Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overgaan naar Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Overgaan naar Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
    het is maar net welk bereik de fotograaf het prettigste vind, en dat moet hij/zij kiezen.
    Wat een ander "standaard" vind, is totaal niet belangrijk.
    absoluut... en de TS heeft het over een bereik van 17-55mm, begrijp dus niet waarom sommigen hun eigen "prettigste" bereik willen pushen...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #47
      Re: Overgaan naar Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Ruis is één ding, de uiteindelijke foto een ander, kijk zelf maar 1 2. En de lens is niet de schuldige want er wordt een 2x zo dure 50/1.4 Nikkor gebruikt tegenover een Sony 50/1.8.

      Sommige lenzen zijn duurder zoals de Carl Zeiss of G lenzen, maar die zijn dan ook steengoed. Er zijn enkele lenzen die minder presteren, maar die kun je nog niet op 1 hand tellen.
      Sony produceert betere kant-en-klare JPEG's, maar op de RAW-foto's kun je goed het verschil in ruis zien. Uiteraard, iemand die niet in RAW schiet zal het weinig uitmaken, maar JPEG-compressie verbloemt sowieso een groot deel van de verschillen tussen camerasensors..

      Comment


      • #48
        Re: Overgaan naar Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Sommige lenzen zijn duurder zoals de Carl Zeiss of G lenzen, maar die zijn dan ook steengoed. Er zijn enkele lenzen die minder presteren, maar die kun je nog niet op 1 hand tellen.
        Inderdaad, als er iets goed zit bij Sony, vind ik, zijn het de kwaliteit van elke nieuwe lens die Sony uitbrengt! Als er een "mindere" lens tussenzit, dan is het een lens met een design van de jaren 70 (denk aan 50mm f1.4), en dan nog...

        Dat Sony geen kwaliteitlenzen produceert is echt lulkoek en niet weten waarover men spreekt En bovendien gestabiliseerd... (denk maar aan een heerlijke 24-70 f2.8 op FF of eender welke lichtsterke prime zoals een 85mm F1.4 of 135mm F1.8...en een hopelijk binnenkort verschijnende 50mm F1.2 Carl Zeiss )

        Comment


        • #49
          Re: Overgaan naar Nikon

          Danku allemaal, met al de informatie die ik heb gekregen & de info van mensen uit mijn fotografieclub ben ik tot een beslissing gekomen: Ik heb 3 keuzes:

          1. D7000 & Tamron 17-50 mm f2.8 & Nikkor 50 mm 1.4 G & SB 700 flitser

          2. D7000 & Tamron 17-50 mm f2.8 & Tamron 70-200 f2.8

          3. D7000 & Nikkor 17-55 f2.8

          Ik zal toch maar een paar dagen goed over nadenken want op 1 september ga ik op vakantie en vooraleer ik vertrek zou ik het willen kopen .

          Comment


          • #50
            Re: Overgaan naar Nikon

            Weet u ,het grote verschil tussen bv Nikon en Sony is dat Nikon geen andere keuze heeft,ze moeten wel presteren.In tegenstelling tot Sony heeft Nikon geen andere business.Sony heeft bv.TV',s ,playstations,audio enz.te verkopen.De fotografieafdeling is slechts een van de zaken.Bij Nikon echter is fotografie de enige zaak.En dan moeten ze voor hun sensors nog terecht bij andere firma's,meestal Sony.Canon heeft in tegenstelling tot Nikon nog wel andere mogelijkheden,bv.printers.
            Dus ziet u Nikon is gedwongen om te presteren,anders is het gedaan.
            Groeten
            jozef13

            Comment


            • #51
              Re: Overgaan naar Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door Typz Bekijk bericht
              Danku allemaal, met al de informatie die ik heb gekregen & de info van mensen uit mijn fotografieclub ben ik tot een beslissing gekomen: Ik heb 3 keuzes:

              1. D7000 & Tamron 17-50 mm f2.8 & Nikkor 50 mm 1.4 G & SB 700 flitser

              2. D7000 & Tamron 17-50 mm f2.8 & Tamron 70-200 f2.8

              3. D7000 & Nikkor 17-55 f2.8

              Ik zal toch maar een paar dagen goed over nadenken want op 1 september ga ik op vakantie en vooraleer ik vertrek zou ik het willen kopen .
              Ik zou voor optie 1 gaan maar met een 85mm F1.8 in de plaats van de 50mm F1.4...Maar misschien ben je jouw 50mm F1.8 zo gewoon dat je nu een gelijkaardige lens wil?
              85mm ligt mij beter, en leeft misschien gemakkelijker "naast" de 17-50...

              De Tamron 70-200 is wel een optisch goede lens, maar AF kan beter...wel de beste prijs/kwaliteit oplossing, maar die lens is gedoemd om te upgraden op termijn! (Als 70-200 je goed ligt toch...)

              Comment


              • #52
                Re: Overgaan naar Nikon

                Ik zou voor D7000+ tamron 17-50 + 85mm 1.8G gaan. Dan heb je nog wat zeer lichtsterk voor portret (waar het altijd mooier is).
                Want de 50mm zit al in je standaardzoom. Dan zou ik eerder nog een 35mm kopen dan een 50 als je geen portretlens wil.

                Comment


                • #53
                  Re: Overgaan naar Nikon

                  Mijn keuze zou vallen op nummer 2, ik verzeker je dat je op je foto's niet zal kunnen zien welke gemaakt is met een Nikkor 17-55 of een Tamron 17-50 . . . je gaat het vooral voelen in je geldbeugel, als je min of meer een complete set wil moet je zowel wat breedhoek als télé hebben . . . natuurlijk is een combo Nikkor 17-55 met de Nikkor 70-200 ideaal maar dan moet je echt een pak geld meer neertellen....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Overgaan naar Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                    Bij Nikon echter is fotografie de enige zaak.En dan moeten ze voor hun sensors nog terecht bij andere firma's,meestal Sony.Dus ziet u Nikon is gedwongen om te presteren,anders is het gedaan.
                    Groeten
                    jozef13
                    Zou ik zo nog niet durven zeggen, dan ken je Nikon niet echt goed. Zij hebben de optische beste meetbanken ter wereld, alsook zijn ze de beste en grootste leverancier van glasslijpmachines voor optiekers, producent van prachtige microscopen, alleen Leica doet het hier nog wat beter, zie ook maar eens naar hun steppers (machines om chips en processors te maken. enz.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Overgaan naar Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Typz Bekijk bericht
                      Danku allemaal, met al de informatie die ik heb gekregen & de info van mensen uit mijn fotografieclub ben ik tot een beslissing gekomen: Ik heb 3 keuzes:

                      1. D7000 & Tamron 17-50 mm f2.8 & Nikkor 50 mm 1.4 G & SB 700 flitser

                      2. D7000 & Tamron 17-50 mm f2.8 & Tamron 70-200 f2.8

                      3. D7000 & Nikkor 17-55 f2.8

                      Ik zal toch maar een paar dagen goed over nadenken want op 1 september ga ik op vakantie en vooraleer ik vertrek zou ik het willen kopen .
                      En ik zou 100% voor 3. gaan, niets gaat boven merkeigen PRO glas van Nikon, voor de rest kan je dan verder sparen.
                      Ik heb de 17-55 F2.8 jaren gebruikt op D2h, D2X, D200 en D300, prachtig objectief zowel optisch als mechanisch.
                      Last edited by Guest42; 15 augustus 2012, 18:19. Reden: Foutje, moest natuurlijk D2h zijn.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Overgaan naar Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                        .Bij Nikon echter is fotografie de enige zaak
                        .
                        Dus ziet u Nikon is gedwongen om te presteren,anders is het gedaan.
                        Groeten
                        jozef13
                        Nikon heeft nog andere zaken hoor.Verrekijkers,microscopen .

                        Comment


                        • #57
                          Re: Overgaan naar Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          En ik zou 100% voor 3. gaan, niets gaat boven merkeigen PRO glas van Nikon, voor de rest kan je dan verder sparen.
                          Ik heb de 17-55 F2.8 jaren gebruikt op D4h, D2X, D200 en D300, prachtig objectief zowel optisch als mechanisch.
                          Volledig mee eens. Ik heb de 17-55 op mijn D2X en de 24-70 op mijn D3 en het zijn prachtige objectieven.
                          Mijn 70-200 F2.8 die ik zelden gebruik heb ik (juist daarom) bij Sigma gekocht. Geen kwaad woord daarover maar de Nikkors zijn naar mijn gevoel betreft bouwkwaliteit tot een klasse hoger.
                          Dat je gaat besparen op een objectief dat je maar af en toe gebruikt begrijp ik dus volkomen maar iets als een 17-55 ga je erg veel gebruiken, geloof me vrij.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Overgaan naar Nikon

                            Voor mij zou de beste (betaalbare) camera trouwens niet een Nikon, Canon of Sony zijn, maar wel een combinatie van ze allemaal. Geef mij maar de sensor van Sony (geoptimaliseerd door Nikon of Pentax), de autofocus en instelwieltjes van Nikon en de looks en handgrip (met bijhorende inkeping voor de sluiterknop) van een Canon 60D (bij een 7D en hoger zal de grip ook wel geweldig zijn, maar deze heb ik nog niet vastgehad).

                            Uit jouw lijstje zou ik trouwens voor optie 3 gaan denk ik. Al is een flitser hebben ook wel erg nuttig en interessant.
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                            Comment


                            • #59
                              Re: Overgaan naar Nikon

                              Waarom zou Sony zijn sensors niet kunnen optimaliseren.Moet je mijn 580 maar eens proberen.Kijk maar eens op DXO,de 580 moet qua beeldkwaliteit niet onderdoen doen voor de D7000.Overigens de sensors zijn hetzelfde.Dit zijn allemaal
                              vertelsels van mensen die nog nooit met een Sony gewerkt hebben.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Overgaan naar Nikon

                                Even toevoegen dat nikon ook zelf sensors maakt, de machtige sensor uit de D800 is door hen gemaakt alsook die van de nieuwe D3200.

                                Comment

                                Working...
                                X