Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop Camera

Beste mensen,

Ik had graag jullie mening geweten.
    Ik ben van plan een spiegelreflex camera te kopen.
    Ik ben wel een leek ik heb wel een aantal digitale foto toestellen gehad.
    Maar zou nu een spiegelreflex willen kopen en me er in willen verdiepen.
    De camera zou een beetje van alles moeten kunnen maar macro foto's spreken me zeer aan.
    En de camera moet naar de toekomst toe ook nog een tijdje mee kunnen.
    Prijs niet boven de 2000 euro.

Dank u.

Re: Aankoop Camera

moet wel lukken met een D3200 of D5200 van nikon.
    lenzen: 105 macro nikon (een topper)
    dan 17-50 f2.8 en 70-300vc van tamron.
    zal er nipt inpassen denk ik.
    dan nog statief en tas + geheugen, ...
    nikon stuff

Comment

Investeer in tijd/geduld/leerprocessen, laat je niet verblinden door verkooppraatjes en of reclame-clips. Neem ruim je tijd om een beslissing te nemen wat body en bijhorend glas betreft. Merk speelt weinig rol, de tenoren zijn gekend en doen weinig onder voor elkaar.
      Die 2000 euro die je kan besteden zullen je eindresulaten niet bepalen, wel je skils.
      Zo heb ik al platen gezien van 4000 euro-combinaties die niet om aan te zien waren, en adembenemende beelden van een 1000 euro combinatie.

Groeten.

Comment

Merk: nikon of canon. waarom ? meeste keuze na aankoop (lenzen en andere accessoires) gewoon eens naar de winkel gaan voor de feel van de body, buiten dat is't ongeveer hetzelfde. als je graag macro doet lijkt zo'n uitklapbaar scherm wel handig. dus dan denk ik aan een d3100,d3200,d5100,d5200 of canon 600d, 650d of 60d. met een macro lens rond de 100mm is handig op een crop sensor, dan kan je nog alle richtingen mee uit. voor canon bv de ef 100mm f2.8 non is, bij nikon zullen ze ook wel zoiets hebben.

buiten dat zou ik een lens nemen met iets zoals 18-85 bereik(ongeveer), super zoom raad ik niet aan.

een degelijk statief is ook handig voor macro, kijk eens in het grote stieven topic. of zoek eens op bl@ck bandit,

veel succes ermee
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
          Merk: nikon of canon. waarom ? meeste keuze na aankoop (lenzen en andere accessoires)
          Daarmee is dan ook zowat alles gezegd.

Gisteren nog met een Canon 60D enkele uren gewerkt op een feestje. Mijn conclusies zijn nog steeds dezelfde als voorheen: zeker geen slechte camera maar traag, lomp en die OVF is alsof je eerst door het hol van een beer moet kijken. Geef mij maar de snelheid en EVF van mijn A65.

Mijn advies luidt dus: probeer ook andere merken uit de winkel buiten de voor de hand liggende keuze Canon/Nikon.

Comment

Merci voor jullie reacties ik zal eens naar een winkel gaan :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
              Daarmee is dan ook zowat alles gezegd.

Gisteren nog met een Canon 60D enkele uren gewerkt op een feestje. Mijn conclusies zijn nog steeds dezelfde als voorheen: zeker geen slechte camera maar traag, lomp en die OVF is alsof je eerst door het hol van een beer moet kijken. Geef mij maar de snelheid en EVF van mijn A65.

Mijn advies luidt dus: probeer ook andere merken uit de winkel buiten de voor de hand liggende keuze Canon/Nikon.
              Wat gebruik jij dan een trust webcam?

Comment

Kijk inderdaad zeker ook eens naar de andere merken. Canon en nikon hebben misschien meer lenzen dan de andere maar zijn daarom niet allemaal goed.
                Voor 2000€ kan je mijn inziens een prachtig pentax setje samenstellen. De K5 (bij konijnenberg hebben ze er een in occasie, anders nieuw) + 100 2.8 macro + 17-70 4.0 + Sirui-statiefje + eventueel wat filters.
                Een duurzame combinatie, beschermd tegen weer en wind, 100% viewfinder, beeldstabilisatie, uitstekende beeldkwaliteit,...
                gr Jelle
                Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                  Wat gebruik jij dan een trust webcam?
                  Beste, lees m'n post nog een keer als je terug nuchter bent.

Comment

Eender welk merk, voor dat geld kun je bij iedere fabrikant een deftig toestel
                    kopen. Al zal deftig niet voor iedereen hetzelfde betekenen.

Comment

Sony A57+18-135mm
                      +
                      Tamron 180mm Macro
                      +
                      Sony 55-300mm of Tamron 70-300

Kom je op 2000€ uit.

Ik denk een mooie combinatie om mee te beginnen. Wil je optimale scherpte en kwaliteit dan kan je een Sony 16-50/2.8 overwegen en een 70-200/2.8 van Sigma of Sony.
                      De 16-50/2.8 is heel goed en kost beduidend minder dan de concurrentie.
                      Last edited by alex606; 2 januari 2013, 15:42.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                      X