Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel na "Wat kost het allemaal"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Tom
    Schijnt nochtans toch een pak verschil te zijn ...
    Da hangt af van de lenzen die ge gebruikt..
    .....Dyslexie.......

Comment

Originally posted by Tom
      Euh .... de D1 heeft dus een ander AF mechanisme dan de D100.
      Dat schijnt dus pakken sneller te zijn dan dat van de D100. Het is het CAM1300 systeem van de F5 tov het CAM900 systeem van de f80.

Dat zal ook wel schelen in af speed denk ik ......
      Mijn AF'kes zijn snel genoeg op m'n D100.En in 't slechste geval begrens ik de range zodat hij gaat focussen tussen de opgegeven afstanden.En dan zijn ze snel genoeg.
      Danny's Photosite

Comment

De cam1300 is een pak sneller, waar, op de andere dan het centrale focuspunt, cam2000 (D2H) is daarin nog verbeterd.

De D1(H en X) zijn zeer zeker superieur aan de D100/70 wat AF betreft. Maar als je enkel op de centrale sensor werkt, zijn de D100 en D70 haast identiek zo snel in het focussen.

Het grote verschil merk je pas wanneer je bewegende voorwerpen (sport) gaat tracken, dan zie je dat CAM1300 en CAM2000 op alle sensoren dezelfde accuractie en snelheid geeft, terwijl CAM900 daar een stuk trager is.

Pas als je bv een AF-S lens zoals de 70-200 VR of 300 prime op een F5 of D2H zet, zie je het enorme verschil, nogmaals bij het gebruik van alle sensoren (dynamic AF). Als je een statisch onderwerpt fotografeert met enkele centrale sensor (single AF) dan is CAM900 met een AF-S lens niet echt trager dan bij de CAM1300...

ik heb die zaken reeds uitvoerig aan de tand gevoeld, en ik besef meer dan eens dat het vooral in sport een groot verschil maakt, omdat je met CAM1300 en zeker CAM2000 heel snelle onderwerpen kan blijven tracken zonder een onscherp beeld te krijgen (zeker als je de mode inschakelt waarbij de ontspanner altijd kan ingedrukt worden)

Comment

niet dus, de prestatie hangt af van de camera, elke AF-S lens doet nethetzelfde ...

Originally posted by ANCHOR
          Originally posted by Tom
          Schijnt nochtans toch een pak verschil te zijn ...
          Da hangt af van de lenzen die ge gebruikt..

Comment

you bet ... scheelt een pak, zeker op de buitenste sensoren

Originally posted by Tom
            Euh .... de D1 heeft dus een ander AF mechanisme dan de D100.
            Dat schijnt dus pakken sneller te zijn dan dat van de D100. Het is het CAM1300 systeem van de F5 tov het CAM900 systeem van de f80.

Dat zal ook wel schelen in af speed denk ik ......

Comment

Originally posted by Phille
              De D1(H en X) zijn zeer zeker superieur aan de D100/70 wat AF betreft. Maar als je enkel op de centrale sensor werkt, zijn de D100 en D70 haast identiek zo snel in het focussen.

Die centrale sensor bedoelde ik.Den Tom die snapte mij weer niet hé
              Danny's Photosite

Comment

Working...
              X