Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D: pro & contra's gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

    Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
    De 7D heeft een stuk hogere pixeldensiteit dan de 1DmIV. Met goed glas en goed licht kan je dus meer detail vastleggen met de 7D dan met een 1DmIV. Voor vogelaars is dat belangrijk.
    Choco plakt harder aan mijn boterham dan confituur, daarom is choco lekkerder. Voor zoetebekken is dat belangrijk

    Comment


    • #32
      Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

      Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
      Choco plakt harder aan mijn boterham dan confituur, daarom is choco lekkerder. Voor zoetebekken is dat belangrijk
      +1 voor jerOen
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #33
        Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

        Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
        Zij vertelden dat er bij Canon absoluut nog geen sprake was om een nieuwe 7D uit te brengen, zo kort na de release van de nieuwe firmware.
        Net wanneer ze zo'n dingen zeggen zou ik me een oor aangenaaid voelen. Ik verwacht ook niet van de mensen van het merk zelf dat ze het eerlijk zouden zeggen als er iets nieuws op uitkomen staat. Het zou immers de nog lopende verkoop al te gemakkelijk kunnen kelderen.

        Djienbe

        Comment


        • #34
          Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          In theorie klopt je uitleg wel Laurent, alhoewel ik in de praktijk toch anders ondervonden heb

          grts
          Sieg
          Een 7D (en alle ander 18mps sensoren) hebben wel meer resolutie (lijnen per mm) dan de vroegere 10 en 15 mps, maar verhoudingsgewijze minder dan de pixelwinst lineair.
          Deze toestellen kosten dan ook maar een fractie van een 1DMkIV.

          Comment


          • #35
            Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            In theorie klopt je uitleg wel Laurent, alhoewel ik in de praktijk toch anders ondervonden heb

            grts
            Sieg
            Ik heb het puur over statische onderwerpen met een lage iso he Sieg (zie dit nu pas btw). Als je het over BIF of hogere iso's hebt, dan twijfel ik er niet aan dat de 1DIV betere resultaten zal leveren en zeker minder oof foto's in een burst bij BIF. Hier bewijs van wat ik bedoel: http://grantatkinsonphotography.blog...non-1dmk4.html
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

            Comment


            • #36
              Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
              7D is een goed en stevig toestel. Is weather sealed, precies, snelle af (hangt natuurlijk ook af van je objectief), 51 af-punten (naar ik dacht als enige bij canon). Heeft een hoge burst mode en een hoog aantal foto's per seconde: interessant voor kinderen, sport en dieren.
              Met de huidige nieuwprijs zeker een aanrader en zal ondanks zijn leeftijd nog een heel eind meegaan. De nieuwe firmware heeft nog een aantal leuke zaken bijgewerkt wat zeker een voordeel is.
              Nadelen: inderdaad een crop toestel (heeft ook zijn voordelen bij tele). Iso boven de 1000 is iets minder aangeraden maar de max. iso in 'auto' -als je die stand gebruikt- kun je beperken met de huidige firmware. Nu, mits werken in RAW en met een goed softwarepakket (in mijn geval ook lightroom4) kun je nog altijd ordentelijke afdrukken behalen. Deze week bij nacht in gent getrokken en zelfs met een vergroting van 3 op 1 nog prima resultaten.

              Kortom: de eventuele opvolger '7d mark II' zal behoorlijk veel moeten bieden om in de plaats van mijn goede oude 7d te komen
              O, ja, die af punten storen helemaal niet!
              Ik weet niet wat voor update jouw Canon 7D heeft ,maar de mijne heeft maar 19 AF punten
              Last edited by aadg; 9 december 2012, 19:47. Reden: typefout

              Comment


              • #37
                Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                Beste aadg,

                Had je de volledige thread gelezen, dan had je gezien dat LesC mij een paar postings later krak dezelfde opmerking gegeven had (dit op een vriendelijke en professionelere manier dan...) en dat ik daarop mijn flatertje reeds toegegeven had.
                Missen is menselijk...
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                  Sorry , de hele thread is wel heel lang.
                  Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
                  Ik weet niet wat voor update jouw Canon 7D heeft ,maar de mijne heeft maar 19 AF punten

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                    'Vollen bak' op zoek naar info voor mijn 7D die ik net via dit forum gekocht heb. Bedankt LesC, ik heb al die tutorials gedownload
                    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                      Succes met je aanschaf. Die tutorials gaan -vooral in het begin- zeker van pas komen. Af en toe grijp ik er trouwens nog naar. Die 19 AF-punten, alle van het "cross-type" worden bij mij allemaal (of toch de meeste gebruikt). Veel minder dan vroeger ga ik scherpstellen en opnieuw composeren. Ik zal doorgaans de compositie maken, het scherpstelpunt verleggen, scherpstellen en afdrukken.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                        7d: From Snapshots to Great Shots van Nicole S. Young

                        Ook interessante lektuur!
                        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                          Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                          7d: From Snapshots to Great Shots van Nicole S. Young

                          Ook interessante lektuur!
                          Is idd een leuk boek om mee te beginnen.
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                          Comment

                          Working...
                          X