Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn wenslijst voor Nikon lenzen....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

De Sigma 70-200 (MTF 3.9)is inderdaad even goed als de oude Nikon 80-200 (MTF 3.9) en bijna even goed als de nieuwe (MTF 4.1). Dit heeft vooral betrekking op resolutie en contrast.
    Verder heeft Sigma nog 3 uitstekende macrolenzen en een fixed focus 24mm lens.
    Sommige Sigma lenzen zijn dus beter dan sommige Nikon lenzen, maar je mag dit niet veralgemenen.
    Gebruikersbeoordelingen van de Sigma 70-200 scoren ook iets lager dan de Nikon en eigenlijk slechts marginaal beter dan de Nikon met 1.4 teleconvertor.
    Verder valt op te merken dat verschillende testen ook niet altijd consistent zijn.
    Jos

http://www.photo.net/photodb/user?user_id=269430
    http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

Comment

Goede morgen,

my two cents:

Ik heb Nikon lenzen (7) en kan die soms vergelijken met Sigma of Tamron lenzen van een vriend. Wij nemen dus dezelfde foto's, laten ze in hetzelfde labo ontwikkelen en ik kan jullie verzekeren dat er een enoooorm verschil opzit... (contrast, reolutie, kleur, etc...)

Waarschijnlijk zijn de Nikon lens prijzen overdreven, maar verschillen zie je toch zowieso.

mvg,

Luc VN

Comment

Ik ben heel benieuwd welke Sigma en Tamron objectieven je met welke Nikkor objectieven vergelijkt.

jacques.

Comment

Jacques,

Ik heb volgende Nikon lenzen:

AF Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6D VR ED
          AF Nikkor 80-200mm f/2.8D ED
          AF Nikkor 28-105mm f/3.5-4.5D IF (minst goede resultaten hiermee!)
          AF Nikkor 20-35mm f/2.8D
          AF Nikkor 105mm f/2.8D (Micro)
          AF Nikkor 50mm f/1.8
          AF Nikkor 24mm f/2.8

Ik kan nu niet direkt de types van de lenzen van mijn vrienden neerpennen maar kom hier later op terug.

Wat ik wel zei is dat ik tussen 2 foto's gemaakt met Tamrom/Sigma en Nikon er de Nikon foto's kan uithalen. Die zijn gewoon beter.

Zoals alle ketens is de kwaliteit afhankelijk van de zwakste link dus:

Ik gebruik een F5 met belichtingsmeter die in kleur meet (uniek en zooo juist)
          Mijn lenzen zijn altijd netjes gekuist (Kodak lens tissues en cleaning fluid)
          Op all mijn lenzen zitten UV filters van BW (als bescherming)
          All mijn prints worden in een pro labo ontwikkelt en op papier gezet
          (geen fnac of andere kraptoestanden)

De reactie van de meeste mensen die mijn foto's in handen krijgen: Amai - zo scherp!

Ligt natuurljk aan het materiaal, niet aan mij!

mvg,

Luc

PS: zie ook mijn post in forum "terzake" over lenzen

Comment

Hallo Luc,

Een mooie lijst lenzen. Dat die single focus lenzen uitstekend presteren is te verwachten.

De prestaties, als door jou beoordeelt van de zooms is erg interessant. Bedankt voor de informatie.

jacques.

Comment

Working...
            X