Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Enkel slechts uitgebreid getest binnenshuis. Fotokes zullen voor het verlengde weekend zijn. Het kiezen voor een toestel met EVF was een grote gok; zeker als je een mooie prisma gewend bent; maar het beeld in de zoeker is helder en gedetailleerd genoeg om mee te werken. Nu kan ik tenminste deftige compo's maken in het bijna duister waar ik mij meestal bevind.
Ook de electronische waterpas die je in de zoeker kan laten verschijnen en het histogram in diezelfde zoeker zijn prachtige features. Het toestel voelt beduidend lichter aan dan mijn A900 maar is toch even groot. Alleen jammer dat mijn L-Bracket van mijn oude toestel niet past op de A99 en een nieuwe is blijkbaar nog niet op de markt.
Enkel slechts uitgebreid getest binnenshuis. Fotokes zullen voor het verlengde weekend zijn. Het kiezen voor een toestel met EVF was een grote gok; zeker als je een mooie prisma gewend bent; maar het beeld in de zoeker is helder en gedetailleerd genoeg om mee te werken. Nu kan ik tenminste deftige compo's maken in het bijna duister waar ik mij meestal bevind.
Ook de electronische waterpas die je in de zoeker kan laten verschijnen en het histogram in diezelfde zoeker zijn prachtige features. Het toestel voelt beduidend lichter aan dan mijn A900 maar is toch even groot. Alleen jammer dat mijn L-Bracket van mijn oude toestel niet past op de A99 en een nieuwe is blijkbaar nog niet op de markt.
Het is iets wat ik al paar keren heb vermeld, maar toch mss een goede tip voor u:
Als je raw fotografeert, kan je de creative style op portret zetten en contrast nog eens extra op -3 zetten. Schaduwen zijn minder diep, maar ruis is sneller zichtbaar als het donker wordt
Het is iets wat ik al paar keren heb vermeld, maar toch mss een goede tip voor u:
Als je raw fotografeert, kan je de creative style op portret zetten en contrast nog eens extra op -3 zetten. Schaduwen zijn minder diep, maar ruis is sneller zichtbaar als het donker wordt
Toch een tegenkanting op deze suggestie: als je dan het histogram gaat gebruiken om je belichting in te schatten, dan kan je wel eens verkeerd uitkomen!
Of is het histogram in de zoeker niet meer gelinkt aan de creative style die je gebruikt?
Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeckBekijk bericht
Toch een tegenkanting op deze suggestie: als je dan het histogram gaat gebruiken om je belichting in te schatten, dan kan je wel eens verkeerd uitkomen!
Of is het histogram in de zoeker niet meer gelinkt aan de creative style die je gebruikt?
G
De EVF met deze instellingen toont mij beter wat ik in raw zal (kunnen) bekomen...dus met bv minder diepe zwarts. -> Het histogram is (verbeter mij als ik fout ben) nog steeds wel gelinkt aan de creative style...maar dat is toch wat ik aangeef dat ik eigenlijk wil? (meer DR uit de Raw file en meer DR in de EVF)
Een van mijn allereerste opmerkingen over de A77 was dat het histogram niet zo goed overeenkomt met het eindresultaat als bv op een A700. Of anders gezegd, ik betrouw niet meer op het histogram met een A77 (in de zoeker dan, wel na het nemen van de foto).
Anderzijds merkte ik ook dat ik het histogram niet meer gebruik door de EVF...ik betrouw het resultaat dat ik ZIE ondertussen meer (ook door ervaring met de EVF) dan het histogram dat hij weergeeft.
Zoals ik het ervaar, is het net een voordeel van deze instelling aangezien het dichter zal aanleunen bij wat je in PP nog uit de raw file zal kunnen puren
Yesterday night it was time for me to introduce the new Sony Alpha99 to the public at the auditorium in Dubai at the Gulf Photo plus photo weekend. These are the kind of shows that really make me nervous. It’s not a standard seminar, it’s the introduction of (in my opinion) one of the most […]
niet verwonderlijk denk ik, voor canon gebruikers zal de a99 met bijhorende sony-zeiss lenzen waarschijnlijk wel een kleine openbaring zijn wat beeldkwaliteit betreft.
zelfs de a900 presteert op lagere ISO nog beter dan de 5dmkiii.
Zelfs de nikon d800 met nikon 24-70 f2,8 is niet echt overtuigend, is allemaal wel technisch in orde maar dat mist iets.
fuji heeft ook die aparte beeld kwaliteit de E-1 lijkt me een heel schitterend toestel, toch wat meer volwassener dan de x-pro1.
niet verwonderlijk denk ik, voor canon gebruikers zal de a99 met bijhorende sony-zeiss lenzen waarschijnlijk wel een kleine openbaring zijn wat beeldkwaliteit betreft.
zelfs de a900 presteert op lagere ISO nog beter dan de 5dmkiii.
Zelfs de nikon d800 met nikon 24-70 f2,8 is niet echt overtuigend, is allemaal wel technisch in orde maar dat mist iets.
Waar haal je die onzin vandaan? Ik durf te wedden dat je nog geen eens 1 van de drie in je handen hebt gehad. Waarschijnlijk reageer je hier niet op want je weet dat je gewoon bevooroordeeld bent. Is het niet een beetje kleinzielig om altijd maar te proberen tegen iedereen hun schenen aan te schoppen?
Ben benieuwd wat de a99 voor score haalt op dxo mark! De specs klinken in ieder geval indrukwekkend!
is niet de bedoeling om tegen iemand zijn schenen te schoppen, schrijf enkel wat ik zie en wat ik ervaar en dat is zekers geen onzin, jij reageert waarschijnlijk om dat je je benadeelt voelt, ik kan dat begrijpen hoor.
Sommige mensen zouden ze echt moeten bannen!
Ik post niet veel berichtjes op dit forum Puerte, maar ik kom regelmatig berichten tegen van jou en het enige wat jij doet is alles wat niet-Sony is proberen onderuit te halen. Denk dat Remco_RC toch gelijk heeft.
Jammer dat je nooit eens inhoudelijk ergens commentaar op geeft.
Te triest voor woorden gewoon.
Frank Doorhof in de studio bij Scott Kelby en heeft een Sony A99 met 24-70 Zeiss bij, TheGrid. Als hij een deal kan sluiten met Sony zal die overstappen van Canon.
Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50 Mijn bird foto's en urbex foto's
Zegt dat hij eerst vooroordelen had toestel te gebruiken omdat het sony was en niet Canon of nikon en ook omdat het toestel gebruik maakt van een EVF.
Na gebruik vond hij EVF super en gemakkelijker te gebruiken dan OVF (WYSIWIG), en vindt het samen met het groot dynamisch bereik en de kwaliteit van de lenzen een van de grootste pluspunten van het toestel.
Natuurlijk zit hij met groot kapitaal aan canon materiaal wat overstappen moeilijk maakt, of sony iedereen moet sponsoren die in die situatie zit ?
"The SLT-A99 is a feature-rich camera that still provides a wealth of easily accessed manual user controls. It stands out as the only full frame camera to offer in-body stabilization, an EVF and articulated rear screen. Budding videographers will enjoy brisk AF performance as well as the option to output uncompressed video.
We have to applaud Sony's forward-thinking efforts to leverage all of its existing technology - including its high quality OLED EVF - into its flagship model and not be afraid to look beyond the status quo of what a full frame DSLR-style camera should be. Add impressive dynamic range, top-notch low-light performance and impressive video specifications and the Sony A99 comfortably earns our highest honor, the Gold Award."
Ik zal er ooit wel eens van wat dichterbij naar kijken, wanneer ze gemakkelijker tweedehands te vinden zijn, of aan een wat lagere prijs .
Comment