Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 600D fotoformaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 600D fotoformaat

    Ik wil graag de foto's die ik maak met mijn camera op TV en PC schermvullend zien en met de juiste verhouding (16:9), maar dat lukt me niet.

    Hoe kan ik in mijn camera Canon 600D fotoformaat JPEG 16:9 (L) 5184x2912 instellen?
    Ik heb de verhouding op 16:9 ingesteld, kwaliteit is L, maar het blijft 5184x3456 (dat is dan 3:2).
    Graag jullie hulp

  • #2
    Re: Canon 600D fotoformaat

    Rechtstreeks uit de handleiding van de 600D:

    De JPEG-opnamen worden samen met de ingestelde beeldverhouding opgeslagen.
    De RAW-opnamen worden altijd met beeldverhouding [3:2] opgeslagen. Aangezien de informatie over de beeldverhouding aan de RAW-opname wordt toegevoegd, wordt de opname gegenereerd volgens de desbetreffende beeldverhouding wanneer de RAW- opname met de meegeleverde software verwerkt. In het geval van beeldverhoudingen [4:3], [16:9] en [1:1] verschijnen de lijnen voor beeldverhouding tijdens de opnameweergave, maar de lijnen worden niet daadwerkelijk op de opname getekend.

    De instellingen voor deze menuopties zijn alleen op Live view- opnamen van toepassing. Bij opnamen via de zoeker worden de instellingen niet toegepast.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment

    Working...
    X