Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor specifiek doel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camera voor specifiek doel

Hallo,

Binnenkort start ik als privé detective.
    Ik zoek dus een camera waarmee ik voornamelijk mensen vanop een afstand kan fotograferen in niet altijd de beste omstandigheden (al rijdend, slechte verlichting, weinig tijd om te focussen, ...)
    Een goede filmkwaliteit is ook gewenst.
    Volgens mij kom ik dan uit bij een systeemcamera, maar dewelke ?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Re: Camera voor specifiek doel

Op zoek naar Mini camera's? Bekijk ons complete assortiment ✓ Discrete verzending ✓ Volgende dag in huis ✓ Advies op maat

grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bouk, bedankt voor de tip maar 'spycamera's' heb ik al.
      Zoek nu een toestel om vanuit mijn wagen te kunnen gebruiken (of door krant met gat in

Comment

Een hybride toestel met superzoom... Al heb ik mijn twijfels over de prestaties bij moeilijke lichtomstandigheden.
        Ik hoop maar dat je beseft dat wat je ziet in detective-serie's op tv, niet altijd strookt met de waarheid. Glasheldere scherpe foto's nemen aan 4 beelden per seconde, in het half duister vanachter het raam van je wagen... ik vrees er een beetje voor.
        Ik weet ook niet of foto's maken al rijdend niet een overtreding zal zijn. Telefoneren mag niet, en dan kijk je nog gewoon naar de weg. Als jij al rijdend foto's wil maken, dan denk ik dat je een chauffeur nodig hebt, of problemen zal hebben om de weg in de gaten te houden. Dit natuurlijk geheel terzijde.

Wat jij nodig hebt:
        - stabilisatie in lens of camera
        - goede iso-prestaties
        - veel tele
        - groot diafragma (klein f-getal)
        - snelle focus, ook in slechte omstandigheden

Dit lijkt me allemaal wat veel gevraagd in 1 enkel toestel. Al weet ik niet echt wat de prestaties tegenwoordig zijn van die moderne hybride toestellen.
        DSLR met degelijke objectieven lijkt mij beter, maar ineens een pak duurder en niet alle verwachtingen zullen worden ingelost vrees ik. Je zal meerdere, lichtsterke objectieven nodig hebben, maar weinig tijd hebben om objectieven te wisselen. Een 2de body dringt zich op...
        Ik ben het niet zeker, maar vrees dat het een duur grapje zal worden.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Hero3 misschien. Wel geen idee hoeveel die kan zoomen.

Comment

Ik zou eens kijken naar eender welke dslr met een 70-200 f/2.8 OS van Sigma, dan kan je redelijk wat afstand houden, en kan je in slechte lichtomstandigheden foto's nemen en toch afstand houden.
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ikzelf bezit onder andere een nikon coolpix p510, die gaat tot 1000mm (35mm equivalent) (42 keer vergroting). Waarmee overdag, mede door de uitstekende beeldstabilisatie, ook uit de vrije hand op volle vergroting goede foto's zijn te maken. Bij minder licht en boven iso 800 gaat het helaas wel snel bergaf...

Comment

Working...
              X