Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overgaan naar Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Overgaan naar Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
    Waarom zou Sony zijn sensors niet kunnen optimaliseren.Moet je mijn 580 maar eens proberen.Kijk maar eens op DXO,de 580 moet qua beeldkwaliteit niet onderdoen doen voor de D7000.Overigens de sensors zijn hetzelfde.Dit zijn allemaal
    vertelsels van mensen die nog nooit met een Sony gewerkt hebben.
    Ik heb eens op DXO Mark gekeken. Qua high ISO performance is de D7000 marginaal beter, maar het verschil in dynamisch bereik is toch bijna 2/3de stop. Dat is mijn inziens al groot. Net die 2 zaken vind ik het belangrijkst. Dat is dus exact hetgene wat ik bedoelde met "Sony sensors geoptimaliseerd door Nikon of Pentax".
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #62
      Re: Overgaan naar Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
      Overigens de sensors zijn hetzelfde.Dit zijn allemaal vertelsels van mensen die nog nooit met een Sony gewerkt hebben.
      Al zou ik met Sony en Nikon gewerkt hebben dan kan ik nog niet zien/zeggen dat het een zelfde danwel andere sensor is, alles wat ik er aan kan zien is een glimmend plaatje in de camera en de afmetingen enz in de exif. Het vreemde is dat Sony en vlak daarop Nikon en Pentax met een soortgelijke sensor uitkomen en is het dan vreemd dat men denkt dat het dezelfde basis techniek is met tweak.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #63
        Re: Overgaan naar Nikon

        Ja maar de 580 is wel een zgn.instapcamera,de 7000 is een zgn.semiprofessioneel toestel.Mijn 580 heb ik dik een jaar geleden gekocht voor 700EU nieuw met een gratis 4GB geheugenkaartje.Bij mijn weten kost de 7000 heel wat meer.
        De D800 heeft wel degelijk een Sony sensor hoor.

        Comment


        • #64
          Re: Overgaan naar Nikon

          En je zou gezien het aantal pixels gaan denken dat de D3200 z'n sensor dezelfde is als in de A65 en A77...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #65
            Re: Overgaan naar Nikon

            Het stoort mij gewoon dat Canon en Nikon overal zo gepromoot worden.Nochtans zou het alleen maar in ons(consumenten) voordeel zijn dat er concurrentie is.Indien alleen Canon en Nikon zouden overblijven,dan zouden ze eventueel kunnen afspreken om de prijzen hoog te houden.Indien er een aantal vreemde eenden in de bijt zijn,(Sony,Pentax,Olympus enz.),dan is dit moeilijker.Zo heb ik het altijd jammer gevonden dat Pentax niet met een FF toestel gekomen is.

            Comment


            • #66
              Re: Overgaan naar Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
              Ja maar de 580 is wel een zgn.instapcamera,de 7000 is een zgn.semiprofessioneel toestel.Mijn 580 heb ik dik een jaar geleden gekocht voor 700EU nieuw met een gratis 4GB geheugenkaartje.Bij mijn weten kost de 7000 heel wat meer.
              De D800 heeft wel degelijk een Sony sensor hoor.
              In de maand juli (2012) was de D7000 voor zo'n 769 euro te koop dankzij een cashback actie. Voor die prijs een niet te kloppen toestel naar mijn bescheiden mening.

              Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
              Het stoort mij gewoon dat Canon en Nikon overal zo gepromoot worden.Nochtans zou het alleen maar in ons(consumenten) voordeel zijn dat er concurrentie is.Indien alleen Canon en Nikon zouden overblijven,dan zouden ze eventueel kunnen afspreken om de prijzen hoog te houden.Indien er een aantal vreemde eenden in de bijt zijn,(Sony,Pentax,Olympus enz.),dan is dit moeilijker.Zo heb ik het altijd jammer gevonden dat Pentax niet met een FF toestel gekomen is.
              Er is toch concurrentie? Het is niet zo dat Pentax en Sony slechts 1.000 DSLR's per jaar verkopen. Canon en Nikon zijn volgens mij vooral zo populair door hun lensaanbod en het feit dat ze al jaaaaaren bestaan. Om zulke gevestigde waarden naar de achtergrond te verdrijven, moet je al met producten afkomen die 2-3x zo goed zijn tegen een gelijkaardige prijs.
              Last edited by jocau; 15 augustus 2012, 18:33.
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • #67
                Re: Overgaan naar Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                Het stoort mij gewoon dat Canon en Nikon overal zo gepromoot worden.Nochtans zou het alleen maar in ons(consumenten) voordeel zijn dat er concurrentie is.Indien alleen Canon en Nikon zouden overblijven,dan zouden ze eventueel kunnen afspreken om de prijzen hoog te houden.Indien er een aantal vreemde eenden in de bijt zijn,(Sony,Pentax,Olympus enz.),dan is dit moeilijker.Zo heb ik het altijd jammer gevonden dat Pentax niet met een FF toestel gekomen is.
                Dat is met alles zo, spreek je over luxewagens komen er 2 merken naar voor: BMW en Mercedes. Zijn de andere auto's slecht? Nee. Zijn ze goedkoper? Meestal wel.
                Ik zou graag de X5 rijden, zonder twijfel maar de €'s hé. Daarom staat er en Nissan in mijn garage.

                Als camera heb ik een Nikon, voor mij de BMW's van de camera's omdat daar uiteraard minder heftig moet voor in de buidel getast worden als een X5 . Het is juist dat er concurrentie moet zijn maar het blijft gewoon een feit dat Nikon en Canon steengoede camera's maken met decennialange ervaring die, uiteraard, met een goed geöliede marketingmachine zitten die ons doen doen watertanden bij "the next best thing".

                Comment


                • #68
                  Re: Overgaan naar Nikon

                  Sony heeft wel de jarenlange ervaring van Minolta overgenomen hoor.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Overgaan naar Nikon

                    Sorry nog vergeten.Ik heb mijn 580 wel gekocht mei 2011 en toen koste de 7000 wel heel wat meer hoor.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Overgaan naar Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      En je zou gezien het aantal pixels gaan denken dat de D3200 z'n sensor dezelfde is als in de A65 en A77...
                      Even staven: Sensor D3200

                      Comment


                      • #71
                        Re: Overgaan naar Nikon

                        Dus toch...Ik had daarstraks even op Dpreview gekeken en ik zag eigenlijk geen verschil op ISO 3200. Maar dat kan ook zijn omdat het laat is, want de Nikon zal wel beter zijn.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Overgaan naar Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          ... spreek je over luxewagens komen er 2 merken naar voor: BMW en Mercedes. Zijn de andere auto's slecht? Nee. Zijn ze goedkoper? Meestal wel.
                          Ik zou graag de X5 rijden, zonder twijfel maar de €'s hé. Daarom staat er en Nissan in mijn garage.
                          Bij de luxewagens zijn er 3 grote merken, je vergeet Audi die de laatste jaren een enorme opmars gemaakt heeft. Heb je al binnen gekeken in een Audi, wat voor afwerking ? Daar kan zelfs Mercedes of BMW niet aan tippen.
                          Audi is ook vaak innovatief en vernieuwend, wat je ook van Sony kan zeggen. Die vergelijking gaat hier goed op vind ik.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #73
                            Re: Overgaan naar Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            vind ik.
                            Ik vind dat iedereen er ondertussen mee mag stoppen, of naar een ander draadje verhuizen. audi en mercedes? World car of the year 2012 is de volkswagen UP....gaan we nu allemaal een UP kopen, denk het niet. TS is hier niet mee gediend en vroeg een mening over een nikon combinatie. TS zijn optie drie is de beste...tamron voelt gewoon niet goed, teveel plastic.
                            My Website : http://www.ineedair.org
                            Music / Painting / Motion Graphics / Image
                            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                            Comment


                            • #74
                              Re: Overgaan naar Nikon

                              Wat enorm veel verklaard is dat de TS in een fotoclub zit. Daar wordt meestal de nieuwe leden een merk aangesmeerd door de veteranen die enkel Nikon of Canon kennen en minachtend doen over elk ander merk.

                              Ik vind trouwens dat er flink overdreven wordt, en voor het minst op tafel wordt geklopt met het (blijkbaar voor velen allerbelangrijkste) aspect: ISO prestaties. Ik dacht dat fotografie meer was dan pixel peeping.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Overgaan naar Nikon

                                Oorspronkelijk geplaatst door Typz Bekijk bericht
                                Danku allemaal, met al de informatie die ik heb gekregen & de info van mensen uit mijn fotografieclub ben ik tot een beslissing gekomen: Ik heb 3 keuzes:

                                1. D7000 & Tamron 17-50 mm f2.8 & Nikkor 50 mm 1.4 G & SB 700 flitser

                                2. D7000 & Tamron 17-50 mm f2.8 & Tamron 70-200 f2.8

                                3. D7000 & Nikkor 17-55 f2.8

                                Ik zal toch maar een paar dagen goed over nadenken want op 1 september ga ik op vakantie en vooraleer ik vertrek zou ik het willen kopen .
                                Ik zou voor optie 3 gaan, dan zit je gebeiteld! en later een 35mm f1.8 lensje erbij, voor binnen-in-huis fotografie en straat fotografie... zalig lensje!
                                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                                Comment

                                Working...
                                X