Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs 7D

    Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een 7D.
    Nu begin ik rond te kijken voor prijzen en valt het mij op dat deze prijzen de laatste maand op verschillende site's verhoogd is van 1200 euro naar 1300-1500 euro.
    Iemand hier een verklaring voor?

  • #2
    Re: Prijs 7D

    Ik denk dat het te maken heeft met de beschikbaarheid, Canon maakt ze waarschijnlijk niet meer... (nieuwe versie aan het maken)

    Ik zou nog even wachten, want als je met de iso van de 7d zult moeten werken

    Comment


    • #3
      Re: Prijs 7D

      dan spaar ik nog wel wat verder , vind 1500 euro veel geld voor een toestel dat binnekort vernieuwd word.

      Comment


      • #4
        Re: Prijs 7D

        2e hands vind je ze wel goedkoper.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Prijs 7D

          Oorspronkelijk geplaatst door bramvanuytven Bekijk bericht
          dan spaar ik nog wel wat verder , vind 1500 euro veel geld voor een toestel dat binnekort vernieuwd word.
          Of dat zo zal zijn is nog de vraag.
          Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Canon zich toen een beetje heeft laten gaan en teveel camera heeft gegeven voor het geld (er zat toen ongeveer evenveel in als in een 1D MkIII).
          De Nikon D7000 is wat beter van sensor maar verder is er geen echte concurrentie in de crops.

          Het is nog altijd een actuele camera, maar ik zou hem niet meer nieuw kopen.

          Dat de prijzen stijgen heeft vooral met de economische conjunctuur en de wisselkoersen te maken. Zie de lenzen.
          De 5D Mk II is ook duurder dan 2 jaar terug en die is al wel vernieuwd.

          Comment


          • #6
            Re: Prijs 7D

            Het wordt eigenlijk wel tijd dat ze de 7D gaan updaten, want ondertussen heeft bijna elke 1,6x crop camera van Canon dezelfde sensor.
            Maar als ze tegenwoordig iets updaten bij Canon, dan is het vooral de prijs die omhoog gaat...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Prijs 7D

              Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
              ... , want als je met de iso van de 7d zult moeten werken
              Sorry, dat is z.....

              Comment


              • #8
                Re: Prijs 7D

                Bij kamera-express in antwerpen 1249 euro en 5 jaar garantie.
                Met de firmware 2.0 die er aan komt voor mij nog steeds een dijk van een kamera.

                Comment


                • #9
                  Re: Prijs 7D

                  Ik vind de 7D overroepen. Ik snap de vogelaars niet die 6500 a 12000 euro uitgeven aan een lens en er dan een camera van (toen) 1200 euro aanhangen.

                  Koop dan een 1DmIII of IV he.

                  Ik heb nog getwijfeld om n 7D te kopen ipv n 5DII maar ik vond zijn prestaties op hoge Iso niet goed (eigenlijk al niet boven Iso 400).

                  Ik vind de vergelijking tussen de 7D en de 1DMIII niet opgaan.

                  Een 5DII is ook geen 1DsMIII light he.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijs 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Ik vind de 7D overroepen. Ik snap de vogelaars niet die 6500 a 12000 euro uitgeven aan een lens en er dan een camera van (toen) 1200 euro aanhangen.

                    Koop dan een 1DmIII of IV he.

                    Ik heb nog getwijfeld om n 7D te kopen ipv n 5DII maar ik vond zijn prestaties op hoge Iso niet goed (eigenlijk al niet boven Iso 400).

                    Ik vind de vergelijking tussen de 7D en de 1DMIII niet opgaan.

                    Een 5DII is ook geen 1DsMIII light he.
                    Dat was ook mijn eerste teleurstelling toen ik een 550D kocht. De sensor die Canon nu al jaren in hun APS-C bodies gebruikt (550D/600D/650D/60D/7D) vind ik matig presteren op vlak van ruis bij lichtjes hoge ISO waardes (ISO 800/1600) en dynamisch bereik bij lage ISO waardes (ISO 100-400). Op die vlakken moeten ze echt hun meerdere erkennen t.o.v. bvb Nikon.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijs 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      2e hands vind je ze wel goedkoper.
                      ...zou maar erg zijn indien niet (graptje)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijs 7D

                        Canon is inderdaad aan het knoeien met hun DSLR's. Ze brengen teveel uit in een korte tijd ipv 3 deftige toestellen uit te brengen: Beginner, semi-pro, pro zoals vroeger / 400D 40D 1Ds of 5D

                        Nu zit je al met de 650D die op de markt is, de 5D mkIII die enorm kostelijk is tegenover de 5D mkII toen die vrijkwam, nadien heb je de 1100D dan nog eens een 60D dan een 60Da dan 1DmkIV dan 1Dx ... dan een 7D tis echt allemaal teveel.

                        Ik wacht nu gewoon op een echte vervanger van de 5D mkII, de mkIII is zo een twijfelgeval, precies om zo snel ff de 5D users blij te maken met een paar upgrades. Maar zijn die paar upgrades echt die duizend euro waard.

                        Nu de 7D heb ik hier ook liggen ( van mijn ouders ) en ghoh, tis een goed toestel, AF is echt subliem tegenover mijn 5D, qua iso prestaties is het "ok" maarja tis geen 5D natuurlijk.

                        De 7D staat bij kamera express aan 1249€, misschien daar eens kijken anders?
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijs 7D

                          Ik vind bij de 7D (en ook bij de 500D) de kleuren al heel raar boven Iso 400.

                          Met mijn 'oud beestje' de 1DIII durf ik nog gerust vogels fotograferen op Iso 1250 als t moet.

                          Dat zou ik niet riskeren met n 7D.

                          Ik vind het ook niet logisch dat er nu geen pro toestel met cropfactor meer is ...

                          En de 1Dx is wel heel duur. Een 5DIII is wel beter dan de 5DII, maar voor die prijs mocht je wel n batterijgreep erbij hebben. Die van de 5DII past (natuurlijk) ook weer niet.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijs 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Ik vind bij de 7D (en ook bij de 500D) de kleuren al heel raar boven Iso 400.
                            Ik vind deze foto- genomen met een 7D op ISO 1600- niet zo raar ... http://www.flickr.com/photos/acwildlife/5211006663/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijs 7D

                              Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                              Ik vind deze foto- genomen met een 7D op ISO 1600- niet zo raar ... http://www.flickr.com/photos/acwildlife/5211006663/
                              Goed licht gehad.
                              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                              Comment

                              Working...
                              X