Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[DSLR - Nikon] My settings and stuff

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Ben sinds vorige week de (trotse) bezitter van de D70. Wat een mooie camera. Aan dit soort discussie heb ik als leek heel veel en heb al enkele dingen ontdekt. Nu probeer ik de costum curve van Phille te downloaden, maar helaas adres onbekend. Doe ik iets verkeerd??

    met vr. groet
    Chris
    NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

    Comment


    • #32
      Originally posted by Chris 56
      Nu probeer ik de costum curve van Phille te downloaden, maar helaas adres onbekend. Doe ik iets verkeerd??
      Niet dat je veel hebt aan mijn antwoord, maar ik speel zo graag met taal, dat ik zou zeggen: verander je costum-curve in een custom curve, anders klinkt dat allemaal veel 'sjieker' dan het is

      Misschien heeft Phille ze inmiddels weer weggedaan?

      Comment


      • #33
        Chris,
        als je nu wat meer info in je profile zou zetten, zoals 'n e-mail adres, dan zou iemand die customcurve wel eens kunnen posten.

        Groeten,
        Erik

        Comment


        • #34
          Originally posted by Koen_vervoort
          Originally posted by Chris 56
          Nu probeer ik de costum curve van Phille te downloaden, maar helaas adres onbekend. Doe ik iets verkeerd??
          Niet dat je veel hebt aan mijn antwoord, maar ik speel zo graag met taal, dat ik zou zeggen: verander je costum-curve in een custom curve, anders klinkt dat allemaal veel 'sjieker' dan het is

          Misschien heeft Phille ze inmiddels weer weggedaan?
          Tja, 'domme' Nederlander zullen we maar zeggen

          Maar..... de custOm curve zie ik niet op de site van Phille.

          groet
          Chris
          NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

          Comment


          • #35
            Originally posted by aqw0
            Chris,
            als je nu wat meer info in je profile zou zetten, zoals 'n e-mail adres, dan zou iemand die customcurve wel eens kunnen posten.

            Groeten,
            Erik
            Bij deze en bedankt voor de tip!

            NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

            Comment


            • #36
              Ik vind dit heel interessant, maar ik denk dat het nuttig zou zijn dat deze informatie ook eens gegeven wordt voor mensen die met Canon fotograferen. Alvast bedankt aan diegenen die zich geroepen voelen.
              April

              Comment


              • #37
                Als ik mij niet vergis, kan je in de Canon geen curves laden.

                Groeten,
                Erik

                Comment


                • #38
                  Originally posted by April
                  Ik vind dit heel interessant, maar ik denk dat het nuttig zou zijn dat deze informatie ook eens gegeven wordt voor mensen die met Canon fotograferen. Alvast bedankt aan diegenen die zich geroepen voelen.
                  April
                  Inderdaad... De custom curve voor de D70 heeft Phille speciaal aangepast voor de D70 van Nikon. Het lijkt me niet aangewezen deze zomaar zonder testen te gebruiken bij andere merken / toestellen...

                  Comment


                  • #39
                    Blijkbaar staat die custom curve niet online? Waar vind ik de site van Phille?
                    Nikon D70 / AF-S Nikkor 18-70mm

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by April
                      Ik vind dit heel interessant, maar ik denk dat het nuttig zou zijn dat deze informatie ook eens gegeven wordt voor mensen die met Canon fotograferen. Alvast bedankt aan diegenen die zich geroepen voelen.
                      April
                      April,

                      Custom curves, witbalans en kleurentemperatuur hangen zeer nauw aan elkaar.
                      In de Canon EOS 10D bijv. kan je wel de kleurentemperatuur ingeven...
                      • Kelvin (2800 - 10000 K in 100 K stappen)
                      Je zou dus nu zelf de kleurentemp. moeten meten en invoeren in de camera en dat is dan voor mij een methode die mij aanspreekt
                      Ik bedoel dat je dan kan gebruik maken van de reële kleurentemp. op het terrein.
                      Probleempje: de kostprijs van een (aparte) kleurentemp.-meter

                      Vriendelijke groeten,
                      Theo
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #41
                        Heel interessante topic!Thx Phille!! Ben sinds vandaag ook D70 user
                        Kan iemand nog eens de curves online zetten of doormailen aub? Ik zie ze niet meer staan op de site van Phille.
                        Nikon D70 | 35-80mm 5.6D | Sigma 180mm macro|

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by TDS
                          Heel interessante topic!Thx Phille!! Ben sinds vandaag ook D70 user
                          Kan iemand nog eens de curves online zetten of doormailen aub? Ik zie ze niet meer staan op de site van Phille.
                          Hier staan er enkele on-line : http://users.pandora.be/pol.callens/D70-curves%20e.a./
                          Hopelijk neemt de Phille mij niet kwalijk de zijne er ook bij staat.Laat ze staan tot morgenvroeg !

                          Groetjes,
                          Pol.

                          Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #43
                            Thx Pol!
                            Nu nog ffe alles uittetsten, hehe
                            Eerst nog even de manuals voor de 2e maal doornemen, 210 pnas, pfff
                            Nikon D70 | 35-80mm 5.6D | Sigma 180mm macro|

                            Comment


                            • #44
                              Blijkbaar weer te laat voor de custom curves van Phille.
                              Moest er een goei ziel zijn
                              D7000 + 28 tot 400mm

                              Comment


                              • #45
                                jah, ik ben ze kwijtgespeeld...
                                phille kan je ze aub nog even online zetten?
                                of iemand anders?

                                bedankt!
                                My Portfolio (like!)
                                Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

                                Comment

                                Working...
                                X