Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voor de mensen met een Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voor de mensen met een Nikon

    hey hey

    heb een collega ze nikon eens mee gekregen om eens te bekijken voor hem dan iets te leren.

    aangezien ik een canon user ben heb ik er nie veel verstand van

    tga om een D200 is deze full frame of Crop?
    ik dacht Crop

    ook heeft die een 2 lenzen een 28-200 3.5-5.6 G wat me dikke brol lijkt als ik de focus moto hoor
    en dan heeft die nog een 17-35mm 2.8D

    nu als ik die laatste monteer en ik zet de achterste ring op 2.8 kan ik het schakeltje niet meer locken en kan ik geen foto's nemen
    zet ik die ring op 22 en lock ik die dan wel.


    bedankt al voor de info
    en als ik nog vragen tegen kom zet ik ze er hier wel bij

  • #2
    Re: voor de mensen met een Nikon

    28-200 is geen hoogvlieger maar gewoon bruikbare lens
    17-35 2.8D is een goede lens, diafragma-ring moet idd op 22 en gelocked staan, op DSLR werkt die enkel zo en idd een D200 is een 1.5 crop

    Comment


    • #3
      Re: voor de mensen met een Nikon

      Die tweede lens moet idd. op f22 gezet worden, daarna gelockt om te kunnen werken. Het diafragma regel je gewoon met de draaiwielen (zoals bij canon veronderstel ik?)
      Dat is normaal, modernere lenzen hebben geen diafragma ring meer.

      D200 is idd een crop.

      Die 28/200 word nog mechanisch aangedreven en het is normaal dat dat meer lawaai maakt dan de moderne electronische AF systemen.
      Hij kan ook kapot zijn maa dat kan ik van hier niet zien of horen natuurlijk

      Die 17/35 is het voormalig ultrawijde FF topmodel, nu is dat een 14/24 f2.8. Maar het is een zeer goed objectief dat eigenlijk maar volledig tot zijn recht komt op een FF.
      17mm is immer maar gewoon op een crop.
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: voor de mensen met een Nikon

        is het niet eerder een 25/52 F2.8je moet je crop factor toch X doen?

        en idd bij canon is het ook gewoon met het wieltje te regelen

        Comment


        • #5
          Re: voor de mensen met een Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door shameboy2 Bekijk bericht
          is het niet eerder een 25/52 F2.8je moet je crop factor toch X doen?

          en idd bij canon is het ook gewoon met het wieltje te regelen
          Nee, de eigenschappen van een lens veranderen niet, je maakt met een cropcamera een foto met een kleine uitsnede (crop)uit het geprojecteerde beeld van de lens.

          En het beeld dat je dan krijgt komt ongeveer overeen met het beeld dat je met een ongeveer 1.5 keer langere lens op een FF zou hebben.

          Maar de lens veranderd niet
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: voor de mensen met een Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
            Nee, de eigenschappen van een lens veranderen niet, je maakt met een cropcamera een foto met een kleine uitsnede (crop)uit het geprojecteerde beeld van de lens.

            En het beeld dat je dan krijgt komt ongeveer overeen met het beeld dat je met een ongeveer 1.5 keer langere lens op een FF zou hebben.

            Maar de lens veranderd niet
            Nee de lens veranderd niet maar zoals je zegt lijkt het of zt beeld met een 1,5keer langere lens is gemaakt.
            Dus 17x1,5=25,5 dus lijkt het eerder dat je een 25,5-52,... Gebruikt maar vblijft een 17-35

            Comment


            • #7
              Re: voor de mensen met een Nikon

              Idd en zoals ik al zei is 25mm tegenwoordig een vrij normale aanvangsbrandpuntsafstand waardoor dit een beetje een modale lens wordt met zelfs minder bereik dan een kitlens.

              En dat terwijl het een objectief is uit een héél andere klasse, dat zijn nog lenzen waarmee je een nagel mee in de muur kon slaan
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: voor de mensen met een Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                Idd en zoals ik al zei is 25mm tegenwoordig een vrij normale aanvangsbrandpuntsafstand waardoor dit een beetje een modale lens wordt met zelfs minder bereik dan een kitlens.

                En dat terwijl het een objectief is uit een héél andere klasse, dat zijn nog lenzen waarmee je een nagel mee in de muur kon slaan
                doch een hamer is handiger ?

                Comment

                Working...
                X