Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kost het allemaal??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik antwoordde met een foto, een foto die niet te maken was met een compactje, weet je nog ?
    Deze foto had ik met mijn 70-200 ook kunnen maken (zelfs op 1/10 en ook uit de hand) maar met de goedkopere 24-85 (3,5/4,5) had ik meer problemen gehad, en ook met een "kitlens" zéér zeker.
    We zijn er bijna......
    Moet je nog een close-up hebben van een gezicht, heb ik. Heeft het nog zin ?

    Tussen haakjes ik tevreden over mijn foto's ? Ja soms. En héél soms heb ik nood aan een voor mij althans te dure lens. Aan die limieten zit ik vast.

    "Al over de zuiverheid van de lens gesproken? Distortions? Flare? Bouwsterkte"
    Dat lenske dat aan mijn bakske hangt is m.i. minstens even goed als een kitlens.....en evengoed met de hand te bedienen (al heeft die ook een trage electr zoom 'k zal 't er maar bij zeggen).

    Comment


    • Originally posted by Sonyke
      Originally posted by Kevlar
      Klopt absoluut Henk en sowieso in de vergelijking die er zou moeten zijn met Jochen is deze sowieso al waardeloos want gemaakt met bijna 3 stops meer licht(en ja ik hou dan rekening met je snellere lens) en als je de foto zou maken met 2 stops meer dus ISO 400 dan zou de ruis al niet meer te overzien zijn vrees ik. Want zelfs in deze crop zie ik toch al verdomd veel ruis. Maar de foto zelf vind ik een mooie hoor en de ruis gezien de rook helemaal niet storend. Maar das natuurlijk iets anders.
      Doemme toch hé. Bijna drie stops meer licht dat is nu precies het voordeel van dat point-en shooterke ! Omdat dat lenske met dat kastje eraan drie stops winst oplevert is die foto niks waard zo draait en keert ge ! Straks gaat ge nog zeggen dat ik een extra lampje boven dat podium gehangen heb.
      Gij moogt die hogere Iso bij de pluimen steken En uw DSLR met lichtzwakkere lenzen waardoor je op hogere Iso's moet gaan werken erbij rammen
      Sorry hoor op die manier doe ik niet verder. Dit is geen discussie meer die iets aan toont, dit is een discussie om het grote gelijk te halen en daar doe ik niet aan mee.
      Het is zeker geen discussie Sonyke. Je weerlegt het FEIT dat je voorbeeld geen goeie vergelijking is want je had bijna 3 stops meer licht met "Bijna drie stops meer licht dat is nu precies het voordeel van dat point-en shooterke ! Omdat dat lenske met dat kastje eraan drie stops winst oplevert is die foto niks waard zo draait en keert ge ! Straks gaat ge nog zeggen dat ik een extra lampje boven dat podium gehangen heb." Wat op niks slaat. Dus veel discussie is er niet he. En het grote gelijk moet niet gehaald worden hoor en je mag mij bewijzen dat je gelijk hebt ook maar zaken verkondigen zonder enige inhoud is nutteloos en het spijt me dat ik het moet zeggen belachelijk.

      En voor jou toch effe een uitleg. je kaske met lens 2 stops sneller dan dat kaske met lens van jochen. Je sluitertijd bijna 2 stops sneller dan die van jochen. Je iso 3 stops verschil. Je snellere sluitertijd compenseert dus zowat volledig je snellere lens gevolg bijna 3 stops meer licht in jouw foto en dus waardeloos om de vergelijking mee te maken. Want 1 stop is al een serieus verschil 3 heel veel verschil.

      Maar zoals ik je al vaak gezegd heb de snellere lenzen op prosumers zijn geen voordeel want ze worden te gemakkelijk gecompenseerd door de betere ruiswaarden van de DSLR's. En dat zijn dan DSLR's met trage lenzen. En je kan op die DSLR's natuurlijk ook snelle lenzen steken mits wat kapitaal. Waren die hogere iso waarden die ik in mijn gat moet steken nu beter geweest op je prosumer dan was de situatie anders geweest maar voor het ogenblik is dat nog niet het geval. Haal ze dus maar gauw terug uit mijn gat.

      Comment


      • Originally posted by Kevlar

        ......... En je kan op die DSLR's natuurlijk ook snelle lenzen steken mits wat kapitaal............
        Merci Kevlar nu zijn we er ! Een DSLR mét goede lenzen.......
        En maak nu voor de vraagsteller de rekening maar...."Wat gaat het kosten" (en voor mijn eigen rekening voeg ik daaraan toe eer ik de kwaliteit van een prosumer voorbij steek).

        Comment


        • Originally posted by Sonyke
          Originally posted by Kevlar

          ......... En je kan op die DSLR's natuurlijk ook snelle lenzen steken mits wat kapitaal............
          Merci Kevlar nu zijn we er ! Een DSLR mét goede lenzen.......
          En maak nu voor de vraagsteller de rekening maar...."Wat gaat het kosten" (en voor mijn eigen rekening voeg ik daaraan toe eer ik de kwaliteit van een prosumer voorbij steek).

          Had ik hier al beantwoord hoor 1500€ een 300D met kitlens en 28-135 IS. Beter dan de prosumers voor de meeste gevallen en een evengroot bereik als de meeste ook. Dat lijkt mij toch niet zoveel meer voor beter en in de toekomst nog veel beter moest je willen en het geld er willen insteken. Nu kan je evengoed nog goedkoper hoor die andere goedkoopste kit kan ook gerust mee met de prosumers hoor en die kost maar 1300€ met een groter bereik dan de prosumers. Maar geef mij toch maar die kit van 1500€.

          Blij dat je tot je zinnen gekomen bent en dus toegeeft dat die vergelijking niet opging.

          Comment




          • edit :
            en waar haal je dit ?
            "Blij dat je tot je zinnen gekomen bent en dus toegeeft "
            Gij gelooft nog helemaal in St-Niklaas

            Maar goed tijd voor mij om foto's te gaan maken.

            Comment


            • Pfff, deze topic is mij veel te lang. Ik neem liever zelf wat foto's of bekijk ze liever dan uren aan een stuk nutteloze discussies te voeren. Of dit nu met een point and shoot of met een dslr is maakt weinig uit, zolang er maar mooie foto's uitrollen en ik hier mijn tijd niet zit te verdoen in het lezen van een onbenullige discussie.

              Patrick

              Comment


              • Originally posted by sopa
                Pfff, deze topic is mij veel te lang. Ik neem liever wat foto's dan uren aan een stuk nutteloze discussies te voeren. Of dit nu met een point and shoot of met een dslr is maakt weinig uit, zolang er maar mooie foto's uitrollen en ik hier mijn tijd niet zit te verdoen in het lezen van een onbenullige discussie.
                Waarom lees je hem dan, laat staan erop reageren ?
                Da's pas echt nutteloos !

                Henk

                Comment


                • Originally posted by sopa
                  Pfff, deze topic is mij veel te lang. Ik neem liever zelf wat foto's of bekijk ze liever dan uren aan een stuk nutteloze discussies te voeren. Of dit nu met een point and shoot of met een dslr is maakt weinig uit, zolang er maar mooie foto's uitrollen en ik hier mijn tijd niet zit te verdoen in het lezen van een onbenullige discussie.

                  Patrick

                  Deze commentaar doet de deur dicht. Slukes mannen !

                  Comment


                  • Originally posted by Sonyke


                    edit :
                    en waar haal je dit ?
                    "Blij dat je tot je zinnen gekomen bent en dus toegeeft "
                    Gij gelooft nog helemaal in St-Niklaas

                    Maar goed tijd voor mij om foto's te gaan maken.

                    Oh dat was maar een even belachelijke respons op jouw "merci kevlar nu zijn we er" alsof je ondertussen al ergens je gelijk gehaald zou hebben. Ik had gedacht dat je hem wel zou gesnapt hebben. Alhoewel ik zou hem zelf waarschijnlijk niet gesnapt hebben.

                    Comment


                    • @ Sambal: durf je hier nog adem te halen Ik meng me niet in zo'n discussies.Ten eerste is m'n technische bagage daarvoor veel te klein en zelfs als ze groot genoeg zou zijn...wel, dan nog niet waarschijnlijk.

                      Prosumer of DSLR,maakt me geen bal uit,mannen.We kunnen allemaal van elkaar leren en des te meer diversiteit in de toestellen des te plezanter.En nu ga ik een nieuw albummeke samenstellen en uploaden.Ik heb vorige week in Frankrijk namelijk....fotookes getrokken Grote verbazing alom??Ja,daar dienen camera's naar 't schijnt voor.
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • Originally posted by Kevlar
                        Had ik hier al beantwoord hoor 1500€ een 300D met kitlens en 28-135 IS. Beter dan de prosumers voor de meeste gevallen en een evengroot bereik als de meeste ook. Dat lijkt mij toch niet zoveel meer voor beter en in de toekomst nog veel beter moest je willen en het geld er willen insteken. Nu kan je evengoed nog goedkoper hoor die andere goedkoopste kit kan ook gerust mee met de prosumers hoor en die kost maar 1300€ met een groter bereik dan de prosumers. Maar geef mij toch maar die kit van 1500€.

                        Blij dat je tot je zinnen gekomen bent en dus toegeeft dat die vergelijking niet opging.



                        Kevlar, je laat je meeslepen in zijn discours.

                        Het gaat hier niet om de vergelijking tussen ZIJN prosumer en MIJN 300D+kitlens. Hij blijft daar maar op hameren... Het gaat hem om de vergelijking tussen ALLE prosumers en ALLE DSLR's. Bij deze vergelijking zette Frederic (niet ik) de voordelen van een DSLR in het licht, en Sonyke probeert deze met foute info te weerleggen.

                        Ach, de discussie is inderdaad nutteloos. Iedereen wéét dat DSLR's gemiddeld beter zijn dan prosumers. En hoe méér geld ze kosten, hoe groter de voordelen worden (ik betwist ook nergens dat het soms een pak centen kost). Vandaar ook dat pro's resoluut kiezen voor DSLR's. Ik snap niet waarom Sonyke deze dit feit niet wil aanvaarden. We hebben nergens beweerd dat je met een prosumer geen degelijke pics kan nemen hee?

                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • let's all agree to disagree hee

                          Hoe meer meningen hoe meer vreugd... enneuh... stop talking, start shooting... maar dan niet zoals in Nederland gisterenavond, beter gewoon met de camera! Dat brengt een pak minder politie op de been.

                          Comment


                          • Dankzij deze topic ben ik toch een stuk wijzer geworden over dslr cameras.
                            Zelf zit ik hard te denken om de D70 aan te schaffen, lenzen weet ik nog niet welke.
                            Ik wil er nog even een vraagje aan toevoegen (dat kan er nog wel bij in deze topic )
                            Ik zou graag weten wie er van onze BD vrienden er allemaal een D70 hebben, en als ze dit melden hier of ze er ook bij zetten wat voor lenzen ze hebben en waarom deze lenzen.
                            Compleet zou het zijn als er ook een foto bijgezet word met de desbetrefende camera genomen.
                            Misschien had ik een nieuwe topic moeten openen maar ik vind dat deze vraag er goed op aansluit.
                            Alvast bedankt voor de moeite als jullie die willen nemen.
                            Groeten Sambal.
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                            Comment


                            • Ik raad je aan om wel een nieuwe topic te openen (zie naar het ontbreken van reacties). Verder kun je eens een search doen. Er zijn de laatste tijd flink wat nieuwe eigenaars van een D70 bijgekomen, en dan wordt meestal ook druk nagedacht over lenzen...

                              Veel succes...
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment


                              • Ach jongens iedereen weet toch dat
                                DE
                                reden om een(D)slr te kopen is
                                :
                                het heerlijke geluid dat dat ding maakt telkens je de ontspanknop indrukt!

                                ***

                                Deze topic lezen:
                                Ik heb het maar volgehouden tot einde pagina 1. Pff
                                Een stukje van mijn mening:
                                het gaat niet over e kwaliteit van de foto's
                                maar over het amusement dat je hebt met een camera met groot manueel(lees keuze)-gehalte.
                                It's alle about LOVE!
                                Hendrik

                                Comment

                                Working...
                                X