Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stabilisator ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: stabilisator ?

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Voor een fullframe is dat de EF 24-70 f2.8 IS, niet? Maar wat is dat een duur objectief, zeg!
    Idd héél duur en het heeft dan nog niet alle karakteristieken van het 17/55 model, het ontbeert immers I.S.
    D800 en een goed glasservies

Comment

Hola, je hebt gelijk! Ik was ervan overtuigd dat het om een IS lens ging. Vandaar ook vermeld in mijn link. Zal 't eens gauw aanpassen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Tollerke, je hebt volkomen gelijk: stabilisatie heeft geen effect op bewegende onderwerpen. Dat had ik verkeerd voor! Uit de vele reacties besluit ik: bij 55/70mm: liever een lichtsterke lens dan stabilisatie.

Vaes

Comment

Voor filmen kan stabilisatie op korte lenzen nuttig zijn, zie de 16-35 4 VR.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
            Idd héél duur en het heeft dan nog niet alle karakteristieken van het 17/55 model, het ontbeert immers I.S.
            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Hola, je hebt gelijk! Ik was ervan overtuigd dat het om een IS lens ging
            Ja, dat bedoelde ik dus
            I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

Comment

Nu... de TS op wiens topic je inpikte, moet nog aan z'n eerst toestel (1100D) beginnen. Sommigen daarvan evolueren nooit naar fullframe (zoals ikzelf, van 350D naar 50D naar 7D), en daarvoor is een EF-s objectief, zoals de EF-s 17-55 f/2.8 IS uitermate geschikt; misschien niet meteen om mee te beginnen, maar als je toch bij crop blijft... absoluut een aanrader!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Working...
              X