Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel slaat toe... Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Twijfel slaat toe... Canon

Oorspronkelijk geplaatst door VDSDigit@l Bekijk bericht
    Ik heb mijn 7D 430 euro goedkoper gekocht dan hier , en het werkt ook voortreffelijk.
    Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
    Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

Comment

Ik heb een jonge occasie 50D + canon 17-55 lens gekocht voor een 750euro,
      dus 2dehands kun je wel mooie zaken vinden denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dexter29 Bekijk bericht
        Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
        Ik heb hem gekocht bij Simply electronics , en ik weet dat veel mensen er problemen mee hebben of gehad hebben , maar ik niet.
        Stond op gegeven moment 430 euro minder als hier , en kijk maar eens naar de 6D en de 5D III , en geen douane kosten gehad
        Groeten , VDSDigit@l

Comment

goh dan zou ik net eerder de 50D kopen ipv de 40D, wegens veel beter scherm en 15mp (anders 10mp dacht ik).
          Heb net een 50D verkocht voor 300 euro.. geraakte hem anders niet eens kwijt want er zijn zoveel nieuwere toestellen. Ik kan in elk geval uit ervaring spreken : de 350D was mijn eerste camera, en heb er zelfs 2 gehad een tijdlang, maar de ruis begint al ferm door te wegen op ISO800, en ELKE camera die daarna kwam was beter qua ISO en AF en Megapixel. Dan kan je met een 50D of nieuwere camera toch een stuk verder fotograferen. Met een 7D nog meer natuurlijk, maar het kost ook heel wat meer.

In elk geval koop ik alles 2dehands en heb nooit stukken gehad, behalve de 40D die een bepaalde error nogal vaak schijnt te krijgen. Als een camera er uitziet alsof hij nooit gebruikt is dan is hij wrs ook niet veel gebruikt, en dan moet je al redelijk fel ongeluk hebben om toch stukken te krijgen. Als je denkt dat je beter mét garantie koopt omdat je nogal een ongeluksvogel bent dan moet je dat ook doen. Niet iedereen heeft chance met 2dehands materiaal.
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Mijn vader heeft de 50D en ik vind het inderdaad een heerlijk toestel om mee te fotograferen. Tweedehands zit er zo'n 300 à 400 euro verschil tussen de 7D en de 50D. Dat vind ik een hoop geld, maar anderzijds is snelle AF en filmmogelijkheid van de 7D ook erg interessant. Tot nu toe ging ik er vanuit dat ik dat laatste niet zou gebruiken, maar een collega wees me er wellicht terecht op dat met een kind in huis de filmbehoefte misschien ook wel zal toenemen.

Het gaat in ieder geval een tweedehandsje worden. Ik zie zoveel camera's voorbij komen waar nog jaren garantie op zit, dat ik een dief van mijn eigen portemonnee zou zijn als ik voor nieuw zou gaan.
            Last edited by Dexter29; 12 januari 2013, 08:30.
            Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

Comment

Ik ben van een nieuwe 400D naar een nieuwe 50D naar een tweedehands 7D gegaan.

Ben van alledrie heel tevreden (geweest) maar op de duur ga je extremer en kom je aan de grenzen van je toestel.
              Natuurlijk gaat het vergroten van de skills van je toestel samen met de aankoop van betere (duurdere) objectieven (anders benut je niet de volle mogelijkheden van je toestel). Het is natuurlijk aan jou om te weten waar je je grenzen legt.
              Met mijn huidige materiaal ben ik tevreden en hoeft de grens niet meer verlegd te worden.

Waarmee ik bedoel dat inderdaad een tweedehands een heel goede investering kan zijn. Je kunt die (als je ze goed onderhoudt) met heel wat minder verlies doorverkopen aan een liefhebber, die er op zijn beurt heel gelukkig mee zal zijn. Heb maar één 'misser' gehad: de befaamde tokina 12-24... zie vele andere topics

Voor wat betreft filmmogelijkheid 7D: bij aankoop eens geprobeerd, werkte goed, daarna nooit meer gebruikt. Mijn kinderen zijn natuurlijk volwassen dus dat is een argument dat wegvalt voor mij
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Working...
              X