Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel slaat toe... Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Twijfel slaat toe... Canon

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
    Waarom wil je hem dan wegdoen als je er toch zo gek van bent?
    Dat kunnen allerlei redenen zijn , maar het hoeft zeker niet te betekenen dat men het toestel slecht vindt.
    Al die D3/ D700/ 5DMKII/ en 7D's die er te koop zijn, zijn toch niet ineens slecht nu?
    D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
      Dat kunnen allerlei redenen zijn , maar het hoeft zeker niet te betekenen dat men het toestel slecht vindt.
      Al die D3/ D700/ 5DMKII/ en 7D's die er te koop zijn, zijn toch niet ineens slecht nu?
      I know, maar daarom vraag ik het hem net.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Kijk naar doudeke's recente reactie in de voor- en nadelen topic. Daar ben ik het volledig mee eens. Ik ben van de 350D destijds naar de 50D geevolueerd, en dat was een flinke stap voorwaarts. Dan ben ik, nog sneller maar omwille van omstandigheden, naar de 7D overgestapt, enk dat was weer een stap, misschien niet zo groot als de eerste, voorwaarts. Maar toen al beschikte ik bijna over hetzelfde lenzenarsenaal als vandaag. Een beter objectief is nog altijd meer waard, ook toekomstgericht, dan een nieuwere body.
        Mijn idee: van een xxxD op zijn minst naar een xxD, maar wel met betere objectieven.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Hmmm.... Dan ben ik toch wel benieuwd wat er mis is met mijn Tamron en Sigma-lens. Ik heb ook mog een 85mm 1.8 van Canon liggen. Alle drie lenzen met prima recensies...
          Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

Comment

Ach... die Canon f/1.8 is heus wel goed. Die twee andere zie ik wel op een Nikon staan (het verbaast me trouwens telkens weer dat Nikonians zo snel naar third-party grijpen), maar op een Canon? Terwijl er betaalbare Canon-alternatieven bestaan? Sorry, hoor, maar wat dat betreft ben ik heel erg consequent.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Betaalbaar? Het Canon alternatief voor de Tamron kost 850 euro. Die voor de Sigma 830 euro. Diverse tests laten zien dat het verschil tussen de Canon's en de third party lenzen niet zo groot is als het prijsverschil doet geloven...

Maar om kort te gaan... De Canon's zijn voor mij persoonlijk geen betaalbare opties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                Waarom wil je hem dan wegdoen als je er toch zo gek van bent?
                Ik doe momenteel alles weg vanwege privé redenen. En die hoef ik hier
                toch niet uit te leggen. Hoop ik.
                Noch dat dit met spijt in mijn hart is.

Comment

Met een 50D tweedehands kun je naar hartelust uw skills uittesten voor weinig geld. (heeft veel meer instellingen en mogelijkheden dan je 350D, dat indertijd inderdaad een heel tof toestel was). Ook nieuwe features zoals afzonderlijke fijnafstelling objectieven en live view...).
                  Een 7D is tegenwoordig ook betaalbaar maar kost natuurlijk meer.
                  In ieder geval kun je weer een ganse stap vooruitgaan.
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                    Ik heb geen enkel idee wat de 650 kan maar voor mij moet een camera geen kantelbaar scherm, touchscreen
                    duidelijk nooit mee gewerkt......
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bij konijn hebben ze momenteel zowel een 50D als een 5D in okkazie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                        Bij konijn hebben ze momenteel zowel een 50D als een 5D in okkazie.
                        Trek daar nog 25% af (Konijn is een handelaar) en je hebt een realistische prijs onder particulieren.

Comment

Klopt. Op Marktplaats kom ik de 50D tegen voor rond de 400 euro. Nu nog even rustig afwachten en toeslaan als er iets moois voorbij komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            duidelijk nooit mee gewerkt......
                            Ik ben er toch ook van overtuigd dat een 650 D vooruitgang zal zijn ten opzichte van de oudere modellen. Kijk ook eens wat in het camerahuis zit, nieuwere sensor, processor.... En nee ik heb hem nog niet vast gehad maar vind het zelf voor een amateur het intersantste toestel voor het moment.
                            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                            flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dexter29 Bekijk bericht
                              Klopt. Op Marktplaats kom ik de 50D tegen voor rond de 400 euro. Nu nog even rustig afwachten en toeslaan als er iets moois voorbij komt.
                              Bij konijn 429 met jaar waarborg.

Comment

Ik heb de 40 , de 50 , en de 7D , en de 7D is toch wel een zeer goed toestel dat heerlijk in de hand ligt om mee te werken , al moet ik eerlijk blijven , dat ik nooit heb mogen klagen van de vorige 2 .
                                Ik gebruik mijn 50 en 7D voor sportfotografie.
                                Dus het is aan de TS voor welk toestel hij wil gaan , al is het financiele meestal het grote struikelblok.
                                Ik heb mijn 7D 430 euro goedkoper gekocht dan hier , en het werkt ook voortreffelijk.
                                Last edited by VDSDigit@l; 11 januari 2013, 13:24.
                                Groeten , VDSDigit@l

Comment

Working...
                                X