Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Occasie D700 of nieuwe D600?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Occasie D700 of nieuwe D600?

Mogelijkheid voor iso 50, bij de D600, maakt een stuk van het sluitertijd nadeel weer goed.
    D700 is erg goed. Voor een 'oud' toestel kan je 'm nog langs nieuwere plaatsen wat prestaties betreft. 12MP voldoet meestal wel. Nog niet tegengekomen dat het niet voldoende is. Meer MP geeft idd wat meer bijsnij vrijheid.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Petapixel: Time laps showing how quickly dust accumulates on nikon d600-sensors

"So it’s not just that the D600 is prone to dust, but the dust that it’s prone to is actually from inside the camera itself. Nikon hasn’t released an official statement regarding this issue as of yet, but it seems likely that the increasing reports and complaints will end up forcing the company’s hand".

Read more at http://www.petapixel.com/2012/11/21/...-d600-sensors/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BaseLine Bekijk bericht
        Hallo, heb gisteren een D700 op de kop kunnen tikken, met 9000 clicks op de teller.
        Zaterdag ga ik hem ophalen, ben wel benieuwd naar de eerste resultaten.
        De volgende zoektocht, een goede portret fotolens. Ook tweedehands, ik heb geen ezeltje dat geld sch..t!
        En, hoe bevalt 'ie?

Comment

StevenM,

ja vooral robuust, heb zaterdag met mijn 105mm enkele foto's genomen in de tuin.
          Mooi resultaat met realistische kleuren.

Hetgeen mij persoonlijk opviel was, dat ik met gemak het menu van de D700
          kon aanpassen naar mijn goesting, en ook de vele mogelijkheden die dit toestel biedt.

Het is zoals Paly stelt qua 12 pixels, voor mij voldoet deze camera met zijn pixels, ik streef geen extra vergrotingen na.

Ik hoop nog veel plezier te beleven met deze aankoop, en, het beloofd toch die richting uit te gaan!

Nog een vraagje tussendoor, er waren bij de camera twee geheugenkaarten, Sandisk Extreme III Compactflash 30MB/s 16GB.
          Hoe lang kun je zulke kaarten gebruiken?
          Last edited by BaseLine; 21 november 2012, 17:07.
          Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
          Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

Comment

Op Nikon Rumors dit te leze en test Read more on NikonRumors.com: http://nikonrumors.com/#ixzz2CsCsXR4F
            Niet zo schitteren
            Groeten
            Efex

Comment

Hallo,

een twee tal weken geleden de D700 gekocht, de vorige eigenaar had ook een 70-200mm 2.8 VRii te koop, maar die was reeds verkocht.
              Voor hem was dat de ultieme lens voor zowel portretfotografie als landschapsfotografie. Deze lens zou, volgens hem, over het hele spectrum gelijk blijven.

Wat is julie ervaring met deze lens?
              Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
              Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

Comment

Hallo,

een twee tal weken geleden de D700 gekocht, de vorige eigenaar had ook een 70-200mm 2.8 VRii te koop, maar die was reeds verkocht.
                Voor hem was dat de ultieme lens voor zowel portretfotografie als landschapsfotografie. Deze lens zou, volgens hem, over het hele spectrum gelijk blijven.

gebruik zelf canon, maar al een paar keer met deze lens gewerkt via een kennis die met nikon werkt. lens is stevig gebouwd, snel in focus etc. top lens. idd alleround inzitbaar hoewel ik voor landschappen zelden een 70-200 neem. zo'n lens koop je 'bijna' voort leven. en indien je overvallen word kan je en nog ferme tikken mee uitdelen (echt wel solide)
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Hallo,

Ik heb die VRII gekocht toen ik nog een D300 had en vond ze toen al goed. Mijne fotomaat heeft de VRI en die was een beetje minder scherp op f2.8 maar voor de rest weinig verschil.

Toen.....

Maar nu heb ik een D3 en laat die VRII zijn ware aard zien, die is gewoon ongelofelijk goed. Mijn beste lens tout court.
                  En volgens diverse testen is het de beste 70/200 ,eender welk merk.....
                  Ook komt de lens nu meer uit de zak omdat op een crop 70mm (omg105mm) dikwijls te veel tele was als aanvangsbrandpuntafstand.
                  En idd. zeker voor portretten buitenshuis gaat die er als eerste op.
                  D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                  X