Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop Camera

Beste mensen,

Ik had graag jullie mening geweten.
    Ik ben van plan een spiegelreflex camera te kopen.
    Ik ben wel een leek ik heb wel een aantal digitale foto toestellen gehad.
    Maar zou nu een spiegelreflex willen kopen en me er in willen verdiepen.
    De camera zou een beetje van alles moeten kunnen maar macro foto's spreken me zeer aan.
    En de camera moet naar de toekomst toe ook nog een tijdje mee kunnen.
    Prijs niet boven de 2000 euro.

Dank u.

Re: Aankoop Camera

moet wel lukken met een D3200 of D5200 van nikon.
    lenzen: 105 macro nikon (een topper)
    dan 17-50 f2.8 en 70-300vc van tamron.
    zal er nipt inpassen denk ik.
    dan nog statief en tas + geheugen, ...
    nikon stuff

Comment

Investeer in tijd/geduld/leerprocessen, laat je niet verblinden door verkooppraatjes en of reclame-clips. Neem ruim je tijd om een beslissing te nemen wat body en bijhorend glas betreft. Merk speelt weinig rol, de tenoren zijn gekend en doen weinig onder voor elkaar.
      Die 2000 euro die je kan besteden zullen je eindresulaten niet bepalen, wel je skils.
      Zo heb ik al platen gezien van 4000 euro-combinaties die niet om aan te zien waren, en adembenemende beelden van een 1000 euro combinatie.

Groeten.

Comment

Merk: nikon of canon. waarom ? meeste keuze na aankoop (lenzen en andere accessoires) gewoon eens naar de winkel gaan voor de feel van de body, buiten dat is't ongeveer hetzelfde. als je graag macro doet lijkt zo'n uitklapbaar scherm wel handig. dus dan denk ik aan een d3100,d3200,d5100,d5200 of canon 600d, 650d of 60d. met een macro lens rond de 100mm is handig op een crop sensor, dan kan je nog alle richtingen mee uit. voor canon bv de ef 100mm f2.8 non is, bij nikon zullen ze ook wel zoiets hebben.