou nooit iets in het buitenland bestellen als je voor af moet betalen.

                        je hebt geen voet om op te staan.

                        en zeker niet met grote bedragen.
                        laatst in de krant stond een man die mee dee met een spaanse loterij.
                        hij had een grote prijs gewonnen maar moest wel een paar duizend euro
                        kansspeelbelasting betalen.
                        alleen dat gewone bedrag bestond niet.

                        wel een paar duizend euro lichter.



                        het komt vaker voor dat b.v een bedrijf b.v een die vakantie/vliegreizen aanbied al jaren goed aangeschreven staat.
                        alleen voor het de zomer als veel geld geint is smeren ze hem naar het buitenland of duiken onder.

                        jij zult je spullen heus nog wel krijgen maar hoe verder weg hoe moeilijker je je geld terug krijgt als het kwaad wordt bedoelt.

                        neem de nl politie als je daar aan klopt, nee daar kunnen wij niks aan doen. zo gaat dat vaak.
                        bekeuringen uitdelen alle tijd maar de minder ernstige dingen.
                        proces verbaalte opgemaakt en dat is het.
                        ik geef alleen aan dat het risico groter is

                        ik zal hier verder niet op ingaan want dan wordt het een ander onderwerp al heb ik 2 dingen mee gemaakt waar de politie iets aan kon doen maar niet deed ging om duizenden euros







                        FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                        Canon EOS600d

                        Comment


                        • #27
                          Verschillende hebben me gemailed en verteld, dat de douane tegenwoordig nogal moeilijk kan doen, en dat daar de spullen dan tot enkele maanden kan liggen. Nu heb ik een telefoonnummer gekregen van iemand, zodat ik kan controleren, of mijn spul al in nederland ligt, en eventueel een onderzoek naar wordt gedaan............

                          Nu blijkt dus dat mijn spul nog niet in Nederland ligt, dus ook niet bij de douane. Hieruit blijkt dus dat Cheong LIEGT ! En dus nog steeds niets heeft verstuurd <----frustrerend.

                          Nu blijkt van een vriend, dat Cheong in Hongkong problemen heeft met leveranciers voor nieuw materiaal, doordat deze hem niet meer vertrouwen. Dit is wel lekker niet ?

                          Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                          Comment


                          • #28
                            dan zou ik NU DIRECT 't geld terugeisen!

                            Comment


                            • #29
                              Zag gister nog een nieuwe advertentie van hem op:
                              http://www.fotoapparatuur.nl/Ad41465.html
                              Wilde er wat bestellen maar begin nu toch echt te twijfelen....
                              Bedankt,
                              Edwin
                              Mijn Foto's

                              Comment


                              • #30
                                OEPS, Foutje van me...
                                Ik geloof dat dit een andere meneer is.
                                Iemand ervaring met Mr Kwee uit Singapore?
                                Edwin
                                Mijn Foto's

                                Comment

                                Working...
                                X