Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A99

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A99

Heb een sony a 330 met zowel tamron als sony lensen. Heel de discussie is inderdaad zeer raar.
    Ben uit omgeving Diest en wil eventueel wel eens kijken naar je camera en/of lensen.
    Bij ons in de avondles digifoto pro 3 maken ze er geen enkel probleem van of je sony, canon of nikon fan bent.
    Is mijns inziens kwestie wie lesgeeft.
    Heb zelf een zoon van 16 met auti dus dat is ook geen probleem.

Comment

Sorry luccos, maar ik vrees dat je met je post in het foute topic zit.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dekeuj Bekijk bericht

Ik vrees alleen dat die 25 plaatsen al lang gereserveerd zullen zijn ondertussen.
        Is er nog plaats? En waar kan je je inschrijven, heb het blijkbaar gemist.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Is er nog plaats? En waar kan je je inschrijven, heb het blijkbaar gemist.
          Een paar uitverkozenen onder ons hebben de eer gehad om een persoonlijke invitatie (per mail) te mogen ontvangen om een exclusieve sneak-previewavond bij te wonen in Zaventem.

Tijdens deze avond zullen wij, de uitverkorenen, heerlijke snacks en een presentatie over de camera voorgeschoteld krijgen. En ook de kans om deze revolutionaire camera (en de bijbehorende lenzen en accessoires) zelf uit te proberen.

Klinkt allemaal ontzettend leuk en super-exclusief hé?

Ik vrees alleen dat er heel wat meer dan 25 mensen deze (kans tot een) uitnodiging hebben mogen ontvangen .

Comment

Ik ben er ook bij :-p
            Sony A550 + glas

Comment

Het lijkt er in ieder geval op dat de A99 een verderzetting is van het concept van de A77 en A57, maar dan met een full frame sensor. 24 MP is voor de meeste gebruikers meer dan voldoende denk ik (wanneer ik zelf vergelijk met de A77).
              Ik ben meer dan tevreden met de A77, je ziet inderdaad veel beter waar je mee bezig bent in de zoeker, de informatie die wordt gedisplayed is relevant en de knoppen staan logisch. Daarom voel ik me nu niet echt aangetrokken tot de A99. Boven op de hotshoe en de focus limiter is er niet echt veel meer dan de sensor, wat me toch niet aanspoort om bijna 3000 € te investeren, voor marginaal betere beelden en beter dof.
              Moest ik echter nog een A700 gehad hebben en moeten upgraden, dan was de keuze al wat moeilijker geweest.
              Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                Wie gaat dinsdag trouwens naar de A99 sneak preview?
                Aanwezig

Comment

En, hoe was het nog gisterenavond ?
                  Zelf met het toestel kunnen spelen ?
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Op momenten leek het meer op een debat

Er waren ook nexen! De nex 6 is helemaal zoals je zou verwachten, top-of-the-line EVF, 16 MP sensor, 2 wieltjes (maar niet optimaal benut. In A-stand heeft enkel het bovenste wieltje een functie, onderste wieltje is inactief, hopelijk verandert dit nog)...erg dichtbij een ideale nex! AF was nu niet zooooooooooooo bijzonder onder de geteste omstandigheden als je zou hopen met hun hybrid AF...Had op een iets grotere sprong gehoopt met dit nieuwe model

A99 had betere grip, knoppen zachter, iets hogere kwaliteitsfeel! AF-range werkt inderdaad met alle lenzen, erg prettig en nuttig! AF was echt snel en erg accuraat met de Zeiss 16-35 en 24-70 (dat zijn nu toevallig ook snelheidsmonsters)...maar de AF-punten zijn erg gecentreerd...(dat heb je met de AF-module van de A77)

Was toch wel erg verbaasd van de high iso!!! Ben natuurlijk een A77 gewoon, niet de high-iso referentie , maar mensen gaan weinig te klagen hebben over de A99!
                    Jammer van het ontbreken van een popup-flash (als trigger), zelfde EVF (hoewel erg goed en ik erg grote fan, nog beter mag altijd é) en vooral geclusterde AF-punten (dan bedoel ik niet de 102 andere punten)...

Er wordt ook zoveel gebabbeld dat je niets echt serieus kunt testen, firmware was duidelijk pre-productie en verschillend op de 3 of 4 A99's :-) HDR mode te pas en te onpas, geen burst op een van de A99 mogelijk, dus duidelijk nog pre-productie firmware

Bedankt Sony! 't was een leuke avond!
                    Last edited by Portmixus; 19 september 2012, 11:59.

Comment

Ja, was ik wel graag bij geweest, maar een dag heeft slechts 24u hé .

Nex-6 interesseert me meer dan a99 op dit moment. Spijtig te lezen dat er toch niet zoveel verbetering op de AF zit.
                      Maar anderzijds natuurlijk wel veel andere plussen. Dit is toch wel de ideale mix van Nex-7 en 5N voor mij.

a99 zegt me minder om ik qua FF eigenlijk heel content ben van die a900.
                      Er komen zonder meer goeie beelden op iso3200 uit (met sterk op maat aangepaste instellingen), dus dat is genoeg voor mij.
                      En AF, zoeker, gebruiksgemak enz zijn ook allemaal ruim OK voor mij, dus ik ga lekker met a900 verder .
                      Dat van die gecentreerde AF-punten: dat is bij de a900 net hetzelfde hé.

Mogen we bij een volgende release trouwens nog dergelijke avonden verwachten ?

Comment

AF-range werkt inderdaad met alle lenzen, erg prettig en nuttig!
                        misschien heeft sony belgie een andere versie van dit toestel, had ik wel graag eens willen zien, goed als ze dit dan ook zouden verkopen in belgie, maar sony zelf schrijft het volgende:
                        From launch, new AF-D mode is supported by the SAL2470Z, SAL2875, SAL50F14, SAL300F28G2, SAL70400G and SAL500F4G lenses. More lenses will be supported via future firmware updates.

als je de 300 en de 500 buiten beschouwing laat blijven er maar 4 over 24-70,28-75,50mm en de 70-400.
                        welke men nog gaat toevoegen is niet bekend maar vrij zeker niet alle lenzen, en wat met 3th party lenzen ?
                        Last edited by puerte; 19 september 2012, 13:26.

Comment

Ik heb paar dagen geleden gezwegen, maar ik dacht van in't begin dat AF-D en AF-range 2 verschillende zaken waren...iedereen stelt ze als hetzelfde, maar waar zie je zelf in je beschrijving dat het over AF-range gaat?

AF-D gaat over het gebruik van 102 AF punten...zo heb ik het tenminste altijd begrepen en heb dat gisteren getest. Nu durf ik het luidop zeggen
                          De geteste lens was de 16-35 en heb getuigen AF-range werkt dus minstens met alle in-house lenzen!

De camera herkent de afstand tot het onderwerp (is niets nieuw) en de camera stelt gewoon limieten voor deze afstanden = AF-range.
                          AF-D is specifiek voor het gebruik van de 102 on-sensor PD pixels, en die vereisen AF-D compatibele lenzen...

Ik had gisteren de kans, maar toch niet getest met sigma lenzen... (heb het nu over AF-range )

Persoonlijk denk ik dat AF-range wel zou werken met sigma lenzen, AF-D kunnen we vrij zeker vergeten...

EDIT: als je je eigen link leest, zie je dat AF-D en AF-range in 2 verschillende paragrafen staan...ongelukkig achter elkaar gezet...misschien was je daardoor verward?
                          EDIT2: Het wordt op sommige site's bevestigd dat het werkt met alle lenzen, op dpreview zeggen ze er helemaal niets over, imaging resource zegt het zelfs verkeerdelijk
                          Last edited by Portmixus; 19 september 2012, 14:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Dat van die gecentreerde AF-punten: dat is bij de a900 net hetzelfde hé.
                            Inderdaad...en ik vind dat opnieuw "helaas"... De A900 had ook een eigen AF-module, deze is gewoon die van de A77 als je het mij vraagt...vrij extreem gecentreerd vind ik zelfs!

Over de AF van de nex6: neem mij ook niet op mijn woord, heb dat niet specifiek getest, heb de pancakezoom gebruikt en de 10-18...het was een normaal verlichte kantoorruimte dus...'t kan zijn dat het in andere omstandigheden wel echt beter is! Heb er niet specifiek op gelet, moeilijk als je met zoveel mensen in een ruimte zit en al het gebabbel Het viel mij gewoon op dat het geen WAAAAW was...Alleszins geen achteruitgang hoor Misschien een minder grote vooruitgang als men zou hopen of zo...
                            Last edited by Portmixus; 19 september 2012, 14:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              welke men nog gaat toevoegen is niet bekend maar vrij zeker niet alle lenzen, en wat met 3th party lenzen ?
                              Welke men gaat toevoegen blijkt al wel bekend blijkbaar...doe eens een google search

Ik vrees geen AF-D voor Minolta lenzen...

EDIT: * Only available for still images. Compatible lenses: Vario-Sonnar T * 24-70mm F2.8 ZA SSM ,28-75mm F2.8 SAM, 50mm F1.4*, 300mm F2.8 G SSM II ,70-400mm F4-5.6 G SSM, 500mm F4 G SSM. *Dit gaat over de SAL50F14

By the spring of 2013, will add six following the firmware upgrade. Planar T * 85mm F1.4 ZA, Sonnar T * 135mm F1.8 ZA ,70-300mm F4.5-5.6 G SSM ,70-200mm F2.8 G, 100mm F2.8 Macro, 300mm F2.8 G SSM. *de CZ50 F1.4 mogen we ook aan dit rijtje toevoegen, maar aangezien het geen officiële lens in het gamma is hebben ze deze wellicht eruit gelaten...

link: http://www.sony.jp/ichigan/products/...feature_2.html inclusief 2 duidelijk aparte paragrafen over AF-D en AF-range
                              Last edited by Portmixus; 19 september 2012, 14:52.

Comment

Welke men gaat toevoegen blijkt al wel bekend blijkbaar...doe eens een google search

Ik vrees geen AF-D voor Minolta lenzen...

EDIT: * Only available for still images. Compatible lenses: Vario-Sonnar T * 24-70mm F2.8 ZA SSM ,28-75mm F2.8 SAM, 50mm F1.4*, 300mm F2.8 G SSM II ,70-400mm F4-5.6 G SSM, 500mm F4 G SSM. *Dit gaat over de SAL50F14

By the spring of 2013, will add six following the firmware upgrade. Planar T * 85mm F1.4 ZA, Sonnar T * 135mm F1.8 ZA ,70-300mm F4.5-5.6 G SSM ,70-200mm F2.8 G, 100mm F2.8 Macro, 300mm F2.8 G SSM. *de CZ50 F1.4 mogen we ook aan dit rijtje toevoegen, maar aangezien het geen officiële lens in het gamma is hebben ze deze wellicht eruit gelaten...

link: http://www.sony.jp/ichigan/products/...feature_2.html inclusief 2 duidelijk aparte paragrafen over AF-D en AF-range
                                ok, bedankt voor de duidelijke uitleg, sorry voor de verwarring die ik gecreëerd heb !

Comment

Working...
                                X