Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D: pro & contra's gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

    Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
    Dit is niet altijd waar. Sommige toestellen krijgen in hun levenscyclus kleine (interne meestal) aanpassinkjes.
    Klopt, maar dat zijn dan meestal productiefouten die na een tijdje duidelijk worden.
    Een voorbeeld daarvan is bij de 5D MkIII het "Light Leakage" probleem en bij de Nikon D800 het probleem met het sluiterhuis.
    Nadat die eerste problemen waren vastgesteld, komen de verdere modellen uit met een aanpassing.
    Voor de rest zal er niet veel veranderen op hardware vlak van dat bepaald model.

    Bij de 7D is er trouwens nooit een hardwarematige aanpassing geweest, uiteraard wel nieuwere firmware !

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

      Een revolutionair nieuwe sensor is het enige wat voor mij kan verbeterd worden in een versie II.
      De 7D heeft zeer performante hardware en heeft nooit problemen gehad.

      Beeldkwaliteit is voornamelijk software, mijn beste aankoop dit jaar was Lightroom 4.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

        kan eigenlijk niks slecht zeggen over mijn 7d, buiten dat het geen hoge iso toestel is en dat het een crop is ( in hoeverre dat een nadeel is moet je zelf uitmaken, kan ook een voordeel zijn)
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #19
          Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

          7D is een goed en stevig toestel. Is weather sealed, precies, snelle af (hangt natuurlijk ook af van je objectief), 51 af-punten (naar ik dacht als enige bij canon). Heeft een hoge burst mode en een hoog aantal foto's per seconde: interessant voor kinderen, sport en dieren.
          Met de huidige nieuwprijs zeker een aanrader en zal ondanks zijn leeftijd nog een heel eind meegaan. De nieuwe firmware heeft nog een aantal leuke zaken bijgewerkt wat zeker een voordeel is.
          Nadelen: inderdaad een crop toestel (heeft ook zijn voordelen bij tele). Iso boven de 1000 is iets minder aangeraden maar de max. iso in 'auto' -als je die stand gebruikt- kun je beperken met de huidige firmware. Nu, mits werken in RAW en met een goed softwarepakket (in mijn geval ook lightroom4) kun je nog altijd ordentelijke afdrukken behalen. Deze week bij nacht in gent getrokken en zelfs met een vergroting van 3 op 1 nog prima resultaten.

          Kortom: de eventuele opvolger '7d mark II' zal behoorlijk veel moeten bieden om in de plaats van mijn goede oude 7d te komen
          O, ja, die af punten storen helemaal niet!
          Last edited by philippeDeli; 25 november 2012, 11:24. Reden: af-punten
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #20
            Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

            Ik vind dat de 7D en de 5DII serieus overroepen toestellen zijn. t Is niet omdat je er vrij veel voor neertelt, dat je een 'pro' toestel hebt. Bij Nikon heb je veel meer waar voor je geld.

            Mijn 5DII heb ik al meermaals tegen de muur willen kwakken omdat de autofocus het liet afweten in het donker, terwijl ik dat toestel daar toch voor gekocht had.
            Ik heb hem verkocht en n 2e hands 1DsIII gekocht, waar ik veel contenter van ben. Maar voor t zelfde geld werd t n 5DIII, waar de problemen van de 5DII toch zijn opgelost.

            De 7D is niet goed in hoge Iso (is eigl gewoon de sensor van de 500D in n andere behuizing)

            Veel vogelaars hangen n 2e hands 7D van 1000 euro aan n lens van 10.000 euro terwijl ze beter wat meer in n body zouden investeren, bv een 2e hands 1DIII of 1DIV. Als ze dan foto's in donkere omstandigheden willen maken, zitten ze al in de **** met hun 7D.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #21
              Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Ik vind dat de 7D en de 5DII serieus overroepen toestellen zijn. t Is niet omdat je er vrij veel voor neertelt, dat je een 'pro' toestel hebt. Bij Nikon heb je veel meer waar voor je geld.

              Mijn 5DII heb ik al meermaals tegen de muur willen kwakken omdat de autofocus het liet afweten in het donker, terwijl ik dat toestel daar toch voor gekocht had.
              Ik heb hem verkocht en n 2e hands 1DsIII gekocht, waar ik veel contenter van ben. Maar voor t zelfde geld werd t n 5DIII, waar de problemen van de 5DII toch zijn opgelost.

              De 7D is niet goed in hoge Iso (is eigl gewoon de sensor van de 500D in n andere behuizing)

              Veel vogelaars hangen n 2e hands 7D van 1000 euro aan n lens van 10.000 euro terwijl ze beter wat meer in n body zouden investeren, bv een 2e hands 1DIII of 1DIV. Als ze dan foto's in donkere omstandigheden willen maken, zitten ze al in de **** met hun 7D.
              Ik vind dat jij een beetje overdrijft...

              De 5DII heeft inderdaad een behoorlijk eenvoudige AF, maar het middelste punt werkt prima in de meeste lichtomstandigheden. Je mag ook niet vergeten dat het toestel ondertussen al 4 jaar op de markt is en een heel stuk goedkoper verkrijgbaar is dan bij introductie. Het is nog steeds een goed toestel, maar uiteraard is een 1Ds mark III een stuk beter qua bouw en autofocus.

              De 7D is een goed toestel dat inderdaad wel wat ruis produceert, maar dat valt best wel mee. Ik heb al heel veel mooie foto's gezien gemaakt met een 7D en een supertele. Een 1D mark IV zal iets beter zijn, een 1D mark III niet in alle aspecten (bvb maar 10 MP), maar dat is een andere prijsklasse. Het is niet omdat je een dure lens hebt dat het geld op je rug groeit en je een Gitzo kunt kopen met een 1DX en een Wimberley... Op termijn mss wel, maar ik moest ik moeten kunnen kiezen tussen bijvoorbeeld een 500mm f/4L (ik ga nu even uit van de vorige versie, de nieuwe is overdreven duur naar mijn mening) en een 7D of een 1d mark IV en een 100-400L, zou mijn keuze snel gemaakt zijn... De 7D is overigens wel aan vervanging toe naar mijn mening, ik ben benieuwd naar de 7d mark II.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • #22
                Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                7D is een goed en stevig toestel. Is weather sealed, precies, snelle af (hangt natuurlijk ook af van je objectief), 51 af-punten (naar ik dacht als enige bij canon). Heeft een hoge burst mode en een hoog aantal foto's per seconde: interessant voor kinderen, sport en dieren.
                Met de huidige nieuwprijs zeker een aanrader en zal ondanks zijn leeftijd nog een heel eind meegaan. De nieuwe firmware heeft nog een aantal leuke zaken bijgewerkt wat zeker een voordeel is.
                Nadelen: inderdaad een crop toestel (heeft ook zijn voordelen bij tele). Iso boven de 1000 is iets minder aangeraden maar de max. iso in 'auto' -als je die stand gebruikt- kun je beperken met de huidige firmware. Nu, mits werken in RAW en met een goed softwarepakket (in mijn geval ook lightroom4) kun je nog altijd ordentelijke afdrukken behalen. Deze week bij nacht in gent getrokken en zelfs met een vergroting van 3 op 1 nog prima resultaten.

                Kortom: de eventuele opvolger '7d mark II' zal behoorlijk veel moeten bieden om in de plaats van mijn goede oude 7d te komen
                O, ja, die af punten storen helemaal niet!

                Hola, hola, 19 zal wel gaan zeker (wel allemaal "cross type", dus de persoon boven die zegt dat men enkel het middenste zou gebruiken... Ik gebruik sowieso een andere voor landscape en portrait, en dan nog zal ik eerder het AF-punt verplaatsen dan scherpstellen, hercomposeren en afdrukken. Waarom? Omdat het KAN!
                En storen die altijd zichtbare AF-punten niet? Nee, niet eens opgemerkt, omdat je enkel dat puntje laat 'oplichten' dat je ingesteld hebt.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                  Ik neem momenteel foto's met de 7D en de 5DmkII s'avonds o ( tussen 20:30 en 21:30 ) foto's van de 5 zijn zeker met minder ruis maar de foto's van de 7D zijn op iso 6400 na een ruisbewerking onder omstandigheden zeker niet slecht .Dat er beteretoestellen zijn daar ben ik zeker van , ik heb al foto's gezien van de 5DmkIII en deze zijn op max iso zeker niet slecht maar dit is niet enkel de sensor dat dit op zich neemt maar de software ( persoon die deze heeft laten zien laat enkel de j-pegs zien en niet de raw's om te kunnen vergelijken )

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                    oeps lesC: was inderdaad efkes verkeerd! Mijn wensen voor waarheid aanzien

                    Met de 7d kun je werken met AF-zones en die zijn heel interessant voor actiefoto's. Verschillende interessante mogelijkheden!
                    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                      Waar ik de mensen altijd naar verwijs, en waar ikzelf ook plezier aan gehad heb (en uit geleerd heb), zijn deze videotutorials:
                      Explore the Canon Digital Learning Center to find everything ranging from buying guides to training courses.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                        De lenzen zijn natuurlijk belangrijker dan de body, maar ik snap 'concertfotografen' met n 7D niet. En net zo min mensen die n 2e hands 7D kopen en er lenzen van 10.000 a 12.000 euro aan hangen. Met n 1DIV kan je toch hoger in de Iso gaan of croppen. Maar ja, ieder zijn ding he.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                          @Johan: jij moet toch een wreed slecht exemplaar gehad hebben om steeds zo op die 7D af te blijven geven.
                          Ik (en vele anderen) hebben er heel veel plezier aan gehad en goede foto's gemaakt met dit toestel dat allround zeer degelijke prestaties neerzet. Er is natuurlijk altijd beter, maar toen die uitkwam bood hij veel waar voor zijn geld.
                          En glas is altijd belangrijker, en aan de 7D kan je gerust duur glas hangen

                          En de prijs van een 1DIV ligt ver boven die van een 7D, dus niet echt direct voor dezelfde doelgroep gemaakt en te vergelijken.

                          Bottom line: met een 7D heb je heel degelijk toestel in handen waar veel fotografen een hele tijd mee verder kunnen. I rest my case

                          (Ik heb trouwens spijt dat ik de mijne niet bijgehouden heb als 2de body...)

                          Grtz,
                          Kurt
                          Last edited by Kurrrt; 25 november 2012, 18:55.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                            Was vorige week op opendeurdag waarbij verschillende toestellen getest konden worden en waar mensen van Canon aanwezig waren. Zij vertelden dat er bij Canon absoluut nog geen sprake was om een nieuwe 7D uit te brengen, zo kort na de release van de nieuwe firmware. Zij prezen prijs-kwaliteitsverhouding de 7D aan boven de 6D.
                            Last edited by bejo; 25 november 2012, 21:27.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              De lenzen zijn natuurlijk belangrijker dan de body, maar ik snap 'concertfotografen' met n 7D niet. En net zo min mensen die n 2e hands 7D kopen en er lenzen van 10.000 a 12.000 euro aan hangen. Met n 1DIV kan je toch hoger in de Iso gaan of croppen. Maar ja, ieder zijn ding he.
                              De 7D heeft een stuk hogere pixeldensiteit dan de 1DmIV. Met goed glas en goed licht kan je dus meer detail vastleggen met de 7D dan met een 1DmIV. Voor vogelaars is dat belangrijk.

                              Overigens jij hebt het hier over lenzen van 10-12k? Ken jij zo veel mensen met een 500/600mm f/4L IS II die een 7D als hoofdbody hebben dan? Ik ken er wel verschillende met de oude versie van de 500mm, maar die lens kostte maar de helft, oftewel ongeveer evenveel als een 1DmIV toen die nieuw verkrijgbaar was. Dan is het wel een serieuze meerprijs om voor een 1D te gaan ipv een 7D niet waar? Het geld groeit slechts bij enkelen op de rug (bij wijze van spreke)
                              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 7D: pro & contra's gevraagd

                                Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                                De 7D heeft een stuk hogere pixeldensiteit dan de 1DmIV. Met goed glas en goed licht kan je dus meer detail vastleggen met de 7D dan met een 1DmIV.
                                In theorie klopt je uitleg wel Laurent, alhoewel ik in de praktijk toch anders ondervonden heb

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X