Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeewater over mijn camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zeewater over mijn camera

vergeet die plastic zak maar ! heb ooit iets soortgelijks voorgehad , cam zat in plastic zak toen we achter een waterval passeerden , er was toch nog water in geraakt , cam rests in peace

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    Er mag gerust een pak electronica inzitten, maar wel volledig stroomloos, geen enkele accu of andere stroombron. En natuurlijk niet in kraantjeswater, want dat zit vol mineralen, en is dus niet zuiver genoeg voor dit gebruik.
    Zoals ik in een eerdere post vermeldde, zit er nog een klein batterijtje in de body, voor de klok en zo. Daar kun je niet bij, dus zo droog mogelijk houden en naar de hersteller is de boodschap (wanneer er water in het binnenwerk is terechtgekomen, wat hier blijkbaar niet het geval is)

TS, ook de wieltjes en zo gangbaar houden door ze met water te reinigen en te draaien. En vergeet in de toekomst deplastic zak + UV niet.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
      vergeet die plastic zak maar ! heb ooit iets soortgelijks voorgehad , cam zat in plastic zak toen we achter een waterval passeerden , er was toch nog water in geraakt , cam rests in peace
      Je moet die zak wel dichtdoen, of tenminste met de open kant naar onder houden, en de opening oprollen (zoals een broodzak.)
      Ik heb in redelijk zwaar weer op zee foto's gemaakt (indertijd, met een goede oude Minolta SRT 101), continu veel buiswater over mij en de camera heen. UV'tje, plastic zak en tape (Nashua Gaffers Tape), en heel de tijd de filter drogen, enfin, afwrijven. Werkt wel, geloof me, maar je moet wel heel secuur te werk gaan.

D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Ik denk dat er te snel gepanikeerd wordt, vorig jaar liet ik mijn 1D per ongeluk in zee vallen, heeft een paar seconden onder water gelegen, met een sigma 150 op.
        Het toestel werkt nog steeds perfect. Ik heb het gewoon onder de kraan goed afgespoeld, en thats it...
        Dus dat is ook wat ik zou aanraden...?
        Website

Comment

Ik denk dat de 1D beter afgedicht is dan de D7000. En ook dat je "better safe than sorry" kunt zijn.

Zoals ik aangaf, is de kans dat er in dit geval water in de camera gekomen is nogal klein. Maar TS had een pertinente vraag, waar intussen afdoende op geantwoord is, ook door jou, laat dat duidelijk zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mr macro Bekijk bericht
            Ik denk dat er te snel gepanikeerd wordt, vorig jaar liet ik mijn 1D per ongeluk in zee vallen, heeft een paar seconden onder water gelegen, met een sigma 150 op.
            Het toestel werkt nog steeds perfect. Ik heb het gewoon onder de kraan goed afgespoeld, en thats it...
            Dus dat is ook wat ik zou aanraden...?
            Wow, dan staat je hart wel even stil denk ik
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

jongen , denk je dat ik een imbeciel ben ofzo ? dat de zak dicht moet weet ik ook wel ... Er lag zelfs een knoop in de zak , er was echter een gatje in de zak gekomen , allicht door ergens tegen de rotswand achter de waterval te schuren. Vertrouw dus nooit een zak...

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
              Je moet die zak wel dichtdoen, of tenminste met de open kant naar onder houden, en de opening oprollen (zoals een broodzak.)
              Ik heb in redelijk zwaar weer op zee foto's gemaakt (indertijd, met een goede oude Minolta SRT 101), continu veel buiswater over mij en de camera heen. UV'tje, plastic zak en tape (Nashua Gaffers Tape), en heel de tijd de filter drogen, enfin, afwrijven. Werkt wel, geloof me, maar je moet wel heel secuur te werk gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
                jongen , denk je dat ik een imbeciel ben ofzo ? dat de zak dicht moet weet ik ook wel ... Er lag zelfs een knoop in de zak , er was echter een gatje in de zak gekomen , allicht door ergens tegen de rotswand achter de waterval te schuren. Vertrouw dus nooit een zak...
                Sorry, de ironie van mijn post zal je ontgaan zijn. Ik ben vergeten een of een toe te voegen, bij deze.
                Het zou niet bij mij opkomen om iemand, die ik niet ken, voor een imbeciel te nemen.

Dit is bij deze rechtgezet. Maar als er een gaatje in de zak is gekomen, is dat dan door de zak, of door onoplettendheid van de drager?

Vertrouw nooit een zak, daar ben ik mee akkoord als het om politici gaat Maar een plastic zak, daar heb ik voor dit gebruik redelijk wat vertrouwen in.

Comment

Working...
                X