Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overgaan naar Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Overgaan naar Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
    Even staven: Sensor D3200
    En toch ben ik niet helemaal overtuigd...

    Ik zie meerdere redenen: Je ziet Nikon staan, en de rest van de sensor zie je niet? In feite geloven we chipworks op hun woord...
    Stel dat het echt is wat chipworks ziet...(kan perfect aangezien ze niet willen overkomen als bedriegers), heeft Nikon plots een eigen sensorfabriek om hun sensors te maken? Denk het niet...Dus wie de sensor ook heeft gemaakt (bv niet Sony), ze hebben hun eigen naam er laten opzetten.

    Meest "realistische" lijkt mij dat Sony die sensor maakt voor Nikon, maar dat Nikon gevraagd heeft om er Nikon te laten opdrukken. Waarom? Omdat ze elke keer geconfronteerd worden met "Nikon met de Sony sensor"...wetende dat vroeg of laat zo'n camera opengebeiteld wordt terwijl ze in elk persverslag beweren dat het hun sensor is Het is maar te zien vanaf hoeveel aanpassingen je kan spreken over "je eigen sensor".

    Ik trek zaken enkel in twijfel vanuit een logisch standpunt. Het kan ook zijn dat het echt een Nikon sensor is, wat zou verklaren waarom de D3200 zoveel slechter is op iso 1600 dan bv de Sony A65 met evenveel megapixels en "zelfs" met de handicap van een SLT spiegel ervoor te hebben... Ik spreek over iso 1600 en jpeg, net waar Nikon zo in uitblinkt



    Verander zelf eens naar iso 1600 bovenaan de pagina!

    Wie weet wie hun bron is of zelf logisch bedacht maar DXOmark schrijft dit over de D3200:

    "The principal strengths of the Nikon D3200
    The Nikon D3200’s great strength lies in its Sony CMOS sensor, starting with a record dynamic range that surpassed 13EV at 100 ISO, making the D3200 of great interest for landscape photography."

    Wees dus wat kritischer

    Comment


    • #77
      Re: Overgaan naar Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door Typz Bekijk bericht
      Danku allemaal, met al de informatie die ik heb gekregen & de info van mensen uit mijn fotografieclub ben ik tot een beslissing gekomen: Ik heb 3 keuzes:

      1. D7000 & Tamron 17-50 mm f2.8 & Nikkor 50 mm 1.4 G & SB 700 flitser

      2. D7000 & Tamron 17-50 mm f2.8 & Tamron 70-200 f2.8

      3. D7000 & Nikkor 17-55 f2.8

      Ik zal toch maar een paar dagen goed over nadenken want op 1 september ga ik op vakantie en vooraleer ik vertrek zou ik het willen kopen .
      Ikzelf heb nog een D90, nu over een maandje een 4-tal jaar, en deze bevalt me nog steeds; de D7000 is er enkel maar op verbeterd.
      Standaard loop ik steeds rond met de combinatie Tamron 17-50 mm 2.8 en Nikkor 70-200mm, ik heb enkele jaren geleden ook voor dezelfde keuzen gestaan: Tamron of Nikon - het feit is dat de Nikon beter gebouwd is, steviger aanvoelt en optisch iets beter is. Hier hangt dan ook een stevig prijskaartje tegenaan. Zelf ben ik toch, omwille van de prijs, voor de Tamron gegaan en heb daar tot op vandaag nog steeds geen spijt van - de optische kwaliteit van deze lens is echtwaar meer dan in orde.

      De bovenstaande keuze kan niet gemaakt worden door een van ons, het hangt er ook een beetje vanaf wat je wilt gaan doen. Persoonlijk spreekt mij keuze 1 het meeste aan omdat het nog vrijheid geeft in meer experimenteren. De Tamron is een geweldige all-round lens; de 50mm 1.4 is een toffe lens om portretten mee te maken en met de D7000 als master (flits) en de SB700 als slave kan je ook al wat experimenteren met draadloos flitsen (CLS).

      De tweede keuze is natuurlijk ook erg leuk, omdat je dan al onmiddellijk een degelijke tele hebt - wat vooral leuk is voor reportage/portret/reis (als je met al dat gewicht wilt zeulen natuurlijk). Zelf heb ik wel gekozen voor de Nikon variant van de 70-200, maar net zoals jij 2 maandjes vakantiewerk gedaan en jezelf dan eens goed verwennen ;-).

      Keuze drie is natuurlijk de meest degelijke keuze, maar hiervoor moet je toch voor jezelf afwegen of het het waard is. Spijt ga je hiervan sowieso niet krijgen.

      Comment


      • #78
        Re: Overgaan naar Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        Ik zie meerdere redenen: Je ziet Nikon staan, en de rest van de sensor zie je niet? In feite geloven we chipworks op hun woord...
        Stel dat het echt is wat chipworks ziet...(kan perfect aangezien ze niet willen overkomen als bedriegers), heeft Nikon plots een eigen sensorfabriek om hun sensors te maken? Denk het niet...Dus wie de sensor ook heeft gemaakt (bv niet Sony), ze hebben hun eigen naam er laten opzetten.
        Wat maakt het nu uit wie de chips maakt, degene die de specs maakt is de bepalende factor. Bij audio zijn er bedrijven, die alleen maar specs schrijven of soms nog minder, en dan mag een fabrikant inschrijven met QC hoe die dat wil berijken.

        Het beroemde Mac/PC verhaal, maar daar zit wel het zelfde motortje in: dus ze zijn even goed????????????
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #79
          Re: Overgaan naar Nikon

          Ok, hoe je vast want mijn beslissing is gemaakt. Het is helemaal iets anders geworden dan ik had gedacht.

          Het is de Canon 5D Mark II & 50mm f1.8 geworden. Ik weet het is een FF camera but what the hell .. en de lenzen zijn duur ja idd maar dat wordt dan lang sparen .

          Groetjes !

          Comment


          • #80
            Re: Overgaan naar Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
            Ik zie meerdere redenen: Je ziet Nikon staan, en de rest van de sensor zie je niet? In feite geloven we chipworks op hun woord...
            Stel dat het echt is wat chipworks ziet...(kan perfect aangezien ze niet willen overkomen als bedriegers), heeft Nikon plots een eigen sensorfabriek om hun sensors te maken? Denk het niet...Dus wie de sensor ook heeft gemaakt (bv niet Sony), ze hebben hun eigen naam er laten opzetten.
            Wat maakt het nu uit wie de chips maakt, degene die de specs maakt is de bepalende factor. Bij audio zijn er bedrijven, die alleen maar specs schrijven of soms nog minder, en dan mag een fabrikant inschrijven met QC hoe die dat wil berijken.

            Het beroemde Mac/PC verhaal, maar daar zit wel het zelfde motortje in: dus ze zijn even goed????????????
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #81
              Re: Overgaan naar Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Wat maakt het nu uit wie de chips maakt, degene die de specs maakt is de bepalende factor. Bij audio zijn er bedrijven, die alleen maar specs schrijven of soms nog minder, en dan mag een fabrikant inschrijven met QC hoe die dat wil bereiken.

              Het beroemde Mac/PC verhaal, maar daar zit wel het zelfde motortje in: dus ze zijn even goed????????????
              Mij maakt het niet veel uit wie welke chip maakt, daarin geef ik je gelijk! Maar daar ging het hier niet over

              Comment


              • #82
                Re: Overgaan naar Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door Typz Bekijk bericht
                Ok, hoe je vast want mijn beslissing is gemaakt. Het is helemaal iets anders geworden dan ik had gedacht.

                Het is de Canon 5D Mark II & 50mm f1.8 geworden. Ik weet het is een FF camera but what the hell .. en de lenzen zijn duur ja idd maar dat wordt dan lang sparen .

                Groetjes !
                Proficiat met je keuze! De lenzen komen vanzelf wel!
                Trouwens, nu je wat meer dagen in de grote vakantie mag werken, kan je ook best wat meer verdienen zeker?

                Comment


                • #83
                  Re: Overgaan naar Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                  Proficiat met je keuze! De lenzen komen vanzelf wel!
                  Trouwens, nu je wat meer dagen in de grote vakantie mag werken, kan je ook best wat meer verdienen zeker?
                  Dank je wel ! jah idd, het geld ga ik zeker nodig hebben . Ik kan niet wachten tot morgen .

                  Comment


                  • #84
                    Re: Overgaan naar Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Typz Bekijk bericht
                    Dank je wel ! jah idd, het geld ga ik zeker nodig hebben . Ik kan niet wachten tot morgen .
                    Om te werken (voor meer lenzen) of om de camera te gaan halen

                    Comment


                    • #85
                      Re: Overgaan naar Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                      Om te werken (voor meer lenzen) of om de camera te gaan halen
                      Werken zetten we efkes aan de kant camera wordt morgen thuis geleverd

                      Comment


                      • #86
                        Re: Overgaan naar Nikon

                        Gratz met je nieuwe speeltje, het zal je ongetwijfeld veel plezier geven met mooie foto's.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Overgaan naar Nikon

                          Een goede keuze, typz. Nu dit fait-divers van apparatuur kiezen van de baan is, kan je je concentreren op wat echt van belang is ..... beelden maken.
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                          Comment


                          • #88
                            Re: Overgaan naar Nikon

                            Heb een vraag: welk geheugenkaart voor de Canon 5D2 ?

                            Comment


                            • #89
                              Re: Overgaan naar Nikon

                              CF zou ik denken?
                              Zelf heel tevreden over deze kaartjes: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...gb-60mb-s.html

                              Comment


                              • #90
                                Re: Overgaan naar Nikon

                                Oorspronkelijk geplaatst door Typz Bekijk bericht
                                Ok, hoe je vast want mijn beslissing is gemaakt. Het is helemaal iets anders geworden dan ik had gedacht.

                                Het is de Canon 5D Mark II & 50mm f1.8 geworden. Ik weet het is een FF camera but what the hell .. en de lenzen zijn duur ja idd maar dat wordt dan lang sparen .

                                Groetjes !
                                OK... Vreemde keuze, maar ja, je zal er ook plezier aan hebben. Maar je zal wel geen sport moeten doen met deze camera .
                                Had ook een tijd getwijfeld tussen D7000 en 5D , maar ik dacht aan de toekomst.

                                Comment

                                Working...
                                X