Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A99

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A99

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    sorry, vind nergens nog iets terug van nieuwe kitlens, waarschijnlijk copy-paste error van dpreview, lijken het ondertussen aangepast te hebben
    (geruchten zijn den dag van vandaag betrouwbaarder dan officiële aankondigen van populaire foto site's )

Comment

Die AF-range wordt iets zeer interessant! Meestal gebruiken we focuslimiters om AF snelheid te versnellen en hunten te verminderen...maar als je het op elke lens hebt en een WILLEKEURIGE range kan instellen...dan krijg je dit:

Merk op hoe de camera aanvankelijk (logischerwijs) op de banden in de voorgrond scherpstelt, maar na het aanpassen van de range...magic! (en merk ook op hoe snel de AF reageert!!!)

Die AF-range leek mij aanvankelijk iets leuks als extra, maar persoonlijk zie ik het voor mij stilaan als een "gouden" feature waar ik goed gebruik van zou maken!... Idem in dit filmpje vanaf de 52ste seconde:

REGISTER NOW FOR A99 UPDATES: http://www.sony.com.au/microsite/register/fullframeMeet Sony's new flagship A99 - the future of photography and cinematography....

Camera filmt de zanger, maar pant achter het publiek door...de hoofden van de fans verschijnen in beeld en de AF zou op de achterzijde van de hoofden van de fans scherpstellen...maar met de A99 en de AF range kan je dus een nauwere range instellen dat enkel op de zanger scherpgesteld kan worden! (Vraag mij enkel af hoe de camera reageert als de AF-module eventjes "niets" ziet...en misschien zou beginnen hunten in de nauwe, zelf-ingestelde range?)

Knap!!!

Comment

Inderdaad heel nuttig.

Net als bij de manuele limiters op Minolta-tele's.

Ik zie het vooral als nuttig om bv. AF-hunting in de dichtsbijzijnde 250 m. uit te schakelen, bv. op een airshow.
        Of enkel focus op de eerste 20 m. bij een optreden of zo.

Dat beperkt hunting en versnelt AF-locking enorm.

Persoonlijk ga ik zoiets niet gebruiken om op een meter precies AF te bepalen, maar anderen misschien wel natuurlijk .
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Daar dacht ik ook aan - bij een 300/2.8 kan je die afstanden manueel instellen, maar zoiets op de A77....

Misschien met een firmware-update ...Tenslotte kreeg de A700 ook pas heel laat z'n versie 4, rond de release van de A900 dacht ik.

Die smart teleconverter dient toch tot niets...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

focuslimiter werkt nog niet voor alle lenzen (firmware updates) en zal waarschijnlijk nooit voor alle objectieven werken, en wat voor de 3th party lenzen

interessant videoke, fieldtest a99
            The A99 is Sony's new flagship, with the SLT design promising amazing autofocus. To test this, Chris Niccolls from The Camera Store went to Wild Rose Motocr...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dekeuj Bekijk bericht

OK, de foto's zijn verkleind naar 10 Mp, dus ietsje moeilijker om te beoordelen. Maar mij lijkt het bij deze camera op het vlak van ruis in elk geval dik in orde te zijn.
              Ik heb de RAWfiles van die Spaanse website aangepast zodat ze opengaan in CaptureOne.
              Ruis in de foto op ISO2500 is vergelijkbaar met die van de A77 op ISO800 (NR uitgeschakeld voor de vergelijking). Een pak beter dus!

G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

Die smart teleconverter dient toch tot niets...
                Voor een keer toch niet eens Joris Tenzij je bedoelde: "...dient toch tot niets...voor mij"
                Het is wat je er zelf mee doet é: stel een doorsnee fotograaf die een SLT koopt. Die persoon is niet zo overdreven handig met computers...die kan nu "plots" zonder een kleinere zoeker te hebben met een druk op de knop een uitsnede in zijn zoeker zien en "gratis" wat meer mm's krijgen! Dat is het leuke aan de EVF vind ik, je beeld blijft steeds even groot

Vriend van mij heeft onlangs als eerste camera een A65 gekocht, nu een 18-135 en die gebruikt de Smart TC knop enorm veel...megapixels zegt hem niets, hij kan dankzij de EVF zijn compositie kiezen op het moment zelf (en met het centrum van de lens...nadeel is wel dat je maar 1 scherpstelpunt hebt) en wat achteraf croppen betreft...daar wil hij zich allemaal niet mee bezig houden

Wie gaat dinsdag trouwens naar de A99 sneak preview?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                  Voor een keer toch niet eens Joris

De mate waarin sommigen het hier gewoonlijk met elkaar eens zijn, is zodanig groot dat het eigenlijk toch wel tijd wordt om samen eens ergens een glas te gaan drinken hé .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Die AF-range wordt iets zeer interessant! Meestal gebruiken we focuslimiters om AF snelheid te versnellen en hunten te verminderen...maar als je het op elke lens hebt en een WILLEKEURIGE range kan instellen...dan krijg je dit:

Merk op hoe de camera aanvankelijk (logischerwijs) op de banden in de voorgrond scherpstelt, maar na het aanpassen van de range...magic! (en merk ook op hoe snel de AF reageert!!!)

Die AF-range leek mij aanvankelijk iets leuks als extra, maar persoonlijk zie ik het voor mij stilaan als een "gouden" feature waar ik goed gebruik van zou maken!... Idem in dit filmpje vanaf de 52ste seconde:

REGISTER NOW FOR A99 UPDATES: http://www.sony.com.au/microsite/register/fullframeMeet Sony's new flagship A99 - the future of photography and cinematography....

Camera filmt de zanger, maar pant achter het publiek door...de hoofden van de fans verschijnen in beeld en de AF zou op de achterzijde van de hoofden van de fans scherpstellen...maar met de A99 en de AF range kan je dus een nauwere range instellen dat enkel op de zanger scherpgesteld kan worden! (Vraag mij enkel af hoe de camera reageert als de AF-module eventjes "niets" ziet...en misschien zou beginnen hunten in de nauwe, zelf-ingestelde range?)

Knap!!!
                    en dat op iso2000
                    En deze AF-FD/CD zit nu ook in de Nex6? Lijkt mij ideaal om eens plaatjes van mijn sport met te schieten.

Comment

Wie gaat dinsdag trouwens naar de A99 sneak preview?
                      Ik ben aanwezig .
                      about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                        Ik ben aanwezig .
                        Dat wordt een 2e keer dat we elkaar "toevallig" ontmoeten
                        Wie doet nog mee voor een BD-Sony onderonsje?

Comment

Ik kan er niet bij zijn die dag...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Ik kan er niet bij zijn die dag...
                            Vind ik wel jammer, had er eens op gerekend elkaar eens te ontmoeten...misschien moeten we van dat "pintje samen" Sony dag eens werk maken?
                            Misschien wil Sony wel een handje helpen

Comment

Inderdaad, vind ik ook jammer, maar helaas.

Eens afspreken in het begin van de herfstvakantie of zo ?
                              Laten we daar maar een apart topic van maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                                Ik ben aanwezig .
                                Misschien dat ik me toch nog voor dit event ga inschrijven als jij er ook naartoe gaat. Als is het dan een heel eindje rijden voor mij.
                                Jammer dat Paul (K-2) er niet kan bij zijn. Het is geleden van de Dyxum meeting van "de Quaeye Werelt" dat ik jullie beide nog eens heb gezien.

Ik vrees alleen dat die 25 plaatsen al lang gereserveerd zullen zijn ondertussen.

Comment

Working...
                                X