Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koopadviesje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koopadviesje

Goeiemorgen,

Ik gebruik momenteel een Nikon D90. Tevreden over, zeker voor mijn capaciteiten. Ik fotografeer veel airshows, en ook op natuurreizen. Zo vertrek ik eind april naar Costa Rica. Ik heb een 300 mm f4 tele met 1,4 tc en een paar andere lensjes. Om op reis snel en makkelijk te switchen van een tele naar wat meer breedhoek (soms wil je in de natuur niet veel kansen missen tijdens lenswissels), denk ik er aan een tweede body te kopen.
    Ik hoor dat Nikon een opvolger voor de D7000 gaat uitbrengen (waarschijnlijk 24mp sensor)...maar wanneer, who knows. Ik zou in elk geval voor eind april die 2e body moeten hebben.
    Is het nog de moeite om te investeren in de D7000 (16 mp). Zal de nieuwe sensor 24mp een zwaar verschil opleveren?
    Is ipv de D7000 een D5200 een betere optie? (wel 24 mp maar met minder 'pro achtige' bediening).

alvast bedankt voor elke mening.

Re: Koopadviesje

In afwachting van de nieuwe 7x00 kun je eventueel investeren in een tweedehands D90. Voordeel: je kent het toestel, de investering is kleiner en je raakt het bij uitkomen van je droomtoestel met een minimaal verlies weer kwijt...

Misschien ook het overwegen waard?
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Ik zou toch de D7000 boven de D5200 verkiezen omdat die wat groter is. Die ligt ook meer in de lijn van de D90.
      Een D7000 vind je ook al vlot 2de hands hier.
      Nikon shooter - Samyang fan

Comment

De prijs van de D7000 is redelijk fel gezakt...dus misschien wel te overwegen om zo een body te kopen.
        Het is een zeer goed toestel voor zijn geld! Je kan natuurlijk altijd blijven wachten op opvolgers maar de D7000 is al veel toestel voor zijn geld

Comment

Bedankt voor de tips!

Comment

Working...
          X