Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon 1

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Heb je enige reden om aan te nemen dat het wijzigen van camera een beter resultaat zal geven? Waarom zou de sluitertijd van Sony korter zijn dan die van een Canon zonder aan de knopjes te draaien....

    Je kan beter in jezelf investeren om betere resultaten te verkrijgen.

    Probleem is dat ik de eos te omslachtig vind... En ik denk dat met een eenvoudiger toestel de automatische foto's mss wel beter zullen zijn...

    Comment


    • #17
      Re: Nikon 1

      Oorspronkelijk geplaatst door Zita Bekijk bericht
      Probleem is dat ik de eos te omslachtig vind... En ik denk dat met een eenvoudiger toestel de automatische foto's mss wel beter zullen zijn...
      nee, dus...camera's maken geen licht, ze vangen het alleen op.....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Nikon 1

        niet helemaal waar, ik heb diverse toestellen, een 5D mark 2, Nikon J1, Olympus E-PL3 en een OM-D, maar als ik mijn vrouw de 5D geef, ook al zet ik hem op de A stand dan slaagt ze er maar niet in om een geslaagde foto te nemen, geef ik haar de Nikon J1 dan lukt ze dat meestal wel, kan een gevoel zijn bij sommige mensen, dus waar dat aan ligt weet ik ook niet, zeker niet aan het toestel das waar, maar de Nikon J1 is dermate "slim" dat het meestal wel lukt bij haar.
        Heel veel onervaren mensen hebben problemen met de AF, dit is het grote pluspunt bij de Nikon J1, de AF heeft dermate slimme instellingen zoals face detenction enz.. dat het echt een fluitje van een cent is en dat je behoorlijk veel moeite moet doen om een foto te doen mislukken, de spiegelreflexen zijn hier wat kritischer in, kleine sensors zoals bij compacts en de Nikon J1 hebben een grotere scherptediepte wat in veel gevallen zelfs als voordeel kan worden gezien, zeker bij beginnende fotografen.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon 1

          Vroeger had ik een Nikon van 2 megapix. Een klein ding, waarbij iedereen nog
          op dat schermpje naar de foto kwam kijken. Dat ding koste een fortuin. 60.000
          oude Belgische franken. Maar de wind lachte digitaal tegemoet en de toestellen
          werden alsmaar beter en goedkoper.
          Natuurlijk deed ik vrolijk mee. Van mijn Nikon ging ik naar een Canon pro 1 en
          toen naar een Sony R 1, naar een Canon 350d, en daarna naar een Canon 50D.
          Allemaal prima toestellen. De een al wat beter dan de ander. Maar dat lag aan
          mij en aan niemand anders. Bij de laatste Canon kocht ik een 35 mm en een 85
          mm lens. Kwestie van het een beetje proper te houden. Purist gewijze. Ik ben
          dan ook geen goede fotograaf, maar iemand die graag foto's trekt die hij zelf fijn
          en mooi vind.
          En dus ploeterde hij verder.
          Toch had ik nooit meer het gevoel dat ik bij mijn eerste Nikon had. Daarom heb
          ik nu een nikon 1 gekocht met een 10 mm lensje. En vandaag ben ik op uitstap
          geweest, ondanks het hondenweer, ondanks alles. Maar boven dat: ik ben terug
          verliefd geworden. Het geeft me weer dat oude vertrouwde gevoel. Ik ben terug
          de debiel die niks van fotografie kent, die er ook niets van wilt kennen, maar die
          ongelooflijk geniet van met zijn prulcamera op stap te zijn en lukraak wat foto's
          te schieten. Een groepje mensen, een snul met een zak friet, een dame met een
          hondje, een meisje op de fiets.
          Was het me niet allemaal daarom begonnen? Om de mensen rondom mij in rust,
          in actie, in verdriet, in geluk, in plezier, in droefheid, of in tranen te fotograferen.
          Ja, dat is het. Het leven om me heen. De mensen. Wat anderen daarvan denken,
          weet ik niet en wil ik niet weten. Het is mijn plezier. Kwaliteit is daarbij belangrijk.
          Zeker. Maar dat is plezier ook. Pret ergens in hebben. Fun, zeggen de Engelsen.
          En dat geeft me de Nikon 1. Het zal wel niet het beste toestel zijn. Het zal wel niet
          het toestel zijn waar een prof mee zeult. Het zal ook wel niet het toestel zijn waar
          een echte amateur van gaat watertanden. Maar bij mij staat hij op het nachtkastje.
          En ik weet: morgen beleven we een nieuwe, mooie dag, zelfs als het regent, zelfs
          als de wereld vergaat. En velen zullen met me lachen, ik zelf nog het hardst, maar
          daarnaast geniet ik. Van mij en mijn kleine camera. Want ik zocht een vriendje en
          ik vond een gezel.
          Ja, het leven kan mooi zijn. Klik.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon 1

            Doe je dan die andere camera's weg Doudeke?
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #21
              Re: Nikon 1

              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
              Doe je dan die andere camera's weg Doudeke?
              Ja. Samen met mijn verdriet. Alles gaat dit jaar de deur uit. Zelfs mijn
              ouwe pyjama's.

              Comment


              • #22
                Re: Nikon 1

                @ doudeke... Zijn de foto's binnen ook van een goeie kwaliteit?

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon 1

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zita Bekijk bericht
                  @ doudeke... Zijn de foto's binnen ook van een goeie kwaliteit?
                  Gewoon met het flitsje zijn ze goed. Maar ik zal dit morgen
                  eens uitproberen, als er wat meer licht is.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon 1

                    Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                    Je zegt dat je iso 1600 op de Nikon 1 even goed vind als iso 800 op je D7000? Ben je zeker dat je dat niet omgekeerd bedoelt, dus iso 1600 op de D7000?
                    Ja natuurlijk, bedankt, heb het aangepast.

                    En doudeke, mooi gezegd en volledig gelijk! Ik denk gewoon dat mensen kwaliteit op voorhand kunnen beoordelen en daarom dit als belangrijkst aangeven, terwijl fun en gebruik een compleet ander domein waarbij je het toestel eerst moet hebben en gebruiken. Koop hetgeen je denkt dat je het meest zal gebruiken en wat je zelf wil gebruiken en denkt dat je het meest fun zal opleveren want 99% van de mensen hebben voldoende met gelijk welke camera dat op dit moment beschikbaar is.
                    Last edited by playerofwar; 28 december 2012, 08:14.

                    Comment

                    Working...
                    X