Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Need some advise - Aankoop nieuwe camera - Vooral foto's van atlethiek en natuur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Need some advise - Aankoop nieuwe camera - Vooral foto's van atlethiek en natuur

Hey,

Ik ben opzoek naar een nieuwe digitale camera. Had zicht op een 2de handse nikon d80, maar heb er helaas naast gegrepen (zie andere topic).

Heb al wat research gedaan, maar de keuze is zo enorm, dat ik dus niet weet welke camera's de beste prijs-/kwaliteitsverhouding hebben.
    Ook weet ik niet welk merk de beste camera's heeft, welke resolutie ik het beste kan pakken et cetera.

Het zou vooral zijn voor foto's van loopwedstrijden, natuur en de gewone familiefoto's dingen natuurlijk..

Wat kunnen jullie mij aanraden? Mag 2de hands zijn. Heb ook nog 2 oudere lenzen (zo'n 20 jaar oud) gekregen, zouden deze nog passen op een nieuwe. Weet wel niet juist welke het zijn, liggen nog bij familie.

Budget: zo'n 400 à 500 eur

Re: Need some advise - Aankoop nieuwe camera - Vooral foto's van atlethiek en natuur

Welke lenzen heb je nog alle nikon lenzen met een F-vatting vanaf de AI lenzen (van ergens in de 2de helft van de jaren 70) kunnen nu nog op nieuwe Nikon bodies, afhankelijk van de body met lichtmeting en AF (indien AF lenzen natuurlijk) dus dat is wel de moeite waard.
    Ik weet niet hoe dat juist zit bij andere merken

Comment

Re: Need some advise - Aankoop nieuwe camera - Vooral foto's van atlethiek en natuur

Wat bedoel je met 'natuurfoto's? Is dat landschappen, macro's van insecten, vogels en andere dieren...? Ik zou eens kijken naar een tweedehands D90, dat is toch een stukje beter dan een D80 qua ruis, kan filmen en heeft een beter schermpje.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Beste, ik heb even geleden ook nog mijn d80 met 18-135 aangeboden. stuur gerust een pm mocht je een bod willen doen.

Jorgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devilsangeleyes Bekijk bericht
          Hey,

Ik ben opzoek naar een nieuwe digitale camera. Had zicht op een 2de handse nikon d80, maar heb er helaas naast gegrepen (zie andere topic).

Heb al wat research gedaan, maar de keuze is zo enorm, dat ik dus niet weet welke camera's de beste prijs-/kwaliteitsverhouding hebben.
          Ook weet ik niet welk merk de beste camera's heeft, welke resolutie ik het beste kan pakken et cetera.

Het zou vooral zijn voor foto's van loopwedstrijden, natuur en de gewone familiefoto's dingen natuurlijk..

Wat kunnen jullie mij aanraden? Mag 2de hands zijn. Heb ook nog 2 oudere lenzen (zo'n 20 jaar oud) gekregen, zouden deze nog passen op een nieuwe. Weet wel niet juist welke het zijn, liggen nog bij familie.

Budget: zo'n 400 à 500 eur
          als je wat uitkijkt kan je goedkoop een D200 op de kop tikken... is weerbestendig en heeft een betere AF dan de D80 of D90, dat komt van pas bij wedstrijden... voorbeeldje: click
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            als je wat uitkijkt kan je goedkoop een D200 op de kop tikken... is weerbestendig en heeft een betere AF dan de D80 of D90, dat komt van pas bij wedstrijden... voorbeeldje: click
            Subtiel, naar je eigen advertentie linken...

De D80 en D200 hebben slechte iso prestaties, ik zou eerder kijken naar een D90, deze heeft namelijk hetzelfde focussysteem Nikon Multi-CAM1000 met 11 focuspunten als de D200 als ik mij niet vergis, betere ISO performance en kan filmen.
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
              Subtiel, naar je eigen advertentie linken...

De D80 en D200 hebben slechte iso prestaties, ik zou eerder kijken naar een D90, deze heeft namelijk hetzelfde focussysteem Nikon Multi-CAM1000 met 11 focuspunten als de D200 als ik mij niet vergis, betere ISO performance en kan filmen.
              Ik denk dat je de D300 bedoelt.
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Ik heb zelf ook nog even gekeken en kwam uit op volgende modellen:
                - Canon EOS 1100D
                - Nikon D3100
                - Nikon D3200

Wat denken jullie? Zijn deze modellen geschikt voor: loopwedstrijden, natuur (landschappen en macro) en de gewone familiefoto's natuurlijk?

Comment

Of iets 'zwaarder', maar dan tweedehands.

Ik denk trouwens dat voor loopwedstrijden en macro je budget voor objectieven veel belangrijker zal zijn dan voor een body
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Working...
                  X