Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d: AF-punt lichten niet meer op in de creative modi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 50d: AF-punt lichten niet meer op in de creative modi

Ik heb onlangst gemerkt dat wanneer ik foto's wil nemen in één van de creative modi ( P,Tv,Av,M, A-DEP ) de AF-punten niet meer oplichten als het toestel heeft scherpgesteld. Wel gaat het focusbevestigingslampje in de zoeker nog steeds branden. Maw. hij stelt nog wel scherp maar als bij auto-AF weet ik dus niet welk(e) van de 9 AF-punten hij dus gekozen heeft. Zeer vervelend.

In alle basismodi lichten de AF punten wel op.

Als de instellingen voor C1 en C2 ( gebruikersinstellingen vastleggen ) leeg zijn, dan lichten hier ook de AF-punten op. Als ik nu de instellingen van de stand M opsla in C1 dan lichten de AF-punten niet meer op.

Wat heb ik al geprobeerd om het probleem op te lossen:

1. Instellingen van het toestel gereset.
    2. Ander objectief geprobeerd, zelfde probleem.
    3. Firmware upgrade van 1.0.7 => 1.0.9

Niets lost het probleem op.

Heeft er iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Re: Canon 50d: AF-punt lichten niet meer op in de creative modi

Op mijn 50D kan ik dit niet reconstrueren tenzij ik op Ai servo instel.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Voor AI Servo is het normaal dat ze niet oplichten, er is ook geen pieptoon moest je dat hebben aanstaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrooperTNT Bekijk bericht
        Voor AI Servo is het normaal dat ze niet oplichten, er is ook geen pieptoon moest je dat hebben aanstaan.
        Klopt hoegenaamd niet, oplichten doen de punten in alle AF modi, en er is om evidente redenen geen pieptoon bij AI servo

Comment

Probleem opgelost, even soortgelijke topics geraadpleegd (vond deze initieel niet dadelijk vandaar mijn post ;-) )

Het was volgende instelling:

C.Fn-10 Ingespiegeld display

0: Aan
          1: Uit
          Het AF-punt in de zoeker gaat niet rood knipperen. Dit wordt aanbevolen als u het vervelend vindt dat het telkens gaat branden.
          Het AF-punt blijft branden wanneer u het selecteert.

Deze even AAN gezet en nu lichten de AF-puntjes in de creative modi weer op. Wat ik wel raar vind is dat de default setting AAN is en bij een reset van de instellingen naar fabriek zou je toch verwachten dat dit dus AAN staan. Blijkbaar niet. Maar bon, ben al tevreden dat het gewoon een setting was en niets met het toestel/objectief zelf.

Comment

Working...
          X