Mijn kaduuke 28-135IS gaat terug naar de vorige eigenaar en dus moet ik weer op zoek naar een standaardzoom voor de D60.
Wat kunnen jullie mij aanraden (budget ca. 350 euro) ?
Ik heb nu de volgende lenzen in gedachten:
- weer een Canon 28-135IS (lijkt me nog steeds een prettige lens, maar door de ervaringen met het vorige model, huiver ik een beetje)
- Canon EF24-85 (wat minder tele, maar paar mm extra groothoek en ruim binnen budget, zodat ik wat centjes overhou voor een eventueel nieuw aan te schaffen groothoekzoom)
- Sigma 24-70/2.8 EX (lukt dat binnen mijn budget?)
- Tamron 24-135 (iets meer groothoek, en toch tot 135mm)
- Tokina 24-200 (erg prettig allround-zoombereik)
Alleen de 28-135 heb ik in handen gehad (en dan een minder goed exemplaar) en sta dus open voor alle info over genoemde (en/of andere(!)) lenzen.
Wat zou de verstandigste keuze zijn (prijs-kwaliteit?). Ik neig zelf meer naar een zoom beginnend op 24mm, lijkt me net wat praktischer (ik doe wat landschapjes, wat familiekiekjes, vakantiefoto's en wat stedentripshots).
Alvast bedankt voor je mening/informatie!
Groet,
Michael
Wat kunnen jullie mij aanraden (budget ca. 350 euro) ?
Ik heb nu de volgende lenzen in gedachten:
- weer een Canon 28-135IS (lijkt me nog steeds een prettige lens, maar door de ervaringen met het vorige model, huiver ik een beetje)
- Canon EF24-85 (wat minder tele, maar paar mm extra groothoek en ruim binnen budget, zodat ik wat centjes overhou voor een eventueel nieuw aan te schaffen groothoekzoom)
- Sigma 24-70/2.8 EX (lukt dat binnen mijn budget?)
- Tamron 24-135 (iets meer groothoek, en toch tot 135mm)
- Tokina 24-200 (erg prettig allround-zoombereik)
Alleen de 28-135 heb ik in handen gehad (en dan een minder goed exemplaar) en sta dus open voor alle info over genoemde (en/of andere(!)) lenzen.
Wat zou de verstandigste keuze zijn (prijs-kwaliteit?). Ik neig zelf meer naar een zoom beginnend op 24mm, lijkt me net wat praktischer (ik doe wat landschapjes, wat familiekiekjes, vakantiefoto's en wat stedentripshots).
Alvast bedankt voor je mening/informatie!
Groet,
Michael
Comment