Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Occasie D700 of nieuwe D600?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

Inderdaad B, hetzelfde verhaal!

Daarom vind ik je beslissing om voor de D700 te gaan een gezonde reactie.

Ik heb deze reactie, over videoopname's of niet met een fototoestel, aangepast omdat dit niet paste in het topic dat aan de orde was.

Vrgtn Marcel
    Last edited by BaseLine; 4 november 2012, 10:00. Reden: Niet het juiste topic
    Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
    Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

Comment

Het is zeker niet nodig, maar als een camera dit kan dan wil ik natuurlijk wel dat deze dat ook goed doet.

Waarom men verwacht dat dit perfecte videobeelden zijn, kijk maar eens naar de beelden welke gemaakt worden met de 5d2.
      Deze beelden komen voor amateur-gebruik het dichtst bij de beelden van professionele opnameapparatuur.
      (Met een ordinaire camcorder behaal je nooit de DOF en Bokeh welke wel mogelijk is met een DSLR)

Bij mij komt er dus de D700 met misschien na verloop van tijd een Panasonic gh2/gh3 waarbij men de firmware kan kraken om de bitrate e.d. te verhogen, waardoor dit een "goedkope" oplossing wordt wanneer men videografie wilt gaan beoefenen.
      flickr
      facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BaseLine Bekijk bericht
        Inderdaad B, hetzelfde verhaal!

Toch wil ik hier de stok in het hoenderhok smijten,...ik begrijp niet goed waarom mensen verwachten van een fotocamera dat die perfecte videobeelden opneemt. Dat er sommige ook nog een punt van maken ook al zijn de fotoopname's degelijk, die bepaalde camera niet te kopen??

Waarom geen aparte camcorder aanschaffen en het fototoestel zijn werk laten doen voor wat het gemaakt is, foto's maken. Hetgeen ik helemaal niet begrijp van Nikon, Canon en andere merken om die videomodus in te bouwen, je gaat met je auto toch ook het gras niet afrijden!

Daarom vind ik je beslissing om voor de D700 te gaan een gezonde reactie.

Vrgtn Marcel
        Precies, ik vind foto's nemen al moeilijk genoeg

Comment

PaulM,

zoals je merkt heb ik mijn reactie aangepast, ik wil binnen dit topic
          niemand beledigen door een uitgesproken mening neer te schrijven.
          Iedereen beslist daar zelf over.

Mijn mening hieromtrent blijft dezelfde.

Bedankt voor je reactie.
          Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ~B~ Bekijk bericht
            Dan was er nog de laatste struikelblok voor mij. Graag had ik gehad dat de body ook videomogelijkheden had, daar de D700 dit niet had was ik toch van plan om naar de D600 over te stappen.
            Nu gezien het feit dat het diafragma niet aan te passen valt tijdens het filmen (tenzij je manuele lenzen hebt), en de toch niet zo scherpe video als de 5d2/5d3 heb ik besloten te wachten met video en volledig voor de D700 te gaan.
            5Dmk3 is een lachertje qua video, zeer onscherp gewoon tov van de D800 en D600. (D800 is haarscherp met enorm groot dynamisch bereik zonder nabewerking/verscherping in camera)

Comment

Dat de 5d3 slechter presteert dan de 5d2 weet ik ook, doch wanneer we naar de geleverde kwaliteit en scherpte kijken moet ik opmerken dat de 5d3 als scherpste uit de bus komt.

Hoewel ik weet dat digitalRev hun reviews niet altijd 100% serieus genomen moet worden, de beelden spreken voor zich.
              Hier is trouwens de link naar de vergelijking tussen de d600 - d800 - 5d3
              Nikon recently released their D600(http://bit.ly/NikonD600body) - a cheaper full frame DSLR - that seems to offer quite a lot of the perks of the D800(http:/...
              flickr
              facebook

Comment

Neem dan eens een andere reviewer, want digitalrev is enkel uit op kijkcijfers, niets van hen is objectief... Detail van video met de 5D mk3 is alles behalve goed, bekijk maar eens de video van bloom, dat duidelijk zegt dat de 5D de slechtste is qua scherpte.

Comment

En toch is duidelijk uit deze review dat de focussnelheid van de D600 de wensen overlaat

En al is digitalRev uit op kijkcijfers, wanneer ik de 3 beelden van de dslr's naast elkaar bekijk dan moet ik niet anders dan toegeven dat de d600 de minst scherpe uit de reeks is.
                  flickr
                  facebook

Comment

PaulM,

zoals je merkt heb ik mijn reactie aangepast, ik wil binnen dit topic
                    niemand beledigen door een uitgesproken mening neer te schrijven.
                    Iedereen beslist daar zelf over.

Mijn mening hieromtrent blijft dezelfde.

Bedankt voor je reactie.
                    Geen probleem hoor.

Paul

Comment

Lens is niet gelijk, instellingen ook niet, de compressie voor web is anders,... Dat een D600 niet top is in het donker zonder af-assist lampje en met alle focuspunten (middelste heeft hier geen probleem), is niet meer dan logisch voor een budget fullframe. Ik weet al zeker dat de D600 nog een stuk sneller focust dan mijn D7000 (dat al fantastisch is). Maar laten we het on topic houden.

Comment

D600 behalve als je snelle AF nodig hebt in slecht licht (zie review op youtube van digitalrev, D800 vs D600 vs 5DmIII) of de grotere body belangrijk vindt.
                        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Hallo, heb gisteren een D700 op de kop kunnen tikken, met 9000 clicks op de teller.
                          Zaterdag ga ik hem ophalen, ben wel benieuwd naar de eerste resultaten.
                          De volgende zoektocht, een goede portret fotolens. Ook tweedehands, ik heb geen ezeltje dat geld sch..t!

Comment

Tof, veel plezier ermee.
                            Portret lens zal je vast en zeker vinden hier.
                            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Hallo, heb gisteren een D700 op de kop kunnen tikken, met 9000 clicks op de teller.
                              Zaterdag ga ik hem ophalen, ben wel benieuwd naar de eerste resultaten.
                              De volgende zoektocht, een goede portret fotolens. Ook tweedehands, ik heb geen ezeltje dat geld sch..t!
                              Voor de prijs moet je zelfs een nieuwe 85/1.8 AFD niet laten liggen: http://www.artencraft.be/nl/nikon-85mm-f-18-af-3244
                              Heerlijke lens op de D700.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Heb de D700 reeds enkele jaren, voor mij was de overstap van DX naar FF ongeveer dezelfde verbetering als vroeger op analoog van kleinbeeld naar middenformaat, Ik vind de D700 super voldoet uitstekend zowel in studio als in moeilijke lichtomstandigheden, beelkwaliteit teoretisch iets minder dan van de D600, maar zal je in de meeste gevallen niets van merken, De D700 snelste sluitertijd is 1/8000 van de D600 1/4000 dat is toch wel een nadeel voor de D600, als je lichtsterke lenzen gebruikt vooral als je nog eens gaat inflitsen en bij sterk zonlicht. Je hebt ook een beter AF systeem en ook de D700 is robuuster gebouwd.

Comment

Working...
                                X