Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 of D5200 of D600?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D7000 of D5200 of D600?

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Met meer mp's lijken de beelden ook scherper
    maakt toch niets uit ? van het croppen kan ik volgen maar uw beelden worden niet scherper met meer Megapixels

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Het is vooral het glas dat telt, een D7000 met 17-55 2.8 of 28mm prime of 50mm zal betere (kwalitatief dan hé ) foto's maken dan een D600 met de 24-85 kitlens.
    Dit volg ik volledig.

Naast camera is ook de nabewerking heel belangrijk , foto's nemen in Raw en dan nabewerken zoals je wil en vooral de kunde waarop je dit doet is heel belangrijk.

Ik gebruik momenteel de D7000 , heel goed toestel , de D600 heeft nog wat problemen met stof op de sensor (zou komen door de sluiter) , dit kan inmiddels al opgelost zijn, ik weet het niet.
    De D5200 heb ik ook eens geprobeerd, ziet er ook knap uit maar is qua bediening meer gemaakt voor de beginner , de D7000 is complexer maar voelt ernstiger aan.
    Ik zou gaan voor de D800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
      maakt toch niets uit ? van het croppen kan ik volgen maar uw beelden worden niet scherper met meer Megapixels
      Ik denk dat hij wil zeggen: met meer MP lijkt het beeld scherper op éénzelfde fysiek formaat.
      Bv resized naar beeldvullen op een computerscherm. Of een 90x60 afdruk bv.
      Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
        Daarmee dat de D800 geen verschil geeft in scherpte in vergelijking met een D700 ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anneleen_ Bekijk bericht
          Hallo,

Ik heb momenteel een Nikon D60 en vooral omwille van de ruis zou ik graag een nieuwe camera kopen. Ik zou daarbij ook wel liever een iets geavanceerdere camera kopen omdat ik ondertussen toch enkele fotocursussen gevolgd heb.

De D7000 staat me zeker aan, maar ik vraag me af of hij veel nadelen heeft tov de nieuwere D5200 mbt beeldkwaliteit, ruis, meegaan batterij?

Is het prijsverschil van de D600 het toch waard om over te stappen naar full-frame?
          Want heb enkel een 50mm 1.8 G lens die hierop goed werkt. Mijn 18-55 en 55-200 VR lens van de D60 zouden ook werken, maar dit zou niet zo interessant zijn?

Alvast bedankt!

Anneleen
          Anneleen,
          Ik heb lang getwijfeld om te wachten op de 5200, of om de 7000 te kopen wat ik ook heb gedaan bij Art&Craft.
          Heb de 7000 gekocht samen met een 50 mm 1.8 en 70-200 2.8 lens en ben er super content van.
          Ook van Art & Craft !!
          The place to be !
          Fullframe zat niet in mijn budget, omdat ik van overtuiging ben dat het wel de lenskwaliteit is die het belangrijkste is, en dat ik daar wou in investeren.
          Guido

Comment

ik heb zowel een d700 als een d7000 tweedehands te koop als je interesse hebt ;-)
            www.aeri-photography.be

Comment

wat vraag je nog voor de D7000 ?

Comment

in zou gaan voor de D7000 met een Sigma 17-50mm f/2.8.
                een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krullenkopje Bekijk bericht
                  wat vraag je nog voor de D7000 ?
                  Wil ik ook wel eens weten

Comment

zie rubriek "te koop"
                    Nikon Df

Comment

Working...