Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

terug van repairservice en alles onscherp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • terug van repairservice en alles onscherp

    Ik ben de afgelopen weken mijn Nikon D7000 kwijtgeweest vanwege kapotte sluiterlamellen.
    Vandaag mijn toestel teruggekregen.

    Shutter unit vervangen. Mirror driving unit en ccd sensor zijn gereinigd.

    Klinkt allemaal goed, dacht ik eerst.

    Maar nu ben ik weer foto's aan het maken, maar al mijn lenzen zijn opeens onscherp. Voor de reparatie waren mijn lenzen gecalibreerd en haarscherp. Maar nu is daar niets meer van te zien. Met autofocus via liveview zijn er trouwens geen problemen.

    Kan dit verband hebben met elkaar? Shutter unit vervangen Mirror driving unit en ccd sensor schoonmaken en dat hierdoor al mijn lenzen back-en frontfocus vertonen?
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

  • #2
    Re: terug van repairservice en alles onscherp

    EN wat zegt repair center ? Als je daar nog geen contact mee hebt gehad. Dan zou ik dat eerst doen ;-)

    Comment


    • #3
      Re: terug van repairservice en alles onscherp

      Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
      EN wat zegt repair center ? Als je daar nog geen contact mee hebt gehad. Dan zou ik dat eerst doen ;-)
      Ik heb Nikon service gebeld en volgens hen kan dat niets met elkaar te maken hebben. Maar feit blijft, lenzen zijn onscherp
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

      Comment


      • #4
        Re: terug van repairservice en alles onscherp

        Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        ccd sensor zijn gereinigd.
        Knap in een D7000 iets reinigen wat er niet inzit.
        Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        Voor de reparatie waren mijn lenzen gecalibreerd en haarscherp. Maar nu is daar niets meer van te zien. Met autofocus via liveview zijn er trouwens geen problemen.
        Of de camera is gereset of er zit gewoon hele nieuwe electrionica in, zodat de instellingen ook weg zijn.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: terug van repairservice en alles onscherp

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Knap in een D7000 iets reinigen wat er niet inzit.
          Of de camera is gereset of er zit gewoon hele nieuwe electrionica in, zodat de instellingen ook weg zijn.
          Heb alleen maar overgenomen wat er op de reparatiebon stond. weet ook wel dat het een cmos is.
          Nee alle instellingen zijn gelijk gebleven. Heb net een test gedaan Mijn 35mm is van -5 naar +19 gegaan.
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: terug van repairservice en alles onscherp

            Blijft een vreemd verhaal van het repair center. De afwijking die jij beschrijft is wel heel erg groot. (ga ervan uit dat deze klopt) ;-) Dan lijkt het erop dat de reparatie niet goed is uit gevoerd. Ik zou dus nog een keer bellen of langs gaan. En anders rechtstreeks contact opnemen met Nikon. Kijken wat zij kunnen betekenen hierin.

            Neem aan dat zij zelf het materiaal wat ze repareren ook testen. Quality control ?

            Comment


            • #7
              Re: terug van repairservice en alles onscherp

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              Ik ben de afgelopen weken mijn Nikon D7000 kwijtgeweest vanwege kapotte sluiterlamellen.
              Vandaag mijn toestel teruggekregen.

              Shutter unit vervangen. Mirror driving unit en ccd sensor zijn gereinigd.

              Klinkt allemaal goed, dacht ik eerst.

              Maar nu ben ik weer foto's aan het maken, maar al mijn lenzen zijn opeens onscherp. Voor de reparatie waren mijn lenzen gecalibreerd en haarscherp. Maar nu is daar niets meer van te zien. Met autofocus via liveview zijn er trouwens geen problemen.

              Kan dit verband hebben met elkaar? Shutter unit vervangen Mirror driving unit en ccd sensor schoonmaken en dat hierdoor al mijn lenzen back-en frontfocus vertonen?
              heb je al gecontroleerd of de dioptrie werd aangepast?

              Comment


              • #8
                Re: terug van repairservice en alles onscherp

                Oorspronkelijk geplaatst door GameBE Bekijk bericht
                heb je al gecontroleerd of de dioptrie werd aangepast?
                Daar ligt het niet aan. Dioptrie is puur voor de zoeker en ziet er scherp uit. Het gaat om de foto zoals ik hem op het scherm zie.
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #9
                  Re: terug van repairservice en alles onscherp

                  Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                  Blijft een vreemd verhaal van het repair center. De afwijking die jij beschrijft is wel heel erg groot. (ga ervan uit dat deze klopt) ;-) Dan lijkt het erop dat de reparatie niet goed is uit gevoerd. Ik zou dus nog een keer bellen of langs gaan. En anders rechtstreeks contact opnemen met Nikon. Kijken wat zij kunnen betekenen hierin.

                  Neem aan dat zij zelf het materiaal wat ze repareren ook testen. Quality control ?
                  Op zich hebben ze de reparatie wel goed uitgevoerd, want sluiterlamellen zijn vervangen en werkt gewoon. Maar ze hebben gewoon iets veranderd. Heb nu inmiddels 3 lenzen getest op 1.8. En allemaal zijn ze van - naar de + gegaan. En in het gebied van +15 tot +20.
                  Heb het met de batterijentest gedaan zoals hier vaker besproken. Een foto via liveview, want die zijn altijd het scherpst en de rest via zoeker van +20 naar -20. Foto's die scherpte halen van liveview zitten allemaal tussen de +15 tot +20
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: terug van repairservice en alles onscherp

                    Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                    Nee alle instellingen zijn gelijk gebleven. Heb net een test gedaan Mijn 35mm is van -5 naar +19 gegaan.
                    Dan lijkt het erop dat je sensor verplaatst is of je AF sensoren, maar de sensor zit wel dichter bij de sluiter.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: terug van repairservice en alles onscherp

                      Ik blijf erbij ermee terug !!

                      Comment


                      • #12
                        Re: terug van repairservice en alles onscherp

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Dan lijkt het erop dat je sensor verplaatst is of je AF sensoren, maar de sensor zit wel dichter bij de sluiter.
                        Ik ben zelf ook van mening dat ze er misschien tegenaan getikt hebben. Heb net nog foto's gemaakt van reallife-situaties en er is absoluut een grote afwijking.
                        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: terug van repairservice en alles onscherp

                          Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                          Ik blijf erbij ermee terug !!
                          Ik heb ook al contact opgenomen met Nikon te Beverwijk en ik ga volgende week langs.
                          Toestel zal dan opnieuw geijkt worden. En als het goed is, kan ik erop wachten.
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                          Comment

                          Working...
                          X