Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 of D600?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D7000 of D600?

Hallo,

Vorig jaar kocht ik een camera van mijn collega (D5000 + lens 18-105mm) en volgde ik reeds een jaar fotografie
    in avondonderwijs. Ondertussen heb ik de microbe te pakken en zou ik graag investeren in een nieuw toestel en een all-round professionele zoomlens. (de D5000 en lens 18-105 mm geef ik dan aan mijn zus)

ik ben nog aan het twijfelen tussen een D7000 en een D600, maar gezien het prijsverschil van €1.000 vraag ik me af
    of de overstap naar een fullframe zijn meerprijs wel waard is of investeer ik beter in een duurdere lens? ik heb ook nog maar recent een telelens gekocht die enkel op de D7000 past, (55-300mm)maar die kan ik dan eventueel wel doorverkopen bij aanschaf van de D600 body.

tips welkom.

Re: D7000 of D600?

als je niet direct in glas wil/kan inversteren D7000
    je geen enkele Fx lens, je kan ze gebruiken, en profiteren van de betere eigenschappen maar 10mp ipv 24mp.

ik had een d90 en heb D600 nu al een eindje, heb wel 70-200, 50 f1.8 en 105 macro.
    maar een 24-70 mis ik erg hard voor sommige zaken.
    maar wegen s die 50 en 70-200 kan ik zo goed als alles doen wat ik voorheen ook deed (op landschappen na, daar moet in pano's maken als ik veel op de foto wil)
    nikon stuff

Comment

Veel zal afhangen van wat je wil fotograferen.

Als je veel in de natuur zit en dieren wilt fotograferen blijf ik een crop camera interessanter vinden. Je krijgt meer mm's voor minder geld. Je zou bijna kunnen zeggen dat bij een crop camera je een gratis 1.5x extender krijgt.

Het grote voordeel van FF tov de crop toestellen is dat je veel minder ruis zult hebben als je je ISO omhoog moet brengen. Er zijn vermoedelijk ook enkele andere voordelen, maar die ken ik zo niet uit mijn hoofd.

Daar ik persoonlijk veel in de natuur zit, verkies ik een crop en ben ik ook van plan om de opvolger van de D7000 te kopen, van zodra die er is. Ook is het gemakkelijker om sport events te fotograferen met een crop, ook weeral door die crop factor natuurlijk.

Voor de rest van de specificaties van beide toestellen heb ik niet zo dadelijk een idee van, daar ik die van de D600 niet echt heb bekeken daar ik in de nabije toekomst zeker nog geen FF zou kopen.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Zoals gezegd, Mocht het mogelijk zijn: de D600. Een 50 1.8 is zo gehaald, en het hangt van de type fotografie af wat u verder nog moet halen
        portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
        Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

[QUOTE=Rudy Mas;3763796]Veel zal afhangen van wat je wil fotograferen.

Als je veel in de natuur zit en dieren wilt fotograferen blijf ik een crop camera interessanter vinden. Je krijgt meer mm's voor minder geld. Je zou bijna kunnen zeggen dat bij een crop camera je een gratis 1.5x extender krijgt.

QUOTE]

Een D600 kan je toch ook in DX modus zetten. Is dat dan niet hetzelfde?
          Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

[QUOTE=Frankyboy yang;3765328]
            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            Veel zal afhangen van wat je wil fotograferen.

QUOTE]

Een D600 kan je toch ook in DX modus zetten. Is dat dan niet hetzelfde?
            nog niet getst, maar D600 is 10mp in dx mode
            nikon stuff

Comment

Het hangt er vanaf wat voor fotografie je wilt doen. Daarnaast is de investering in een D600 niet 1000 euro meer, maar je zal ook ander/beter glas moeten kopen voor FX, dus dat heeft consequenties voor je beurs.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Working...
              X